Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Net even gekeken maar geen spoor van een Supercharger...

Had m eigenlijk nodig gehad vandaag.. nu maar hopen dat chademo t wel doet (onlang was deze kaduuk)

Ff een belletje naar Tesla gedaan en die wisten niks over een SUC bij VDV eindhoven. Hoop dat interne miscommunicatie is, want zou soms voor een splash and dash gruwelijk makkelijk zijn
 
Last edited:
Ik zag net op de site van supercharge.info dat er op 3 locaties in Jordanië SuCs zouden staan.
Maar deze zijn niet terug te vinden op de site van Tesla.

Elon meldde dit al op Twitter, in antwoord op de vraag wanneer Tesla naar de golfstaten komt. Zal de tweet er zo even bijzoeken.

Updated:

Screen Shot 2015-10-26 at 16.33.09.png


Elon Musk on Twitter:
 
Last edited:
Erg leuk ja. Maar om met de luchtvaart te concurreren zal de auto (incl. EV) down under echter heel wat leuker moeten zijn. Daar is het nemen van een binnenlandse vlucht nagenoeg hetzelfde als hier de trein of de bus nemen. Zonder gedoe in en uit het vliegtuig en als je je vlucht mist, pak je gewoon de volgende. Retourtje SYD - MEL was een paar jaar geleden iets van € 120.
 
Erg leuk ja. Maar om met de luchtvaart te concurreren zal de auto (incl. EV) down under echter heel wat leuker moeten zijn. Daar is het nemen van een binnenlandse vlucht nagenoeg hetzelfde als hier de trein of de bus nemen. Zonder gedoe in en uit het vliegtuig en als je je vlucht mist, pak je gewoon de volgende. Retourtje SYD - MEL was een paar jaar geleden iets van € 120.

Misschien willen ze dat ook niet maar concurreert men met de ICE.

Voor concurrentie met het vliegtuig zal de Hyperloop het straks wel goed gaan doen :)
 
afgelopen weekend op bezoek bij mijn dochter ( één van 3 - dank voor jullie steunbetuigingen) in Bristol, UK.

Ganse route via SuC's gereden; we hebben geladen in :

* Gent : 5 stalls bezet, gelukkig was 2A+B vrij :) Restaurant gesloten
* Calais (hotel L'Haut'Aile) : geen andere Tesla's te zien - enkel als test (5 minuutjes)
* Calais (Eurotunnel) : geen andere Tesla's te zien - traag !! 40kw - viel even tegen want ik had gehoopt veel bij te laden. Als gevolg hiervan :
* Maidstone : in een sneeuwstorm, één andere Tesla - ik vermoed dat die er al van de avond voordien stond (op basis van sneeuwlaag). Snel verder naar :
* Reading : tijdens het laden één andere Tesla, splinternieuw ! Goede man kwam SuC-laden testen - ik heb zelfs even moeten helpen ! Maar ook hier : niks te beleven, alles dicht tijdens weekend.
* Bristol - East Filton : zowat vol geladen. Opnieuw moederziel alleen :-(
* Reading : één andere Tesla, niemand te zien...
* Folkestone (Eurotunnel) : gelukkig helemaal alleen, de andere 3 stalls waren afgesloten voor schilderwerken - rode vakken met Tesla-logo. Deze laadt wel snel, anders dan Calais-Eurotunnel
* Gent : opnieuw 5 stalls bezet, en opnieuw was 2A+B vrij :) Restaurant dicht maar bar open en dus toch een hapje kunnen eten mét Tesla-korting.


Toch super, die super-chargers.
 
Gent: als restaurant + bar dicht zijn, kan je (soms) terecht in de ontbijtzaal van het hotel. Daar kan je voor de volle 2,5 EUR een koffie krijgen, met 1 gratis refill!
Kartonnen bekers met deksel zijn er ook beschikbaar, voor take-away.

Feels like Esso!
 
Vrijdag heb ik opgeladen bij SuC Oosterhout. De teller liep op naar 340 km/hr en het was druk. Nu sta ik er bijna alleen op hetzelfde tijdstip en is de max 185 km/hr. Komt dit alleen door de kou of hoe zou dit grote verschil kunnen?
Heb 3 palen geprobeerd en alle 3 hetzelfde.
 
Vrijdag heb ik opgeladen bij SuC Oosterhout. De teller liep op naar 340 km/hr en het was druk. Nu sta ik er bijna alleen op hetzelfde tijdstip en is de max 185 km/hr. Komt dit alleen door de kou of hoe zou dit grote verschil kunnen?
Heb 3 palen geprobeerd en alle 3 hetzelfde.

km/u zegt niet zo veel voor SuC's; je kan beter de eenheden op 'energie' kiezen (in KW).
Wat was je SoC (batterijlading in %) toen je die lage waarde had ?