Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
2400 euro. Prepaid voor 4 beurten....

De auto heeft weinig onderhoud nodig wordt er gezegd (buiten het feit of dat wel of niet zo is) en ook zeggen ze dat je een onderhoudspakket kan kopen voor €2400.
Als je dat niet doet en het onderhoud blijkt €600 per jaar te zijn, dan kun je daar best over klagen dat het duur is, terwijl ze hadden gezegd van niet.
Maar als je het pakket wel aanschaft dan weet je toch van te voren wat het kost? Dan kun je toch niet zeggen dat je het onderhoud duur vind? Dan had je het pakket toch niet moeten kopen?

Ik heb overigens het pakket ook hoor, gewoon een stukje gemoedsrust/extra investering in Tesla. ;)
 
De reden dat ik dat pakket heb genomen, is omdat ik anders datzelfde bedrag per keer had moeten betalen (600 dus). Ik ben dat geld dus sowieso kwijt, en dat komt niet overeen met wat ze van te voren aangegeven hadden. Als het onderhoud inderdaad zo goedkoop is als ze me van te voren voorgespiegeld hadden, had dat pakket goedkoper geweest.

Begrijp me niet verkeerd: ik heb het er graag voor over als dat inhoud dat ik vier jaar lang zorgeloos kan rijden. Het komt alleen niet overeen met wat er gecommuniceerd werd.
 
De auto heeft weinig onderhoud nodig wordt er gezegd (buiten het feit of dat wel of niet zo is) en ook zeggen ze dat je een onderhoudspakket kan kopen voor €2400.
Als je dat niet doet en het onderhoud blijkt €600 per jaar te zijn, dan kun je daar best over klagen dat het duur is, terwijl ze hadden gezegd van niet.
Maar als je het pakket wel aanschaft dan weet je toch van te voren wat het kost? Dan kun je toch niet zeggen dat je het onderhoud duur vind? Dan had je het pakket toch niet moeten kopen?

Ik heb overigens het pakket ook hoor, gewoon een stukje gemoedsrust/extra investering in Tesla. ;)

€ 2200 slechts, en een losse beurt € 700 incl BTW, dus € 0,015 p/km bij 30.000km per jaar incl vervangend vervoer, ex banden.
Onderhoudsvrij is natuurlijk een mooie verkoopkreet. Ja de Tesla remmen slijten nauwelijks maar ze worden wel gebruikt en dus moeten ze regelmatig geïnspecteerd worden. Zo is mij ooit verteld dat een elektrische warmtepomp geen onderhoud nodig heeft, maar een onderhoudsovereenkomst die je dan wordt aangeboden kost hetzelfde als een combiketel. rarara.
 
Zo is mij ooit verteld dat een elektrische warmtepomp geen onderhoud nodig heeft, maar een onderhoudsovereenkomst die je dan wordt aangeboden kost hetzelfde als een combiketel. rarara.
Dat klopt op zich, een elektrische warmtepomp is eigenlijk onderhoudsvrij. Maar het kan best zijn dat er nog andere componenten deel uitmaken van de installatie die NIET onderhoudsvrij zijn. In sommige landen is het verplicht dat periodiek gecontroleerd wordt of er geen lek zit in het circuit waar het koelmiddel in zit, in andere landen is het alleen verplicht als er meer dan x kilo koelmedium in de installatie zit.
Als je een lucht-water-warmtepomp hebt dan moet af en toe gecheckt worden of de condensor nog goed lucht doorlaat.
Normaal gesproken is het duidelijk goedkoper dan periodiek onderhoud aan een CV-ketel.
 
Vorige week donderdagmiddag stond er in Amsterdam bij de Suc een tentje, met een jongeman.....

Zijn taak was om op te letten dat de lange afstands reizigers niet (te?) veel door lang ladende taxis gehinderd werden, en hij vroeg me wat ik een goede plek voor een aanvullende Suc vond. Uiteraard noemde ik Hoofddorp, wat vanuit de richting Rotterdam handiger is dan suc Amsterdam Maar ipv te noteren, ging hij discussiëren... de taxis zouden dan ook naar Hoofddorp gaan! Tja... natuurlijk, maar hij vroeg toch mijn mening?
Hij suggereerde dat er wel over Rotterdam/Den Haag gedacht werd. maar het positieve is dus dat er zoals ik het inschat heus noch wel Sucs bijkomen in Nederland.
 
2400 euro. Prepaid voor 4 beurten....

