Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Skoda Enyaq Coupe RS. Dus laat de haat reacties alvast maar komen! Enige wat me aan mijn M3P is bevallen is het laadnetwerk. Maar ook daarbij heb ik de kanttekening dat het vooral heel goed beviel vanwege de enorm scherpe prijs. Dat is inmiddels helemaal weg en zijn ze gelijk of zelfs duurder dan de concurrentie.


Nou ik heb vandaag de alternatieven eens geprobeerd en dat is me helemaal niet slecht bevallen. Oke minder laders dan bij een SuC maar snelheid bij Fastned en Ionity was perfect. Morgen een enBW hypernetz in buurt van München doen. Vandaag 27,2 en 46,6 kwh geladen. +/- 15€ goedkoper uit en niet ingeleverd op locaties, snelheid of beleving. Ionity zelfs naast de snelweg zodoende in omrij tijd ook nog bespaard. In Oostenrijk komende week veel Salzburg AG laders gebruiken a 0,30€ per min. Als die net zo snel gaan als vandaag (zelfde laders als Fastned) dan gaat er in 10 min bijna 30kwh in wat uitkomt op 0,10€ kwh daar heb je geen SuC of DeC meer voor nodig.

Over laatste is ook heel wat te doen. Veel hotels met DeC’s gezien welke na mailcontact of boeking gewoon geld vragen voor DeC gebruik. Een Hilton spande de kroon met €25 voor laden en €28 voor de garage per nacht. Ook het gratis DeC gebruik is niet meer standaard.
Welke laadpas gebruik je bij Salzburg? Via hun website kom ik op andere prijzen
 
40.000 SuperChargers 🥳


 
Vijf maanden na dato ontvang ik een "kadootje" vanuit Engeland.
In juli gebruik gemaakt van de supercharger Sevenoaks.
Staat zoals vaak op een parkeerplaats (zonder slagboom) achter een hotel.
Blijkt dat je geacht wordt te registeren aan de balie om kosteloos gebruik te mogen maken van de parkeerplaats.
Of ik alsnog even € 72 wil gaan betalen als parkeerboete.
Waarom staat Tesla dit soort praktijken toe ?
Uit wat ik nu op diverse sites zie ben ik niet bepaald niet de eerste dit dit overkomt.
Dit lijkt een verdienmodel te zijn voor het betrokken hotel (Donnington Manor Hotel).
Ze sturen je nota bene een foto van de overtreding toe.
 
  • Helpful
Reactions: Rqcg
Vijf maanden na dato ontvang ik een "kadootje" vanuit Engeland.
In juli gebruik gemaakt van de supercharger Sevenoaks.
Staat zoals vaak op een parkeerplaats (zonder slagboom) achter een hotel.
Blijkt dat je geacht wordt te registeren aan de balie om kosteloos gebruik te mogen maken van de parkeerplaats.
Of ik alsnog even € 72 wil gaan betalen als parkeerboete.
Waarom staat Tesla dit soort praktijken toe ?
Uit wat ik nu op diverse sites zie ben ik niet bepaald niet de eerste dit dit overkomt.
Dit lijkt een verdienmodel te zijn voor het betrokken hotel (Donnington Manor Hotel).
Ze sturen je nota bene een foto van de overtreding toe.
Is het proberen waard:
D3277E8B-05BF-49E9-A74D-AA449F69C362.jpeg
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Mailtje is uiteraard al verstuurd. De vermelde "clear signage" ontbreekt er sowieso.
Het is op zich mooi dat hotels superchargers willen faciliteren maar ik heb ze sowieso liever op een vrij toegankelijke plek met meer keuze qua diensten en ook wat laagdrempeliger. De wet van de remmende voorsprong gaat Tesla op dit punt nog parten spelen.
 
Reactie van Tesla UK

We are sorry to hear you incurred a parking fine whilst using the Sevenoaks Tesla Supercharger.
We understand this can be frustrating, but as this is not a Tesla owned car park, we are unable to offer recompense for the fine administered by the landowners for not adhering to their instructions. Nonetheless, we will share your feedback with our Supercharger Command Centre to connect with the landowners directly. As we are aware some landowners don’t make it clear and/or facilitate Tesla owners using their property in the most effective and harmonious way. Please know, we are working towards fixing this as best we can and the feedback you have provided will contribute to our ongoing progress.
Any fines that you receive whilst accessing the Tesla Supercharger Network will have been applied by the landowners for not adhering to their own individual policies or procedures, in this case the Donnington Manor Hotel. In short, it is common that a supercharging site will require registration upon entry. These locations are letting Tesla owners use their land and it is within their interest to protect their land against any misuse. Please note, both the in-car supercharging information and signage at the location will advise you of this. We recommend in future to have a look around your chosen supercharging site to see if there are any rules or a representative available to offer advice. Nonetheless, we recognize that this supercharging site may not have the best signage, so as stated above, we will ensure that this feedback is given to our Supercharging team to investigate.
 
