Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kom je er achter wat het maximale vermogen van een supercharger is? De eerste superchargers in Noorwegen zijn bijvoorbeeld veel lager dan de nieuwste generatie die 135kW zijn.

Gewoon toch even alle superchargers langsrijden :) Je noemt het European Supercharger Rally ofzo.
Vanwaar de vraag eigenlijk? Puur uit nieuwsgierigheid of heb je snode plannen?
 
Meeting in Oosterhout voor planning Noorwegen trip.
20150711_151114.jpg
 
In Wenen aangekomen. Er reed net een Tesla weg en wij zijn de enigen. Misschien gunstig tijdstip.

Vol vanuit Salzburg vertrokken, warm en naar ik later zag behoorlijke wind in de rug. Wat ik al voorzag gebeurde. Ik heb Traun maar even (letterlijk) links laten liggen en heb nog erg mijn best moeten doen om met minder dan 40 km rest aan te komen. Tweede helft zelfs constant boven de max snelheid gereden.

Bij nadering Wenen nog even geprobeerd op de mooie klim naar de zuidelijke rondweg. Hoewel batterij al ver leeg was (hoefde nog maar zo'n 40 km) had ik toch enorm veel klimvermogen. Wel lijntje bovenin maar desondanks twee keer bij vrijkomen derde baan anderen, waaronder een BMW, geschokt met instant power.

Was ik vroeger blij als ik met de 4.0 Dodge in de klim een snelheid van 125 km/uur kon vasthouden, nu trekt hij gewoon juist nog even door tot boven de 175 (toen maar even losgelaten)

Hier hebben ze het trouwens wel grondig aangepakt.

Als je dit nu niet meer begrijpt kun je beter terug gaan onder je rotsblok :)

image1.JPG
 
Last edited: