Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
46918e01dbff4e1d5c3341ac9098396e.jpg


Zojuist uit hotel SuC Luxemburg. Leuke reunie geweest van Road Trip Italie in mei.
 
bellissima macchina !

Gisteren uit Italië teruggereden. 1.585 km - 21,5 uur over gedaan. vrijdag 21:30 vertrokken, zaterdag 19:00 thuis. In tegenstelling tot alle zwarte-zaterdag berichten geen enkele file, zelfs niet voor de Gotthard tunnel. Wat een verbetering in een jaar tijd ! Vorig jaar echt moeten puzzelen omdat er nog amper SuC's stonden - toen vrijwel altijd 100% moeten laden - inclusief noodzakelijke overnachting om te laden in Bellinzona. Nu bij 7 SuC's staan laden. Bij allemaal was het laden eerder klaar dan wij met koffie en benen strekken ! Rijdend nergens echt op de snelheid hoeven letten. Tot aan Duitsland met name korte stukken - net genoeg laden (als vuistregel typical = 1,5 keer de afstand naar volgende SuC) om goed door te trekken naar de volgende. In Egerkingen uitgebreid geluncht - accu kwam daardoor op 100%. Eigenlijk gewoon heel relaxed om elke 2 tot 3 uur even te stoppen. Nergens hoeven wachten bij het laden - nooit meer dan met z'n tweeën gestaan. In Italië zelfs in vier weken tijd onderweg welgeteld één Tesla tegengekomen .. dook ineens op in tegenovergestelde richting. De reactie van de Italianen blijft erg leuk.

Zelfs onze dochters van 11 en 13 vonden het erg plezierig om zo te reizen (vroegen of we weer langs het zwembad in Arezzo gingen -;) Omdat we afwisselend reden nu ook eens op de achterbank gezeten en getracht te slapen. Verschrikkelijk- wat zit dat K ! Daar is echt veel, veel te verbeteren - zeker voor wat langere mensen (195). Ook navigatie sucks natuurlijk - maar dat wordt met updates nog wel beter.

Alles bij elkaar - het Tesla rijden in Europa (mn Duitsland) is nu echt wel volwassen geworden. Voor de leuk nog een paar foto's..

FullSizeRender 11.jpg

06:08 - Net voor de SuC Beckenries, schitterende opkomende zon in Zwitserland.

IMG_0914.jpg

01:58 - Milano Carpiano. M'n dochter wilde graag een half uurtje echt plat liggen. Ben toch maar even buiten de auto gebleven -;) de publieke dames staan daar op 100 meter afstand...

IMG_0923.jpg

05:43 Wie kent deze nog ? Gratis 16A "URstrom - 100% wasserkraft". Tankstation net na de Gotthard (vanuit het zuiden). Was niet nodig om te laden (SuC is vlak daarna). Maar gewoon leuk om er weer even aan te hangen. Laadpunt heeft me vorig jaar door de Alpen geholpen. En was ongeveer de enige nog beschikbare parkeerplek. Auto's stonden in de tij om te tanken..

IMG_0935.jpg

06:18 - SuC Beckenries. Kwam een aansprekende mede Tesla rijder tegen -;)

Schermafbeelding 2015-08-09 om 11.55.42.jpg

Eigenlijk gewoon de route die we zonder Tesla ook zouden hebben gereden. Navigatie hielp overigens (wel) goed om het Ruhrgebied de files te ontwijken.

IMG_0952-1.JPG

17:10 Vertrek uit SuC Urmond - Miss Tesla.
 
Last edited:
Had het er vanmiddag met vrienden uit Altea (ligt net voor Benidorm aan de kust, 390 km na Tarragona) over dat die plaats nu bereikbaar is met superchargers.
Hij wees er wel fijntjes op dat je retour op € 350,00 tol moet rekenen in F en E. Daar heb je ook wel zo'n beetje twee vliegtickets voor.

350? Das wel heel stevig. Volgens mij was ik vorig jaar tot Noord-Spanje n 180 euro kwijt (retour dus he).

Maar buiten t hoogseizoen kun je daar ook wel ticketjes voor vinden denk ik...
 
Ik heb het maar even aan Routenet.nl gevraagd. Enkele reis Z-Limburg -> Altea = € 112,15.
Nou overdrijft mijn Nederspaanse vriend wel vaker, maar hij reed wel met een Escalade monstertruck, misschien kost dat extra. Of hij was nog wat in de war met de ruim € 1.000 aan Franse snelheidsbekeuringen, die hij netjes in Spanje aan de deur uitgereikt kreeg... :-(
Routenet Routeplanner - Van Altea Naar Urmond
 
Drukke boel daar in Luxemburg! overigens ik ben de meeste rechter Tesla, en als ik me niet vergis stonden we samen in de lift...

Dat kan kloppen :) Drukte was voornamelijk veroorzaakt door de vijf van ons groepje dat nog even wilde laden voor de thuisreis (of verdere reis want één van ons ging gelijk door naar Slovenië).

Ik was trouwens alweer een tijdje afgekoppeld. In totaal telden we 10 Tesla's daar.
 
Dat kan kloppen :) Drukte was voornamelijk veroorzaakt door de vijf van ons groepje dat nog even wilde laden voor de thuisreis (of verdere reis want één van ons ging gelijk door naar Slovenië).

Ik was trouwens alweer een tijdje afgekoppeld. In totaal telden we 10 Tesla's daar.

4, want ik had de avond van te voren al naar 90% geladen, ruim voldoende om in Urmond te komen....
En de drukte werd natuurlijk ook nog veroorzaakt door een paar rijders die 3 van de 4 stalls de hele nacht bezet hielden (niemand van onze groep overigens).... en als er dan idd nog een paar moeten laden....
Uiteindelijk opgelost mede door locale tesla medewerkers:biggrin: maar ook doordat de overigen zeer sociaal de ene vrije en de later vrijgekomen stalls deelden.
 
Last edited:
Misschien al eerder gemeld maar de parkeervakken bij Nørre Alslev zijn wat eigenaardig:
318543faa2af41eed7274c948a1c9974.jpg

Zullen niet snel ge-iced worden. Restaurant is nochtans prima, goedkoop en lekker, heel wat beter dan die hamburgertenten.