Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, dat heeft niet heel lang geduurd:eek:

View attachment 90787

De reactie is wel snel maar dat is ten koste gegaan van de spelling. Op de voorlaatste regel staat 'betaald' waar het 'betaalt' moet zijn. De Nederlandse taal wordt sowieso in heel veel uitingen van Tesla geweld aangedaan.

17 cent per km voor thuis laden is wel heel veel. Ik heb een nieuwe overeenkomst gesloten met Qurrent. In de nachtelijke uren zijn de kWu kosten nog maar 7,1 cent.
 
De reactie is wel snel maar dat is ten koste gegaan van de spelling. Op de voorlaatste regel staat 'betaald' waar het 'betaalt' moet zijn. De Nederlandse taal wordt sowieso in heel veel uitingen van Tesla geweld aangedaan.

17 cent per km voor thuis laden is wel heel veel. Ik heb een nieuwe overeenkomst gesloten met Qurrent. In de nachtelijke uren zijn de kWu kosten nog maar 7,1 cent.
Er staat gemiddeld. Ik laad thuis voor ca. 23 cent. Dat doe ik dus zelden omdat ik standaard op kantoor laad, daar ligt ons verbruik wel boven de 10.000 kWh/jr.
 
17 cent per km voor thuis laden is wel heel veel. Ik heb een nieuwe overeenkomst gesloten met Qurrent. In de nachtelijke uren zijn de kWu kosten nog maar 7,1 cent.

17 cent per km zou inderdaad wel een erg fors tarief zijn. Echter de 7,1 cent die je hier noemt zijn exclusief vastrecht, btw en energiebelasting (eerste 10k is dat ca 14 cent, daarboven ca 4,5 cent). Dus t op die 7,1 cent 14 cent op, dan is de genoemde 17ct niet realistisch voor het merendeel van de thuis geladen kWh.
 
17 cent per km zou inderdaad wel een erg fors tarief zijn. Echter de 7,1 cent die je hier noemt zijn exclusief vastrecht, btw en energiebelasting (eerste 10k is dat ca 14 cent, daarboven ca 4,5 cent). Dus t op die 7,1 cent 14 cent op, dan is de genoemde 17ct niet realistisch voor het merendeel van de thuis geladen kWh.

Nee, alle belastingen, vastrecht en btw zijn inbegrepen. Die 7,1 cent is alleen voor de kW boven 10.000 en tijdens de nachturen. Tijdens de daguren betaal ik 17,7 cent per kW. All-in tarief over 16.500 kWu is 15 cent. Opwekkingstarief is incl. Btw. dal 3,33 ct, dag 4,96 cent.
Wie de complete calculatie wil zien, stuur me een PM.
 
Wel jammer overigens dat de 70% nu door Tesla wordt losgelaten als SuC charging norm.
Ik heb er in mijn bedrijfsvoering wel rekening mee gehouden.... :wink:
Dit zal dan dus gaan gelden voor nieuwe kopers, terwijl diegenen die al eerder gekocht hadden nog wel 70% mogen hanteren? :biggrin:
 
Wel jammer overigens dat de 70% nu door Tesla wordt losgelaten als SuC charging norm.
Ik heb er in mijn bedrijfsvoering wel rekening mee gehouden.... :wink:
Dit zal dan dus gaan gelden voor nieuwe kopers, terwijl diegenen die al eerder gekocht hadden nog wel 70% mogen hanteren? :biggrin:

Bij mij idem, ik heb mijn berekening daar op gebaseerd. Zonder de SUC com ik duurder uit dan mijn 300c op lpg zeker rekening houdend met de prijsstijgingen die in aankomst zijn.
Zo hebben ze het mij niet verteld het was anywhere anytime anyplace voor altijd.

De auto op zich is super! maar ik heb soms toch spijt dat ik geen Porsche Panamera hybride gekocht heb.
Zeker met al de problemen die ik hier lees van batterij tot aandrijflijn.
 
Ik heb Tesla een mail gestuurd met de opmerking dat bij de Design Studio wordt gesproken over 70% laden bij de Superchargers. Vandaag bericht teruggekregen dat dit inderdaad niet handig is en dat dit aangepast moet worden op de website. En wat blijkt: het is aangepast! Geweldig dat Tesla dit dan meteen lijkt op te pakken!
 
In Amsterdam staat nu bij de SuC een tentje, met iemand er in. Deze houd bij hoe lang iedereen er staat etc.
Ik denk dat ze een methode zoeken om het wachtprobleem daar op te lossen....
Dat hadden ze dinsdag dan goed gemaskeerd. Volgens mij was het meer een free format tevredenheidsonderzoek over alle SuC's en hield hij het aantal bezette stalls bij per kwartier, ofzoiets.
(Niet per auto, dus. En ook niet het percentage taxi's. Zijn schatting van dat percentage was dinsdag 50 ~ 60%; dat viel me nog mee.)
Plus de vraag waar je er nog een SuC mist. Ik heb maar 'omgeving Leeuwarden' geantwoord, maar blijkbaar was de Kop van Noord Holland ook een populaire witte vlek.
 
Dat hadden ze dinsdag dan goed gemaskeerd. Volgens mij was het meer een free format tevredenheidsonderzoek over alle SuC's en hield hij het aantal bezette stalls bij per kwartier, ofzoiets.
(Niet per auto, dus. En ook niet het percentage taxi's. Zijn schatting van dat percentage was dinsdag 50 ~ 60%; dat viel me nog mee.)
Plus de vraag waar je er nog een SuC mist. Ik heb maar 'omgeving Leeuwarden' geantwoord, maar blijkbaar was de Kop van Noord Holland ook een populaire witte vlek.

Als dat zo is dan is het natuurlijk prima. Omgeving Leeuwarden of Groningen is inderdaad nog een "witte vlek".
 
De auto op zich is super! maar ik heb soms toch spijt dat ik geen Porsche Panamera hybride gekocht heb.
Zeker met al de problemen die ik hier lees van batterij tot aandrijflijn.
Problemen met de accu en aandrijflijn van de Tesla?? Krijg je op een Panamera ook 8 jaar garantie op de motoren zonder km-beperking? :confused::mad:
Nog afgezien van de jaarlijkse benzinekosten en natuurlijk dat je gewoon NIET milieuvriendelijk rijdt.
 
Zolang het bij lezen blijft:) Maar serieus, meen je dat nou?

Laten we nu eens eerlijk zijn zonder al de poeha van jong bedrijf enz.
Ik heb mijn wagen 4 weken hij heeft 111450 euro gekost en ik heb mij al moeten rot ergen aan gerammel in mijn dak, gepiep in de deurstijl , Radio die niet naar behoren werkt , navigatie die je het fietspad op stuurt enz..
Vinden jullie dit normaal voor zo een wagen van die prijsklasse? Ik in ieder geval niet, buiten het plezante rijden op elektriciteit zijn er toch veel haken en ogen aan nog nooit meegemaakt. :mad:
Sorry voor mijn negatieve reactie maar ik ben teleurgesteld in Tesla, zowel over al de mankementen als over de mooie praatjes die ik te horen kreeg die een luchtbel bleken te zijn.

Wat rijden betreft niks dan lof :rolleyes:
 
Last edited: