Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Als ze het dan ook nog even binnen 2 maanden willen realiseren, dan kunnen we er deze zomer nog gebruik van maken. Zou mij 1x laden schelen naar zuid Frankrijk :)
Optimist.
Ik zal blij zijn als de nieuwe SuC ergens in oktober/november opengaan. Zo te zien een in de buurt van Langres en een in de buurt van Troyes.
In de zomer is het, voor mij in ieder geval, geen probleem om Beaune-Metz te halen. Dus dan is het nog niet echt nodig. Maar in de winter zal het een welkome aanvulling zijn.
 
Optimist.
Ik zal blij zijn als de nieuwe SuC ergens in oktober/november opengaan. Zo te zien een in de buurt van Langres en een in de buurt van Troyes.
In de zomer is het, voor mij in ieder geval, geen probleem om Beaune-Metz te halen. Dus dan is het nog niet echt nodig. Maar in de winter zal het een welkome aanvulling zijn.
Ow, ik weet dat het irreëel is. Maar hoop....

Beaune-metz is inderdaad prima te halen. Ik vind het nadeel van Nancy dat het best een stuk omrijden is. Maar aangezien ik het liefst met 2 kleine kinderen in de nacht rijdt, is Metz geen ideale om lang te moeten blijven laden. Zeker in het weekend vinden wij het 's nachts geen prettige locatie, in tegenstelling tot veel andere locaties die zelfs achter de poort zitten.

Dus Arlon Langres zou een verademing zijn.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ow, ik weet dat het irreëel is. Maar hoop....

Beaune-metz is inderdaad prima te halen. Ik vind het nadeel van Nancy dat het best een stuk omrijden is. Maar aangezien ik het liefst met 2 kleine kinderen in de nacht rijdt, is Metz geen ideale om lang te moeten blijven laden. Zeker in het weekend vinden wij het 's nachts geen prettige locatie, in tegenstelling tot veel andere locaties die zelfs achter de poort zitten.

Dus Arlon Langres zou een verademing zijn.
Lees de nieuwe publicatie van Tesla waar men nadrukkelijk spreekt over een grote uitbreiding die er vóór de zomervakantie zal zijn.
Er wordt trouwens flink aan de site gewerkt. Find us is veranderd in een downloadlinkje, alleen helaas nog een leeg document. Wordt zo omschreven:
Interactive Supercharger map and network expansion plans here.
 
Last edited:
In je eigen woorden...ZEVER. Ik heb nergens gezegd dat iemand niet tot 100% mag laden. Slechts dat het verder dan 80% laden "aangepakt" mag worden wat mij betreft wanneer 80% voldoende moet zijn voor de volgende hop. Ook bij drukke laadstations heb ik als extra nuance neergezet.

Dat je (niet de enige bent die) zo fel reageert op "aanpakken", bewijs dat ik duidelijk een verkeerd woord heb gekozen. Noem het ontmoedigen, afraden, etc. In lijn van de brief van Tesla over het "misbruik maken van SuC door lokaal laden", de introductie van de idle-fee en blijkbaar de plaatsing van bordjes voor max 40 min laden. Dus had ik eerder iets als een 80+ fee in mijn hoofd.


Volgens mij is dat logisch en ik zei exact hetzelfde. Standaard moet je dat niet willen.



Dan haal je de volgende hop niet makkelijk met 80% en het was rustig, dus wat is dan het probleem? Ik ken je niet en weet niet hoe je je gedraagt bij een laadstations (etiquette), dus zou het heel raar zijn voor mij daar een oordeel over te hebben.


Grote BS. Een mening mag iemand altijd verkondigen. Ervaring(sdeskundig) of niet. Hooguit kan je zeggen dat je het niet eens bent met mijn mening en wanneer het je behaagt, kan je argumenteren waar de mening zou rammelen.

Ik zit hier geen mensen aan te vallen of mensen te veroordelen omdat ik zou vinden dat ze te lang laden. Dat zou een mooie bak worden. Als die indruk is ontstaan, dan heb ik mijn mening verkeerd in dit topic verwoord. Wat wel kan gebeuren, is aanvullende maatregelen van Tesla wanneer (bepaalde) SuC's te druk worden. "Misbruik" zal dan eerst in het vizier komen. Dat is in het verleden al gebeurd (Taxi chauffeurs, lokale laders, idle-aars) en de volgende stap is de "te lang" laders.

Nu weer terug naar het liken van plaatjes van nieuwe/uitgebreide SuC's? ;)


Huh, Nou moe! En dan nog een disagree geven ook… :mad:

1) Welke zin heb ik geschreven die NIET correct is???
2) Vreemd dat 8 anderen dit liken !!
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Lees de nieuwe publicatie van Tesla waar men nadrukkelijk spreekt over een grote uitbreiding die er vóór de zomervakantie zal zijn.
Er wordt trouwens flink aan de site gewerkt. Find us is veranderd in een downloadlinkje, alleen helaas nog een leeg document. Wordt zo omschreven:
Interactive Supercharger map and network expansion plans here.
Thx. Langres helaas pas gepland eind 2017.
 
Lees de nieuwe publicatie van Tesla waar men nadrukkelijk spreekt over een grote uitbreiding die er vóór de zomervakantie zal zijn.
Er wordt trouwens flink aan de site gewerkt. Find us is veranderd in een downloadlinkje, alleen helaas nog een leeg document. Wordt zo omschreven:
Interactive Supercharger map and network expansion plans here.
Mooie kaart. Bij elke nieuwe SuC staat als target eind 2017. Hopelijk klopt het wat je zegt, maar ik lees er blijkbaar volledig overheen dat een grote uitbreiding er voor de zomervakantie al zal zijn.
 
Mooie kaart. Bij elke nieuwe SuC staat als target eind 2017. Hopelijk klopt het wat je zegt, maar ik lees er blijkbaar volledig overheen dat een grote uitbreiding er voor de zomervakantie al zal zijn.
Ik zag ook suc's die over een maanden operationeel moeten zijn. Het bericht was volgens mij globaal bedoelt. Dus als er de komende maanden in de VS veel suc's bij komen klopt het bericht nogsteeds. Alleen hebben wij daar niet heel veel aan.
 
Ik zag ook suc's die over een maanden operationeel moeten zijn. Het bericht was volgens mij globaal bedoelt. Dus als er de komende maanden in de VS veel suc's bij komen klopt het bericht nogsteeds. Alleen hebben wij daar niet heel veel aan.

We blijven het moeilijk vinden om optimistisch te zijn. Apeldoorn staat ook op eind 2017 en men hoeft denk ik alleen nog maar de stekker er in te steken.
En Model 3, daar draait het om, komt een paar maanden eerder in de US dus men mag wel iets voorlopen.

Kaart van VS overigens gezien?
 
Ik denk dat de nieuwe SUC voor Antwerpen gewoon een uitbreiding is van Aartselaar.

Ik heb gehoord dat Tesla in onderhandeling is met Carglass ernaast omdat die een ruime parking hebben die grenst aan Tesla en zelden ooit iemand op staat. Enige punt van discussie is nog de huurprijs natuurlijk. Maar eenmaal dat in orde is kunnen er daar makkelijk een tiental bijkomen!

Maar beiden kan natuurlijk ook! Een nieuwe in Antwerpen en een uitbreiding in Aartselaar!

iqym8w.jpg