Is natuurlijk een extra / vaste / stabiele bron van inkomsten he, meer niet.

Voor 600 euro kijken ze even naar Uw auto, meer niet. Misschien dat ze een interieur filter vervangen?

Ach, dit is bij elk merk zo... Maar dat ze zich dan voorstellen als hebbende zeer lage onderhoudskosten lol.
 
Is natuurlijk een extra / vaste / stabiele bron van inkomsten he, meer niet.

Voor 600 euro kijken ze even naar Uw auto, meer niet. Misschien dat ze een interieur filter vervangen?

Ach, dit is bij elk merk zo... Maar dat ze zich dan voorstellen als hebbende zeer lage onderhoudskosten lol.

Hieronder de tekst die op de website staat.
Op de eerste plaats valt op dat daar nog een 20k km interval staat terwijl deze al lang is losgelaten.

Verder spreekt men niet van onderhoudsbeurten maar van inspectiebeurten. De genoemde voorbeelden zin inderdaad niet zo indrukwekkend.

Overigens werd mij verteld dat er ook het uitlezen van de logs bij hoort en zelfs uitlijnen.

Wat wel weer bijzonder is dat, zie de laatste zin, de garantie blijft bestaan ook als je "nooit" een beurt doet.
(Overigens wordt verwezen naar een blog uit 2013, waarin nog niets over de acht jaar garantie op batterij en drivetrain, maar wel eens leuk om te lezen)



Jaarlijkse en periodieke service




Tesla adviseert u dat u uw Model S jaarlijks of per 20.000 kilometer, afhankelijk wat er het eerste wordt bereikt, naar een Service Center brengt voor een inspectie.
Anders dan bij benzine- en dieselauto's, heeft Model S geen olieverversing, vervanging van brandstoffilter of bougies, noch uitstootcontroles nodig. Omdat het een elektrische auto betreft is zelfs de vervanging van remblokken zeldzaam, omdat de meeste remenergie regeneratief wordt opgevangen door de motor en geretourneerd wordt naar de batterij. Onze inspectie richt zich in plaats daarvan op de conditie van de banden, op vervangingsonderdelen zoals ruitenwisserbladen, en op het bijwerken van de software van Model S.
Om een jaarlijkse inspectie in te plannen, neemt u contact op met uw dichtstbijzijnde service center voor een afspraak . Indien mogelijk, stellen wij u een leen-Model S ter beschikking terwijl uw auto een inspectie ondergaat.
Het serviceprogramma van Tesla voor vier jaar kost € 2.200. U kunt vooruit betalen voor de jaarlijkse inspecties door online een serviceprogramma te kopen via uw My Tesla account. Lees Elons blogbericht over Tesla's service en garantieprogramma voor meer informatie.
Jaarlijks onderhoud wordt aanbevolen om ervoor te zorgen dat uw Model S altijd in de beste conditie verkeert, maar zelfs als u de auto hiervoor nooit brengt, blijft uw garantie geldig.




 
Is natuurlijk een extra / vaste / stabiele bron van inkomsten he, meer niet.

Voor 600 euro kijken ze even naar Uw auto, meer niet. Misschien dat ze een interieur filter vervangen?

Ach, dit is bij elk merk zo... Maar dat ze zich dan voorstellen als hebbende zeer lage onderhoudskosten lol.

ff rekenen: 2200/4/1,21= € 455 per keer. daarvoor de inspectie, en schonmaak binnen en buiten, en vervangend vervoer, welke tesamen een waarde van > € 100 vertegenwoordigen, het standaardspul zoals ruitenwissers, interieurfilter en blijft er nog iets van € 300 over. waarbij ook nog (niet onbelangrijk) de staat van de remmen en het garantiewerk wordt meegenomen -en daarbij ook nog zaken die je wellicht zelf nog niet hebt waargenomen. ik heb het hier wel vaker gezegd maar voor een € 100.000 auto is het onderhoudscontract ronduit een koopje.
 
Ik heb het onderhoudsschema in pdf. (weet al lang niet meer hou ik er aan kom)
Maar kan het hier niet publiceren, als iemand me kan helpen stuur me dan een pm, dan is het er voor iedereen.
 
Off-topic maar ik geef toch maar even antwoord.
Deze is dat, een oude versie die zal wel niet meer actueel zijn. Op p2 staan alleen blanco regels overigens voor evt opmerkingen.
ImageUploadedByTapatalk1440397415.887618.jpg