Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Doet me denken aan Oosterhout afgelopen zondag..
vond het een mooi plaatje zo met die lampen en het rode Tesla logo

FullSizeRender-18.jpg
 
.voor ik morgen vroeg voor de files uit naar Nürnberg mag racen, en 's avonds weer terug naar huis. Het leven is een feestje.:love:

Ach ja, vergeten, Baustellen he... Moers - Nürnberg kan ook in 7,5 uur worden gereden :)

Ik vind de 253 km tussen Mogendorf en Geiselwind trouwens net te lang. Of lang laden of rustig rijden, beide niet fijn voor een reis die je vooral vlot wilt doen.
 
Ach ja, vergeten, Baustellen he... Moers - Nürnberg kan ook in 7,5 uur worden gereden :)

Ik vind de 253 km tussen Mogendorf en Geiselwind trouwens net te lang. Of lang laden of rustig rijden, beide niet fijn voor een reis die je vooral vlot wilt doen.

Met je eens. Ik wacht ook nog op Wertheim. Zou dat traject mooi in tweeën knippen. Voordeel daar is ook dat er een flinke PV installatie bestaat.

Voor ons vandaag over drie weken weer die kant op en verder naar Hongarije. Hopelijk dan St. Valentin (Oostenrijk) klaar. Scheelt flink binnendoor rijden bij Linz. (maar, ten opzichte van anderhalf jaar geleden luxe-problemen, realiseer ik mij).
 
Heeft iemand nog tips voor de route naar en van Venetië?
Ik ben zelf niet zo bekend met het rijden door Europa (welke routes fijn zijn en welke beter vermeden kunnen worden), omdat ik tot voor kort altijd vloog.

Heen:

route_heen.png


Terug:

route_terug.png


Blauwe regels zijn overnachting en groene regels laden.

Op de heenweg dacht ik erover om eventueel via Timmelsjoch / Passo Rombo te rijden in plaats van de Brennerpas, maar geen idee of dat qua route de moeite waard is.
 
Merijn, op m'n mobiel kan ik slecht zien wat je precies doet, maar het lijkt me date je lange afstanden overbrugt in weinig tijd met soms korte laadtijden... is de route langs Basel niet beter, nu het vakantieverkeer weg is?

Ik probeer vandaag nog mijn tabelletje te posten, die klopte vrij goed (muv files)
 
Last edited:
Wanneer ik lange afstanden rij doe ik eigenlijk max 250 kilometer tussen laadplekken. Kan je lekker doorrijden en hoef je niet zo lang te laden. komt dan neer op 2 uur rijden en 20 minuten laden. Als je van rustig rijden houd is het wel goed te doen om langere afstanden te rijden natuurlijk.
 
Dank voor de reacties.
In principe probeer ik ook max 250 km te rijden, maar na een overnachting kan dat wat verder, want ik wil wel graag leeg aankomen bij de volgende SuC. :)
Waldlaubersheim naar Ulm is wat verder, maar tijdens lunch lukt 20 minuten laden toch niet met twee kids erbij...
 
Toch nog een keer hoor Merlijn, ik denk dat 295 en 312 maar zeker 349 erg optimistisch is. Het zou me verbazen als je dat zou halen met gemiddelden van 100 km/u.

Voor wat je terugreis betreft, ik ben erg blij met Moers tussen 'Den Haag' en Mogendorf; als je na een lange reis ook bij Zevenaar nog eens moet laden voor de laatste 130 km naar huis, krijg ik vijf ietwat chagrijnige gezichten in de auto. Da's mijzelf incluis dus. Met Moers hak je het in twee stukken die ook qua verbruik meer gelijk zijn, en kun je twee keer redelijk vlot laden en redelijk vlot rijden.
 
Last edited:
Dank voor de opmerkingen.
Het verbruik hangt natuurlijk heel erg af van de weersomstandigheden dus ik ga op de routes van meer dan 250 km nog even een alternatief bekijken voor als het verbruik tegenvalt.
Moers is sowieso een goed alternatief denk ik, want Zevenaar vind ik niet echt een gezellige plek om te vertoeven... :)
 
Dat is wel raar ja. Ik heb er woensdag en donderdag overnacht en toen waren de parkeervakken leeg, het viel me daardoor niet op. Bizar.

Vrijdagochtend reed ik weg en kwam er net een NL het terrein opdraaien. Ik stak m'n hand nog op maar nul reactie.