Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Is in de winter ook een leuke route (veel aangenamer dan via Metz) maar heb ik echt nooit aangedurfd met de Tesla (85D). Je hebt passagiers, en een lange weg te gaan, en dan wil je echt niet achter een vrachtwagen hangen. +1 voor SuC Langres, pleeez!

NB: ik was vandaag naar een leuke podcast aan 't luisteren en had toevallig tijd over om op bestemming te geraken - anders moest ik er toch maar wachten - en heb dan maar AP wél achter een vrachtwagen @ 90 km/u laten rijden. Gemiddeld verbruik 155W/km; als ik goed kan rekenen is dat meer dan 500km bereik ! Mijn normaal verbruik is 220, en 235 of zo op wintersport (260 als ik dakdrager gebruik). Was verbaasd over goed cijfer vandaag (ondanks koude en nattigheid) - toch leuk dat je je range altijd zo spectaculair kan aanpassen door snelheid te minderen.
 
Is in de winter ook een leuke route (veel aangenamer dan via Metz) maar heb ik echt nooit aangedurfd met de Tesla (85D). Je hebt passagiers, en een lange weg te gaan, en dan wil je echt niet achter een vrachtwagen hangen. +1 voor SuC Langres, pleeez!

NB: ik was vandaag naar een leuke podcast aan 't luisteren en had toevallig tijd over om op bestemming te geraken - anders moest ik er toch maar wachten - en heb dan maar AP wél achter een vrachtwagen @ 90 km/u laten rijden. Gemiddeld verbruik 155W/km; als ik goed kan rekenen is dat meer dan 500km bereik ! Mijn normaal verbruik is 220, en 235 of zo op wintersport (260 als ik dakdrager gebruik). Was verbaasd over goed cijfer vandaag (ondanks koude en nattigheid) - toch leuk dat je je range altijd zo spectaculair kan aanpassen door snelheid te minderen.

In de tijd dat er nog geen SUC waren richting zuiden ben ik ook eens op 1 dag al hypermilend achter vrachtwagens en autobussen van Bilthoven naar Lille en weer terug gereden. Dat was zo'n 520 km. Het laatste stuk was diep in het rood en met klamme handen.
Alles uitgezet wat ik kon uitzetten. Stoelverwarming af en toe op 1 :)
 
Vandaag bij SuC Zevenaar tot 2 keer toe tijdens het laden spontaan onderbroken.
Gelijk maar even gebeld met servicecenter en het probleem gemeld, ze gaan het onderzoeken.
Blijkbaar was ik op dat moment niet de enige die hier last van had.
Ik hing aan 3A en 1A had ook dezelfde klachten. dus wees even alert in Zevenaar tijdens het laden.

Gisteren om 13.41 in Zevenaar aan de SUC gehangen. Geen problemen gehad. Maximale snelheid 548km/h, geen onderbrekingen.
 
  • Like
Reactions: Bernie298