Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

berg

Member
Mar 6, 2015
136
40
Netherlands
in Noorwegen is inmiddels ook een V3 superchager.
Onze bjorn vind hem wat tegenvallen.

Hij heeft vrij kort een vermogen van 250 kw, daarna zakt hij snel terug.
Ionity laad op een gegeven moment nog op 190kw, terwijl de supercharger al op 160 kw zit.
 

smartdriver

Member
Apr 8, 2019
325
317
Netherlands
Dit was al een beetje bekend uit de cijfers uit de VS. Vanaf +/- 50% soc is een V3 net zo snel als een V2. Tussen 10 en 45% soc haal je het meeste verschil. Op deze Amerikaanse overzichten uit Las Vegas was al te zien dat tussen 8 en 20% je maximaal 250kw kon krijgen en vanaf 20% soc de afbouw veel sneller ging dan bij v2.
 

RoaldH

Member
Mar 17, 2015
505
98
Utrecht, Netherlands
Dit was al een beetje bekend uit de cijfers uit de VS. Vanaf +/- 50% soc is een V3 net zo snel als een V2. Tussen 10 en 45% soc haal je het meeste verschil. Op deze Amerikaanse overzichten uit Las Vegas was al te zien dat tussen 8 en 20% je maximaal 250kw kon krijgen en vanaf 20% soc de afbouw veel sneller ging dan bij v2.
Dus V3 heeft meer effect bij een LR dan een SR+. Kan het zijn dat tot 80% laden sneller is met V2?
 

smartdriver

Member
Apr 8, 2019
325
317
Netherlands
Dus V3 heeft meer effect bij een LR dan een SR+. Kan het zijn dat tot 80% laden sneller is met V2?
Dat altijd LR kan maximaal 250kw aan en de SR+ maximaal 170kw. Voor de LR lees je in de VS vaak dat 10 naar 70% in +/- 20 min duurt. Het grootste voordeel van V3 is eigenlijk niet de snelheid maar het einde van stall pairing. Iets wat in drukke gebieden (zeker in NL) eerder regel dan uitzondering was.
 

smartdriver

Member
Apr 8, 2019
325
317
Netherlands
Via Facebook (Zen Mobility) verschenen er net enkele foto's van de in aanbouw zijnde SuC in Suarlée (Namen). Perfecte locatie langs de A15/E42 (afrit 12) bij een business center met blijkbaar ook een leuk restaurant/cafe (Le Félicien) als ik de foto's op het internet mag geloven.

Meer foto's op:
Zen Mobility
 

Attachments

  • 104282428_171486637728146_8477303924073306403_o.jpg
    104282428_171486637728146_8477303924073306403_o.jpg
    494 KB · Views: 25
  • 104318719_171486664394810_3077359179300306926_o.jpg
    104318719_171486664394810_3077359179300306926_o.jpg
    547 KB · Views: 22
  • 104124094_171486547728155_5094202886274747618_o.jpg
    104124094_171486547728155_5094202886274747618_o.jpg
    135.9 KB · Views: 23
  • Like
Reactions: Gsteen

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,750
5,239
Belgium
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp

Tozz

Active Member
Jan 10, 2018
2,520
1,792
Tynaarlo
Hij heeft vrij kort een vermogen van 250 kw, daarna zakt hij snel terug.
Ionity laad op een gegeven moment nog op 190kw, terwijl de supercharger al op 160 kw zit.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Want het laadpatroon wordt bepaald door de auto, niet de DCFC.
 

Stijntje

Member
Jan 27, 2020
323
212
Vlaams-Brabant (BE)
Via Facebook (Zen Mobility) verschenen er net enkele foto's van de in aanbouw zijnde SuC in Suarlée (Namen). Perfecte locatie langs de A15/E42 (afrit 12) bij een business center met blijkbaar ook een leuk restaurant/cafe (Le Félicien) als ik de foto's op het internet mag geloven.

Meer foto's op:
Zen Mobility

En de (mooie) ICE heeft al een plaats ingepalmd nog voor ze af zijn :D
 
Mar 29, 2019
125
124
Netherlands
De SuC bij de Nurburgring in Duitsland staat niet in de kaart van de auto. Maar doet het verder perfect. 2 stalls. Eerste keer stond ik alleen (even snel van 70 naar 80% geladen toen circuit even dicht was vanwege een ongeluk). Daarna even van 70% naar 85% om naar huis te kunnen rijden met AP op 150 km/h. Heerlijk. De eerste keer helemaal alleen. De tweede keer gezelschap van M3P uit FR. Die reed echt als een dolle over het circuit. Haalde vlak voor me een getunede M3 E92 in alsof het niks was :)

Op de heenweg ligt de Ionity van Brohltal West ook perfect op de route (2 km voor je de snelweg af gaat).
NBR.jpg
NBR1.jpg
 

PieterH

Member
Feb 12, 2019
37
26
Utrecht

Attachments

  • FE272307-E4F9-4393-8170-7F7871870809.jpeg
    FE272307-E4F9-4393-8170-7F7871870809.jpeg
    27 KB · Views: 12

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,750
5,239
Belgium
Heeft er nu echt iemand het zo bij Tesla en FastNed verpatst om gewoon de dakrand in de juiste kleur te voorzien? Ik dacht dat beiden nogal prat gingen op hun eigen identiteit :)
 

michelh

Active Member
Jan 22, 2018
1,157
1,847
Arnhem
Heeft er nu echt iemand het zo bij Tesla en FastNed verpatst om gewoon de dakrand in de juiste kleur te voorzien? Ik dacht dat beiden nogal prat gingen op hun eigen identiteit :)

Ja, ‘marktconform’ heet dat bij gebouwen (lees: nietszeggend).

Nu moet ik zeggen dat ik die eerste twee typen overkapping van FastNed ook nogal lelijk vind (beide met zo’n geel stalen boogje, de eerste versie met ook nog eens lompe houten kolommen). De derde FastNed versie, de ‘omgeklapte paraplu’ met zonnecellen, vind ik al veel leuker.

De overkappingen van Tesla (bijv. in Denemarken) vind ik ook veel mooier, want het transformatorhuisje past goed bij de rest. Hoe zouden ze dat hier doen? Zo’n rij witte kasten van Tesla a/d ene kant en a/d andere kant een rij donkergroen voor FastNed? Binnenkort eens even kijken.
 

TrebVs

Active Member
Aug 15, 2017
1,065
716
NL
Het is nog steeds de provisorische laadplek (met best okee bakkerskraampje), maar het wordt echt imposant:
View attachment 560054

Het bakkerskraampje wordt in principe wel met zonnecellen belast... Dat verklaart lijkt me de daken. Zie de link hierboven ....„Unterirdisch fossil wird darüber oberirdisch erneuerbar nun die Energiewende praktisch vollzogen“, kommentiert Schüren sein Vorhaben mit einer Photovoltaikanlage, die zwischen 600 und 700 Kilowatt-Peak liefern soll und durch zwei Kleinwindräder ergänzt wird. Auch der Einsatz von stationären Energiespeichern ist vorgesehen.... Misschien is verder achteraan al zo'n windturbinetje te zien?! Ik lees het hier binnenkort wel.
 

JoostG

Member
Dec 20, 2018
401
335
The Netherlands
Ik herken dat beeld volledig: ik heb de afgelopen week aan SuC’s in Belgie, Frankrijk, Spanje en Portugal gestaan en nergens boven de 117kW gekomen. Ook niet bij SuC’s waar ik alleen stond.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top