Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

Hans Noordsij

Well-Known Member
Apr 4, 2014
8,377
4,030
Tilburg, Netherlands
Tijdens de laatste roadtrip naar Italië heb ik mij weer verbaasd over de overal langs de Autobahn opduikende melkpakken, ofwel aliens.
Met subsidie neergezette laadpunten op plekken waar de eerste drie jaar nauwelijks iemand komt laden want de kleine EV's zijn niet geschikt voor de Autobahn en men zet voorlopig weer in op hybrids. Wellicht in 2019/2020 komt er pas een auto die dat wel kan en dan daar CSS/Chademo kan laden.
Ik heb daar iets over op het duitse forum gezet en kreeg wat boeiende reacties. Vooral die met "satire mode on".

Supercharger in Deutschland • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde

erikw

New Member
May 29, 2012
3
7
De SUC in Le Mans breidt uit van 2 stalls naar 10, de werken lijken zo goed als klaar.

image.jpeg
image.jpeg

• Like
  • Informative
Reactions: HWS and eelcodb

basvk

Active Member
Dec 27, 2013
3,345
2,003
Eindhoven
Als ik het juist zie zijn het twee stalls achter elkaar waar je kan doorrijden.
Dan kan je mogelijk wel laden als je een fiets of aanhanger achter de wagen hebt hangen (zolang er voldoende vrije stalls zijn).
Haha nee da's voor de Nederlanders die met hun sleurhut achter de X in Bretagne op vakantie gaan :D

redevries

René de Vries
May 22, 2013
2,444
509
Oosterhout, Netherlands
Iemand op de hoogte van de werken in Bourges?
Zou mooi zijn als die begin juli operationeel is.

Ik was er vorige week, maar ben niet gaan kijken. Ik kwam wel een Brit tegen, die me vertelde dat jij zowel Chademo's had gevonden (in Bilbao) en verder bij Paradors had geslapen, die allemaal 11 of 22 kw aansluiting hadden en wel vaker Tesla's verwelkomen.

Edi99

Egbert Dijkstra
Jun 23, 2013
3,971
3,287
Haarlem, Netherlands
Als je dubbel klikt op de kaart krijgt je een kaart waarop je kan zoomen. "Rimini" is daar al weer verdwenen..
Maw - ervaring leert dat je weinig kunt afleiden uit deze kaartjes als het gaat om het tempo van realisatie. Lijkt me niettemin wel een logische plek - zal wel bij de A14 zijn. al is het maar 150 km van Bologna... Zou wel mooi zijn en dan de volgende bij Ancona. .supercharge.info is in de praktijk een betere bron gebleken.

Schermafbeelding 2016-06-29 om 07.18.33.png

Hans Noordsij

Well-Known Member
Apr 4, 2014
8,377
4,030
Tilburg, Netherlands
Als je dubbel klikt op de kaart krijgt je een kaart waarop je kan zoomen. "Rimini" is daar al weer verdwenen..
Maw - ervaring leert dat je weinig kunt afleiden uit deze kaartjes als het gaat om het tempo van realisatie. Lijkt me niettemin wel een logische plek - zal wel bij de A14 zijn. al is het maar 150 km van Bologna... Zou wel mooi zijn en dan de volgende bij Ancona. .supercharge.info is in de praktijk een betere bron gebleken.

Die dubbelklik brengt je naar de gewone kaart waarop alleen de gerealiseerde staan. Dat zegt niet zoveel. Laten we hopen dat ze er snel gaan komen.

Hans Noordsij

Well-Known Member
Apr 4, 2014
8,377
4,030
Tilburg, Netherlands

Ik denk daar wel en het is weer een goede zet. Als het ze lukt om tot een gezamenlijk standaard te komen dan is de weg vrij naar een enorm dicht netwerk.
Bij ons zal het nog wel even duren want het gedoe rondom de standaard gaat maar door met aan alle zijden grote belangen en, om het plat te zeggen, koppigheden.
Daarnaast zitten we met de erfenis aan fiscaal gepushde PHEV's die laadpaaltjes nodig hebben en daar vele uren aan blijven hangen voor een paar kWh.

Maar wie weet komt het er hier ook wel een keer van. Zou mooi zijn als een bedrijf een Supercharger (of een fast charger van 60 Kw) kan laten plaatsen waar de klanten gebruik van kunnen maken als aanvulling op de 11/22 Kw Destination Chargers.

PatrickL

Member
Jan 7, 2014
108
27
Nijlen, Belgie
Weet iemand meer over Eidfjord in Noorwegen. Die heeft al 134 dagen de status van 'permit' op supercharge.info? Het zou handig zijn als die tijdig open gaat. Ik passeer er binnen 3 weken.

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
9,706
10,839
Waasmunster, Belgium
Weet iemand meer over Eidfjord in Noorwegen. Die heeft al 134 dagen de status van 'permit' op supercharge.info? Het zou handig zijn als die tijdig open gaat. Ik passeer er binnen 3 weken.
Op de parking van dit hotel in Eidfjord staat een CHAdeMO en type 2 op de parking (wij heben hier overnacht in september)
Quality Hotel Vøringsfoss
Ostangvegen 6A
5783 Eidfjord
Norway

• Informative
Reactions: Steven

FrankNL

Member
Jan 16, 2016
636
536
Nederland
Volgens de map (https://www.teslamotors.com/nl_NL/supercharger) van Tesla zelf komt er binnenkort ook een SC bij in Italië, ter hoogte van Rimini ongeveer (schat ik). Iemand enig idee waar deze exact komt en of deze misschien al klaar is medio juli?

Rimini of omgeving zou top zijn! Zeker voor de Marche is die route toch wel erg prettig en na Bologna houd het op...of je moet helemaal via de west kust rijden richting ancona maar dat is wel erg om...

Via de App "superchargers" staat er ook helaas nog niks op "permit" oid...

image.png

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC