Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Neenee 't is een veel complexer algoritme dat ook rekening houdt met al dan niet roadtrippen. Als Tesla leert dat je meer dan 5x een SuC hebt gebruikt en uit je rijgedrag blijkt dat je evengoed thuis hadden kunnen laden, gaat ie SuC-laden elke dag wat meer knijpen, tot SuC-laden voor jou nét iets trager wordt dan thuis laden :p
:D

Het lijkt erop dat Superchargers bij de fastfood ketens ook sneller zijn dan die bij Van der Valk. Zal toch wel de invloed van de trage bediening bij VdV zijn.
 
  • Funny
Reactions: Tampert
Ben er nog eens langs gereden vandaag.. langs alle voor de hand liggende mogelijkheden en minder voor de hand liggende opties. Nog niets te zien.. waar dan ook. Ik verwacht overigens dat het gewoon VdV wordt - daar is ruimte genoeg, Mooier zou zijn het parkeerterrein net rechts voor de VvV ingang - naast de molen. Heb je dezelfde afstand naar McD als dat je voorkeur heeft. (En voor mij 5 min lopen naar kantoor..)
 
Yups, sta nu bij de SuC in Amsterdam Z-O en je krijgt netjes de melding dat er “idle fees” in rekening wordt gebracht als het druk is en je een stall bezet houdt
12C9ACE7-0B5E-4C87-8A24-A41F4AE503DF.jpeg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: BobbyKings and Adm
Net even met de klantenservice gebeld over de idee fees, waar ik overigens wel voorstander van ben, mits er een marge van 5 minuten wordt aangehouden. Stel je voor dat je bij een Van der Valk net je appelmoes met kers naar binnen aan het schuiven bent, en de SuC begint meteen de idee fee in rekening te brengen, dan moet je een snelle sprinter zijn.
 
Net even met de klantenservice gebeld over de idee fees, waar ik overigens wel voorstander van ben, mits er een marge van 5 minuten wordt aangehouden. Stel je voor dat je bij een Van der Valk net je appelmoes met kers naar binnen aan het schuiven bent, en de SuC begint meteen de idee fee in rekening te brengen, dan moet je een snelle sprinter zijn.
Je hoeft die auto niet pérsé tot 100% helemaal vol te persen...
Laat Tesla die berichtjes een minuutje of 10-15 eerder sturen, dan heb je rustig de tijd om even naar buiten te lopen...
 
  • Like
Reactions: Tampert
Idle fee is niet alleen tot 100% vol, maar tot de charge limit die je hebt ingesteld. Dus ook als je het charge limit streepje op 80% hebt staan ;)
Als Tesla het systeem zou hanteren wat je ook bij betaald parkeren zou hebben, tot 5 minuten na de verstreken parkeertijd geen bekeuring, dan zou dat al wat schelen. Nu is het nog onduidelijk welke tijd marge ze hanteren.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Idle fee is niet alleen tot 100% vol, maar tot de charge limit die je hebt ingesteld. Dus ook als je het charge limit streepje op 80% hebt staan ;)
Als Tesla het systeem zou hanteren wat je ook bij betaald parkeren zou hebben, tot 5 minuten na de verstreken parkeertijd geen bekeuring, dan zou dat al wat schelen. Nu is het nog onduidelijk welke tijd marge ze hanteren.

Niet onduidelijk:
"Als de auto binnen 5 minuten wordt verplaatst, dan wordt de fee ongedaan gemaakt."
'Idle Fee'
 
Op weg naar Los Angeles herkende ik de plaatsnaam Kettleman City.

Van Supercharge.info herinnerde ik mij dat daar een 40 stalls SuC gebouwd wordt.

Dus maar even gaan kijken.

Het zijn in feite 5 superchargers met elk 8 stalls bij elkaar.

Indrukwekkend en er werd hard gewerkt, aan de stroomvoorziening, de laadplekken, het asfalt en de Tesla Lounge.



IMG_9937.jpg






IMG_9940.jpg



IMG_9938.jpg
IMG_9941.jpg
 
voor vertrek vanmorgen uit Rennes Frankrijk gekeken of Amiens al open was. Helaas nog niet. Dus dan maar via Rouen. Lastige stad om door heen te rijden. Staan we te laden in Rouen kijk ik nog een keer op de kaart van Tesla en is Amiens ook op actief gezet. Die pakken we de volgende keer.
Bij Suc Lille wordt hard gewerkt met de uitbreiding van nog 10 plaatsen. En toen we aan de koffie zaten in Lille kregen we ook nog een ontruiming oefening in het hotel en mochten/konden we niet verder. Je maakt wat mee als Tesla rijder.
Het was de eerste keer dat we een lange rit hebben gemaakt en dit is 100% meegevallen.