Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik reed Zaterdag avond terug en zelfs toen de SuC's relatief leeg waren heb ik niet meer dan 69kW gekregen.

Ik merk aan mijzelf dat als ik <100kW krijg ik het langzaam vind.

Sinds CCS plug is toegevoegd aan alle stalls krijg ik ook nooit meer >100kW snelheden :(. Is dit bewust, of een limitatie van het systeem? Of een bug die eruit moet?
Het zal de laadtijd voor lange trips toch ook een beetje verlengen.

Preconditioneren van batterij is wel interessant in de winter, maar als de laadsnelheden lager liggen zijn we er niets mee.
 
Sinds CCS plug is toegevoegd aan alle stalls krijg ik ook nooit meer >100kW snelheden :(. Is dit bewust, of een limitatie van het systeem? Of een bug die eruit moet?
Het zal de laadtijd voor lange trips toch ook een beetje verlengen.

Preconditioneren van batterij is wel interessant in de winter, maar als de laadsnelheden lager liggen zijn we er niets mee.
afgelopen vrijdag nog heb ik in Breda 108 kW gekregen aan een combo stall
 
Sinds CCS plug is toegevoegd aan alle stalls krijg ik ook nooit meer >100kW snelheden :(. Is dit bewust, of een limitatie van het systeem? Of een bug die eruit moet?
Het zal de laadtijd voor lange trips toch ook een beetje verlengen.

Preconditioneren van batterij is wel interessant in de winter, maar als de laadsnelheden lager liggen zijn we er niets mee.
Dit blijft apart. Zou het graag als een mythe willen bestempelen, maar er zijn aardig wat anekdotes inmiddels dat het wel iets moet zijn.
Soms laad ik aan een combo stall meer dan 110 kW en met ideale factoren niet hoger dan 96 kW. Mijn vermoeden is nog steeds dat nieuwere SuCs/stalls hier geen last van hebben. Het lijkt voornamelijk te gebeuren bij de eerdere generatie stalls (2014/2015) die zijn omgebouwd. Bij uitbreiding van een locatie (bijvoorbeeld Zwolle) lijken de nieuwe stalls er geen last van te hebben.
 
Net terug van een ritje Bourgogne - Amsterdam.
In totaal 9 uur over gedaan inclusief diner bij van der Valk Nivelles-Sud.
In totaal 3 stops gemaakt met mijn S 100D en iedere keer met 10% aangekomen, elke keer startte ik binnen 5 minuten met 118KW, top!

Alle locaties waren uitgestorven, alleen een auto met aanhanger die SUC champagne-Nord voor 3/4 versperde.
Op de heenweg heb ik maximaal 3 tesla’s bij elke supercharger gezien, echt heel goed te doen!
 
Dit blijft apart. Zou het graag als een mythe willen bestempelen, maar er zijn aardig wat anekdotes inmiddels dat het wel iets moet zijn.
Soms laad ik aan een combo stall meer dan 110 kW en met ideale factoren niet hoger dan 96 kW. Mijn vermoeden is nog steeds dat nieuwere SuCs/stalls hier geen last van hebben. Het lijkt voornamelijk te gebeuren bij de eerdere generatie stalls (2014/2015) die zijn omgebouwd. Bij uitbreiding van een locatie (bijvoorbeeld Zwolle) lijken de nieuwe stalls er geen last van te hebben.

Interessant! Ik merk het vooral aan SuC Lokeren dat het trager is geworden, en die is nog niet zo oud, eind 2017 zelfs denk ik pas geplaatst?
 
Interessant! Ik merk het vooral aan SuC Lokeren dat het trager is geworden, en die is nog niet zo oud, eind 2017 zelfs denk ik pas geplaatst?

Gisteren heb ik voor het eerst in Lokeren geladen en een maximum laadsnelheid gehaald van 108 kW, iets dat ik met mijn X75 nog niet eerder heb meegemaakt. Tot dit weekend was het bij welke SuC dan ook maximaal 96-98 kW. Overigens haalde ik in Calais zelfs even 109 kW.
 
  • Informative
Reactions: xveys
Vorige week heen en weer naar Oostenrijk en kreeg bij alle superchargers - een stuk of 4 - steeds 117 Kw. De hoge laadsnelheden hielden ook veel langer aan dan in het verleden, waardoor ik meestal al weer kon vertrekken terwijl ik nog niet klaar was met eten (en ik eet snel). Soms was er niemand anders, soms stonden er 3-4 andere auto's.
 
Super dat iedereen de waardes post :) Maar wat ik bedoelde is dat het bij drukke SuperChargers op vakantie een probleem lijkt te worden.

In Duitsland heb ik het daar dus mee gemaakt en je leest de zelfde verhalen ook in de VS.
 
0B847BF0-0F3F-46D9-9987-5303A536AFF8.png
F88AADE1-1022-40F1-8DE6-7A614B46B085.png

Cortina Italië
6 stuks bij Antelao Dolomiti Mountain Resort"
Komt mooi uit voor over 6 weken als ik in deze regio ben.
 
  • Informative
Reactions: Karim DB