Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb aantal weken geladen bij SuC Bron (Lyon) en deze vond het toch snel en makkelijk bereikbaar. Mocht je toch niet helemaal door het centrum willen rijden.
Ik heb je post overlezen en zie het nu pas. Inderdaad ideaal. Dank voor de suggestie.

Gisteren ondetkt dat ik via de phone app alle SuC kan zien en ook de bezetting in real time. En zo zag ik opeens die Bron SuC staan. Die lijkt me heel recent.
Op google zijn er alleen foto's van dec.22:
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Hoe worden tijdsgebonden tarieven berekend bij de SUC?
  • Tarief op tijdstip van inpluggen wordt voor hele sessie belast?
  • Tarief op tijdstip van uitpluggen wordt voor hele sessie belast?
  • Tarief wijzigt automatisch bij overgang naar ander tijdsvak (xx kWh tegen tarief X / xx kWh tegen tarief Y)
Ik kom zelden bij een SUC (in heel 2022 maar 2x 5 minuten) dus vandaar de vraag.
 
Hoe worden tijdsgebonden tarieven berekend bij de SUC?
  • Tarief op tijdstip van inpluggen wordt voor hele sessie belast?
  • Tarief op tijdstip van uitpluggen wordt voor hele sessie belast?
  • Tarief wijzigt automatisch bij overgang naar ander tijdsvak (xx kWh tegen tarief X / xx kWh tegen tarief Y)
Ik kom zelden bij een SUC (in heel 2022 maar 2x 5 minuten) dus vandaar de vraag.
Er zijn geen tijdsgebonden tarieven bij de SuC. Enkel bij idle fee, maar ik hoop dat je die vermijdt. Idle fee = voor het blijven staan na het laden en dus onnodig de lader bezet houden.
 
Er zijn geen tijdsgebonden tarieven bij de SuC. Enkel bij idle fee, maar ik hoop dat je die vermijdt. Idle fee = voor het blijven staan na het laden en dus onnodig de lader bezet houden.
Jazeker zijn er tegenwoordig tijdgebonden tarieven is in je app te achterhalen. De tarieven hieronder zijn voor non-Tesla's

1675256931855.png
 
En de vraag is dus: wat gebeurt er met het tarief als het tarief zich tijdens je laadbeurt wijzigt... Dus als je van 15u50 tot 16u10 zit te laden... Welk tarief betaal je dan?

Ik denk eerlijk dat je meer gaat weten als je het aan Tesla zelf gaat vragen. Ik heb zo een vraag hier nog niet zien passeren.
 
Even nagekeken, in het begin van de maand onderweg van Portugal van 15u43 tot 16u13 geladen in Senlis @ 0,49€. Dezelfde prijs per kWh als 's middags in Tours. Als ik het goed voor heb is het over het algemeen van 16u tot 20u duurder.
Dag ervoor in Bayonne van 16u58 tot 17u26 @ 0,55€
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD