Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Het zou wel erg fijn zijn als je de SuC betalingen rechtstreeks kan koppelen aan je laadpas. Net zoals nagenoeg alle andere snelladers, die bij mij gewoon op mijn Shell Recharge/Newmotion pas terecht komen. Ik ben leaserijder en moet nu de hele tijd voor Tesla SuC sessies alles zelf betalen of declareren bij mij werkgever (terwijl het anders, zoals bij de andere netwerken, allemaal automatisch zou gaan). Dit maakt dat ik soms voor een andere snellader ga ipv Tesla SuC. Of kan dit wel op een bepaalde manier toevallig, en zie ik dat gewoon niet?
P.S. ik zat me laatst af te vragen of ik in mijn Tesla’s account beter een CC of een Sepa account kan koppelen, maar ik begreep net hierboven dat dit dus CC is (om zo min mogelijk problemen te krijgen)?

Sepa gaat prima / probleemloos in heel Europa (maar niet in Zwitserland en als ik het goed gelezen heb ook niet in UK)
 
  • Like
Reactions: coolname
BIj Xximo kan je een CC vragen die tegelijk ook laadpas kan zijn.

Dank je. Van deze mogelijkheid wist ik nog niet. Helaas heb ik een Multitank/Newmotion pas, dus gaat die vlieger voor mij niet op. Maar wel goed om te weten.
Gezien de grote hoeveelheid leaserijders van Tesla’s dacht ik dat dit probleem misschien geteckled was.
 
Cc werkt idd goed. Sepa heb ik geen ervaring mee. Gisteren is na 1mnd en 3dg eindelijk het bericht dat ik niet meer kon Suc’en door vermeende onbetaalde charge uit Zwi, verdwenen. Goddank, er waren wel wat stevige woorden van mijn kant voor nodig helaas. Volgende probleem is een beginnende barst in m’n achterruit..;-(( Wordt vervolgd in andere thread
 
Ik meen me te herinneren dat er ergens een lijst was met SuC's in West-Europa waar je de mogelijkheid had om "door te rijden" in plaats van achteruit insteken.

Met name met een caravan zijn dit handige plaatsen om te stoppen – dan hoef je namelijk je caravan niet af te koppelen, laden, en weer aankoppelen.

Weet iemand nog waar deze informatie precies te vinden is?
 
  • Helpful
Reactions: GPMX
Wat een kolder bij Tesla SuC Rijswijk. Mijn zoon staat daar nu te laden, wil even naar de WC, zeggen ze dat ie eerst wat moet kopen. Ik zal niet zeggen wat ik m adviseerde maar dit houdt de omgeving natuurlijk niet schoon....
Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat je, wanneer je gebruikt maakt van hun faciliteiten, je ook iets koopt in een handelszaak.
 
Geen idee. Ik vind het in ieder geval niet erg gastvrij overkomen. Persoonlijk loop ik altijd de tenten voorbij waar ik al een bord op de stoep zie staan 'consumptie verplicht' of 'toilet 50 cent'. Of ik nou naar de wc moet of niet, ik word liever iets anders begroet. ;)
 
  • Like
Reactions: MaH
Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat je, wanneer je gebruikt maakt van hun faciliteiten, je ook iets koopt in een handelszaak.

Aan de andere kant zorgt een Suc op je terrein voor aardig wat klandizie. Nergens voor nodig om mensen de toegang tot de WC te ontzeggen, beetje kruideniersmentaliteit.

Dan zoek ik daar toch lekker een paar bosjes op, voordeel van een man zijn :)

Ik koop vaak genoeg bij een SuC (vooral op vakantie) zaken voor het hele gezin. Als ik daar nu net een keer geen behoefte aan heb, moet dat geen probleem zijn lijkt mij.

Ik dacht dat het onderdeel van de deal tussen Tesla en een horeca gelegenheid was dat je van de faciliteiten gebruik kan maken.

Dat dacht ik ook altijd, je zou het eens kunnen aankaarten bij Tesla.
 
Schril contrast met de gratis koppen koffie die je vroeger kreeg…
Vroeger was alles beter! Toen werd je gelukkig ook nog uitgedaagd om na te denken over welke superchargers je zou gebruiken op je route. Lekker avonden lang uitzoeken hoe je zou moeten rijden! Nu wordt dat allemaal voor je gedaan door de auto zelf, daar is niets meer aan. ;)

Ik denk dat ik daarom ook zo blij ben met mijn roadster, niks superchargers maar uitvogelen waar je het best kunt laden met 32A enkelfase! 🤪
 
Mooie mijlpaal in Duitsland. 1000 SuperCharger stalls.

 
Bij mij ging een betaling in Nederland fout met een CC. En ik kreeg ook die melding direkt na het laden. Bij het inloggen op mijn Tesla account stond die laadsessie nog als onbetaald. Na het betalen geen problemen meer gehad. Gewoon met dezelfde CC info in mijn account.
Bij mij ging het hetzelfde in heb SEPA ingesteld staan en direct na laden in Zwitserland een e-mail en pushbericht dat SUC gebruik was geblokkeerd ivm niet betalen. Ingelogd op mijn Tesla account en creditcard gekoppeld. Daarmee betaald en meteen SEPA weer geactiveerd. Daarna normaal SUC kunnen gebruiken in Italië.