Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Tijdens de laatste roadtrip naar Italië heb ik mij weer verbaasd over de overal langs de Autobahn opduikende melkpakken, ofwel aliens.
Met subsidie neergezette laadpunten op plekken waar de eerste drie jaar nauwelijks iemand komt laden want de kleine EV's zijn niet geschikt voor de Autobahn en men zet voorlopig weer in op hybrids. Wellicht in 2019/2020 komt er pas een auto die dat wel kan en dan daar CSS/Chademo kan laden.
Ik heb daar iets over op het duitse forum gezet en kreeg wat boeiende reacties. Vooral die met "satire mode on".

Supercharger in Deutschland • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
 
De SUC in Le Mans breidt uit van 2 stalls naar 10, de werken lijken zo goed als klaar.

image.jpeg
image.jpeg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: HWS and eelcodb
Als je dubbel klikt op de kaart krijgt je een kaart waarop je kan zoomen. "Rimini" is daar al weer verdwenen..
Maw - ervaring leert dat je weinig kunt afleiden uit deze kaartjes als het gaat om het tempo van realisatie. Lijkt me niettemin wel een logische plek - zal wel bij de A14 zijn. al is het maar 150 km van Bologna... Zou wel mooi zijn en dan de volgende bij Ancona. .supercharge.info is in de praktijk een betere bron gebleken.

Schermafbeelding 2016-06-29 om 07.18.33.png
 
Als je dubbel klikt op de kaart krijgt je een kaart waarop je kan zoomen. "Rimini" is daar al weer verdwenen..
Maw - ervaring leert dat je weinig kunt afleiden uit deze kaartjes als het gaat om het tempo van realisatie. Lijkt me niettemin wel een logische plek - zal wel bij de A14 zijn. al is het maar 150 km van Bologna... Zou wel mooi zijn en dan de volgende bij Ancona. .supercharge.info is in de praktijk een betere bron gebleken.

Die dubbelklik brengt je naar de gewone kaart waarop alleen de gerealiseerde staan. Dat zegt niet zoveel. Laten we hopen dat ze er snel gaan komen.
 

Ik denk daar wel en het is weer een goede zet. Als het ze lukt om tot een gezamenlijk standaard te komen dan is de weg vrij naar een enorm dicht netwerk.
Bij ons zal het nog wel even duren want het gedoe rondom de standaard gaat maar door met aan alle zijden grote belangen en, om het plat te zeggen, koppigheden.
Daarnaast zitten we met de erfenis aan fiscaal gepushde PHEV's die laadpaaltjes nodig hebben en daar vele uren aan blijven hangen voor een paar kWh.

Maar wie weet komt het er hier ook wel een keer van. Zou mooi zijn als een bedrijf een Supercharger (of een fast charger van 60 Kw) kan laten plaatsen waar de klanten gebruik van kunnen maken als aanvulling op de 11/22 Kw Destination Chargers.
 
Weet iemand meer over Eidfjord in Noorwegen. Die heeft al 134 dagen de status van 'permit' op supercharge.info? Het zou handig zijn als die tijdig open gaat. Ik passeer er binnen 3 weken.
Op de parking van dit hotel in Eidfjord staat een CHAdeMO en type 2 op de parking (wij heben hier overnacht in september)
Quality Hotel Vøringsfoss
Ostangvegen 6A
5783 Eidfjord
Norway
 
  • Informative
Reactions: Steven
Volgens de map (https://www.teslamotors.com/nl_NL/supercharger) van Tesla zelf komt er binnenkort ook een SC bij in Italië, ter hoogte van Rimini ongeveer (schat ik). Iemand enig idee waar deze exact komt en of deze misschien al klaar is medio juli?

Rimini of omgeving zou top zijn! Zeker voor de Marche is die route toch wel erg prettig en na Bologna houd het op...of je moet helemaal via de west kust rijden richting ancona maar dat is wel erg om...

Via de App "superchargers" staat er ook helaas nog niks op "permit" oid...

image.png