Ik moet ook zeggen dat ik het wat met lede ogen aanzie, dit openstellen van de SUCs voor derden. "Normaal gezien" zijn er inderdaad weinig problemen qua wachttijd, maar in de paar jaar dat ik ondertussen al Tesla rijd, zie ik de SUCs wel steeds drukker worden.
We gaan toch enkele keer per jaar op reis met de Tesla (vooral richting zuiden: Z-Frankrijk, Spanje, skistations) en ik zie toch duidelijk het verschil, vooral in Frankrijk tijdens de vakantieperiodes (bvb Narbonne, Reims, Orléans, in eigen land soms Brugge) waar er steeds vaker (even) moet worden gewacht om dan een stall te delen (met uiterst lage laadsnelheden tot gevolg).
Als de SUCs worden opengesteld, heb je daarbij nog eens de influx van alle niet-Tesla rijders, met dus onvermijdelijk meer volk en dus meer wachttijd tot gevolg.
Voor mij was het feit dat enkel Tesla's aan de SUC konden een heel belangrijke reden om Tesla te gaan. Als dat wegvalt, en er steeds meer moet worden gewacht tijdens de momenten dat het er toe doet, daar heb ik absoluut geen zin in. Hoewel ik heel goed het verdienmodel achter de beslissing snap.
Ik moet nog een jaartje met mijn S dus zal wel zien hoe het evolueert, maar dit is toch het verlies van een belangrijk USP vind ik.