Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Met het risico een beetje off-topic te gaan; heeft er iemand ervaring met het laden aan de 22kw laders op het Tesla terrein in Amsterdam?

Ja, die werken, maar je moet geluk hebben dat er niet een niet ladende auto staat. Ik heb die keer dat ik wilde laden, in verband met een bezoek in de buurt was een SuC niet nodig, wel gemak gehad van mijn 8 meter lange kabel. Ik moest deze achter een niet ladende auto heen leggen maar kreeg toen keurig de 22 Kw.
 
Dank Hans, kun je de auto dan gewoon achterlaten voor een paar uur?

Ja. Toen ik er kwam was het een avond dat er een klein event was waardoor de parking vol was. Een medewerker zag mij en vertelde dat hij na een kleine tien minuten een auto naar binnen zou rijden en er een plaats vrij kwam. Die tijd had ik en zo ging het ook. Ik kon parkeren en haalde met de kabel een laadzuiltje. Ik gaf aan dat ik er enkele uren zou staan en dat was geen probleem.
 
Zijn er nog plannen om SuC's bij te plaatsen om goed bereikbare locaties in Vlaanderen ? Tesla zou mi meer auto's aan de man kunnen brengen als er bijvoorbeeld bij alle tankstations langs de snelweg een SUC zou zijn.

Ervoor betalen lijkt me normaal. Maar begrijp niet goed waarom ze zoiets niet doen.
 
Zijn er nog plannen om SuC's bij te plaatsen om goed bereikbare locaties in Vlaanderen ? Tesla zou mi meer auto's aan de man kunnen brengen als er bijvoorbeeld bij alle tankstations langs de snelweg een SUC zou zijn.

Ervoor betalen lijkt me normaal. Maar begrijp niet goed waarom ze zoiets niet doen.
In Nederland is FastNed bezig om bij een flink aantal tankstations langs snelwegen snelladers (CHAdeMO en CSS) te plaatsen. De algemene opvatting van de meeste forumleden (en ook de mijne) is dat FastNed daarmee de plank mis slaat: elektrische auto's laad je op als ze geparkeerd staan en als het beslist onderweg moet, dan bij voorkeur niet langs de snelweg maar een locatie vlak bij de snelweg met in elk geval 1 of meer restaurants (dus zoals Tesla doet met de SUC's).
Dus ik ben het niet me je eens dat Tesla (veel) meer auto's zou verkopen als bij snelwegen vele suc's zouden staan (al dan niet gratis).
 
Last edited:
Aan mij hadden ze er in elk geval een verkocht ;)

Maar mijn rijdersptofiel is natuurlijk niet representatief. 95% snelweg en soms tot 500km / dag.

Nu, moest een SUC omnipresent zijn dan zou je echt overal naartoe kunnen tijden en je absoluut geen zorgen hoeven te maken of je ergens zal aankomen.

Bijvoorbeeld Schotland daar is zo goed als niets van SUC. Kan je dus niet op vakantie...

PS Als elk tankstation een SUC zou hebben, dat zou jij niet als een voordeel beschouwen want je moet maar thuis opladen??
 
Waarom nog geen tientallen stations in Vlaanderen?

Ik denk omdat er nu nog een beperking is van het aantal SuCs dat er per dag / week / maand geopend kan worden..... Er zal dus een streven zijn om maximaal rendement in de mix van beschikbare tijd / middelen en resultaat te behalen.

Het netwerk over een zo groot mogelijk gebied zo snel mogelijk dekkend maken en daarna naar behoefte te verdichten...
Daarbij zal regelgeving ook een rol spelen. In sommige landen duren de vergunningen wat langer waardoor het langer duurt voordat de SuCs daar opgezet zijn.
Toekomstige regelgeving speelt daar ook in mee, waardoor bij twijfel nu Duitsland eerst volgezet wordt (scheelt weer hoop gedoe later). Dat dit een transitland bij uitstek is maakt de case voor Tesla in de omringende landen ook beter...

Mbt het verdichten van het netwerk: dan wordt denk ik ook gekeken aan wat de "gemiddelde behoefte" in een regio is, dus als er altijd binnen een bepaalde straal een SuC (in verschillende richtingen) aanwezig is, en die zelden of nooit volzet zijn dan is de behoefte waarschijnlijk nog niet zo groot om daar nu al locaties bij te plaatsen.
Wellicht vervelend voor die ene die dagelijks grote afstanden aflegt, maar die ene SuC in..... doet meer voor de dekking / verdichting waar het nodig is / sluit beter aan bij huidige stand van regelgeving etc....

Maar... zodra ze me vragen waar de volgende moet komen, dan zal ik een hint geven dat dat ergens in de buurt van Vlaanderen moet zijn:wink:
 
Aan mij hadden ze er in elk geval een verkocht ;)

Maar mijn rijdersptofiel is natuurlijk niet representatief. 95% snelweg en soms tot 500km / dag.

Nu, moest een SUC omnipresent zijn dan zou je echt overal naartoe kunnen tijden en je absoluut geen zorgen hoeven te maken of je ergens zal aankomen.

Bijvoorbeeld Schotland daar is zo goed als niets van SUC. Kan je dus niet op vakantie...

PS Als elk tankstation een SUC zou hebben, dat zou jij niet als een voordeel beschouwen want je moet maar thuis opladen??
Alleen superkilometervreters zijn er fors mee gebaat...
 
onwetend over de snelle aanwas van Suc door Europa destijds gewoon de MS besteld. Met de maandelijkse kosten en bijtellings besparing zou ik makkelijk een ICE kunnen huren voor die ene ver weg in the middle of nowhere vakantie die ik ooit zou kunnen gaan ondernemen. Anderhalf jaar verder nooit hoeven doen, zou ook niet meer willen!
 
Aan mij hadden ze er in elk geval een verkocht ;)
Maar mijn rijdersptofiel is natuurlijk niet representatief. 95% snelweg en soms tot 500km / dag.
Nu, moest een SUC omnipresent zijn dan zou je echt overal naartoe kunnen tijden en je absoluut geen zorgen hoeven te maken of je ergens zal aankomen.
Bijvoorbeeld Schotland daar is zo goed als niets van SUC. Kan je dus niet op vakantie...
PS Als elk tankstation een SUC zou hebben, dat zou jij niet als een voordeel beschouwen want je moet maar thuis opladen??
Ieder moet dat voor zichzelf beslissen. Een EV is misschien nu nog niet voor iedereen geschikt al moet je het vooral ervaren. Juist zij die er geen hebben maken zich druk om voldoende of laadpunten die snel genoeg zijn. De praktijk heeft mij in ieder geval geleerd dat je je vooraf sneller druk maakt dan nodig. Kijk naar Energie Gratiz. Die rijdt zo'n 100.000km per jaar. Het moet dus wel heel raar lopen zou je niet met een Tesla iig dan uit de voeten kunnen.
 
Probleem met vakken in Moers is vandaag opgelost
e08c1123058825f5112d8887925c8574.jpg