  • Informative
Reactions: Rqcg
Reactie van Tesla UK

...In short, it is common that a supercharging site will require registration upon entry...
Having used the SuC since mid 2015 in France, Germany, Netherlands, Belgium, Italy, Austria, Slovenia and Croatia: I would tend to disagree and say it is not common.

Indeed, never crossed the channel so no experience with our brexited friends' SuCs
 
Reactie van Tesla UK

We are sorry to hear you incurred a parking fine whilst using the Sevenoaks Tesla Supercharger.
We understand this can be frustrating, but as this is not a Tesla owned car park, we are unable to offer recompense for the fine administered by the landowners for not adhering to their instructions. Nonetheless, we will share your feedback with our Supercharger Command Centre to connect with the landowners directly. As we are aware some landowners don’t make it clear and/or facilitate Tesla owners using their property in the most effective and harmonious way. Please know, we are working towards fixing this as best we can and the feedback you have provided will contribute to our ongoing progress.
Any fines that you receive whilst accessing the Tesla Supercharger Network will have been applied by the landowners for not adhering to their own individual policies or procedures, in this case the Donnington Manor Hotel. In short, it is common that a supercharging site will require registration upon entry. These locations are letting Tesla owners use their land and it is within their interest to protect their land against any misuse. Please note, both the in-car supercharging information and signage at the location will advise you of this. We recommend in future to have a look around your chosen supercharging site to see if there are any rules or a representative available to offer advice. Nonetheless, we recognize that this supercharging site may not have the best signage, so as stated above, we will ensure that this feedback is given to our Supercharging team to investigate.

Hoe komt een privépersoon/bedrijf eigenlijk aan jouw adres.
Wat met de privacy in deze?
 
  • Helpful
Reactions: RichieB
Goede vraag, brief komt van Parking Eye car park solutions. Deze gegevens hebben ze mag ik hopen niet van Tesla. Parkeerterrein van hotel, handhaving door particulier bedrijf. Wat geeft hen het recht die gegevens op te vragen?
Als jij in overtreding bent, dan mag dat. Vergelijk het met, na het tanken van de fossiele voorganger van je Tesla bij een benzinepomp, niet betalen. Wat meer info na snel Google-werk: Tanken zonder betalen
 
Vijf maanden na dato ontvang ik een "kadootje" vanuit Engeland.
In juli gebruik gemaakt van de supercharger Sevenoaks.
Staat zoals vaak op een parkeerplaats (zonder slagboom) achter een hotel.
Blijkt dat je geacht wordt te registeren aan de balie om kosteloos gebruik te mogen maken van de parkeerplaats.
Of ik alsnog even € 72 wil gaan betalen als parkeerboete.
Waarom staat Tesla dit soort praktijken toe ?
Uit wat ik nu op diverse sites zie ben ik niet bepaald niet de eerste dit dit overkomt.
Dit lijkt een verdienmodel te zijn voor het betrokken hotel (Donnington Manor Hotel).
Ze sturen je nota bene een foto van de overtreding toe.
Hoe weten ze dat je daar hebt geladen? Heb je daar gegevens achter gelaten?
 
Hoe weten ze dat je daar hebt geladen? Heb je daar gegevens achter gelaten?
Camera bij oprijden van de parking vermoedelijk. Ik had eerder al dergelijke verhalen gehoord over een UK SuC, vermoedelijk deze, maar misschien zijn er nog. Gezien dit duidelijk een verdienmodel is voor dit hotel, ga ik er van uit dat de enige optie is om een slechte review over het hotel te schrijven op facebook of Google. Vervolgens contacteren ze je met de vraag om die review te verwijderen en het 'misverstand' op te lossen. Met dan wel dat je de review vooral bij het hotel plaatst en niet bij de SuC.

Zie ook:
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Camera bij oprijden van de parking vermoedelijk. Ik had eerder al dergelijke verhalen gehoord over een UK SuC, vermoedelijk deze, maar misschien zijn er nog. Gezien dit duidelijk een verdienmodel is voor dit hotel, ga ik er van uit dat de enige optie is om een slechte review over het hotel te schrijven op facebook of Google. Vervolgens contacteren ze je met de vraag om die review te verwijderen en het 'misverstand' op te lossen. Met dan wel dat je de review vooral bij het hotel plaatst en niet bij de SuC.

Zie ook:
Maar aan de hand van je kenteken hebben ze toch nog geen mailadres waarop ze je kunnen bereiken? Ik vind het raar dat ze aan prive gegevens kunnen komen aan de hand van een eventueel kenteken.