Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje over Supercharge facturen - ik ben begin October naar Italie geweest, en heb de hele reis SuC gebruikt. Op dit moment kan ik alle facturen in mijn account zien, behalve die van Melide (CH) en Schaan (LIE), terwijl deze stops al op de heenreis zaten. Ik zie wel hoeveel kWh en voor welk bedrag ik heb 'getankt', maar heb dus geen factuur die ik kan downloaden.

Doen Tesla CH en LIE niet aan downloadable facturen, of duurt het daar simpelweg langer voordat ze beschikbaar zijn? (ik heb op resp 1 en 2 october daar geladen).
 
Vraagje over Supercharge facturen - ik ben begin October naar Italie geweest, en heb de hele reis SuC gebruikt. Op dit moment kan ik alle facturen in mijn account zien, behalve die van Melide (CH) en Schaan (LIE), terwijl deze stops al op de heenreis zaten. Ik zie wel hoeveel kWh en voor welk bedrag ik heb 'getankt', maar heb dus geen factuur die ik kan downloaden.

Doen Tesla CH en LIE niet aan downloadable facturen, of duurt het daar simpelweg langer voordat ze beschikbaar zijn? (ik heb op resp 1 en 2 october daar geladen).
Ook ik heb (in sept.) bij Melide geladen en inderdaad wel een bedrag, maar geen factuur. Heb maar een screenshot gemaakt en het bedrag geboekt. Italie is nog steeds gratis laden omdat ze daar wetgeving hebben dat alleen nutsbedrijven kosten in rekening mogen brengen voor stroomlevering.
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
Deze week weer eens in Duitsland op pad geweest met de Tesla. Paar keer in Lauenau en Moers geladen en ik was verbaasd over de drukte. Met name in Lauenau volle bak (zelfs op zondagavond!) en dus lage laadsnelheden. Ook in Moers redelijk druk (alle pairs enkel bezet) op een tijdstip dat je een lege SuC zou verwachten. Hoop dat dit geen voorteken is voor de komende wintersportvakantie...
 
Deze week weer eens in Duitsland op pad geweest met de Tesla. Paar keer in Lauenau en Moers geladen en ik was verbaasd over de drukte. Met name in Lauenau volle bak (zelfs op zondagavond!) en dus lage laadsnelheden. Ook in Moers redelijk druk (alle pairs enkel bezet) op een tijdstip dat je een lege SuC zou verwachten. Hoop dat dit geen voorteken is voor de komende wintersportvakantie...

Ik denk dat het net ‘s avonds, en zeker op een zondagavond, net drukker is omwille van de S’en en X’en die gratis superchargen hebben. Ik heb het vorige zomer een paar keer meegemaakt in Duitsland dat een SuC ‘s avonds vrij druk was. Een praatje met enkele eigenaars gemaakt (mijn 3 was daar toen nog vrij uitzonderlijk) en ze bleken allemaal in de omgeving te wonen. ‘S Avonds kwamen ze de wagen opladen zodat ze de volgende dag(en) niet onderweg zouden moeten laden.
 
Ik denk dat het net ‘s avonds, en zeker op een zondagavond, net drukker is omwille van de S’en en X’en die gratis superchargen hebben. Ik heb het vorige zomer een paar keer meegemaakt in Duitsland dat een SuC ‘s avonds vrij druk was. Een praatje met enkele eigenaars gemaakt (mijn 3 was daar toen nog vrij uitzonderlijk) en ze bleken allemaal in de omgeving te wonen. ‘S Avonds kwamen ze de wagen opladen zodat ze de volgende dag(en) niet onderweg zouden moeten laden.

Dat idee had ik ook - gezien de kentekens en de hele familie's die uitende Tesla's kwamen - maar ik wilde voor de verandering eens niet stigmatiseren :)
 
Ik ben vorige week zaterdag naar Berlijn gereden en zondag terug. Geen centje pijn, overal genoeg vrije plaatsen en altijd binnen een half uur weer door. Alleen Lauenau was op zondag drukker. Ik heb toch al het idee dat op zondag menige Teslarijder met de familie gaat eten en dan ff de auto vol'gooit'
 
Vanavond bij Wittlich gaan laden, in Duitsland. Dat is een supercharger tussen Luxemburg en Koblenz, in Rheinland-Pfalz. Een beetje vreemde en rustige plek voor een supercharger, tot we erachter kwamen dat USAFB Spangdalhem wel wat Noord-Amerikaanse klanten aantrekt. Heel aangename plek met 10 supercharger stalls, en voorzieningen om al uit te breiden naar 10 extra. Waar de normale klandizie van het nabijgelegen Gasthof en restaurant dan moeten parkeren weet ik niet. Het is een beetje een aangename volkse sfeer dus geen truckstop maar ook geen Van der Valk. Gasthof Zur Breit heeft ook een grote speeltuin.

Gasthaus zur Breit – Biergarten und Wintergarten
 
Maandag nog eens naar de Nurburgring geweest. De twee SuC's stonden, vlak naast het hoofdgebouw, weer braafjes op ons te wachten (navigatie stuurt je naar een TWC aan een hotelletje). Halfuurtje laden, ondertussen een hapje eten en dan maar gaan knallen!! Niet dus... Nur am de Wochenende... . En ja ik weet het 11 november is geen feestdag in Duitsland.
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Vanavond bij Wittlich gaan laden, in Duitsland. Dat is een supercharger tussen Luxemburg en Koblenz, in Rheinland-Pfalz. Een beetje vreemde en rustige plek voor een supercharger, tot we erachter kwamen dat USAFB Spangdalhem wel wat Noord-Amerikaanse klanten aantrekt. Heel aangename plek met 10 supercharger stalls, en voorzieningen om al uit te breiden naar 10 extra. Waar de normale klandizie van het nabijgelegen Gasthof en restaurant dan moeten parkeren weet ik niet. Het is een beetje een aangename volkse sfeer dus geen truckstop maar ook geen Van der Valk. Gasthof Zur Breit heeft ook een grote speeltuin.

Gasthaus zur Breit – Biergarten und Wintergarten
5BD60498-3FE8-4533-837E-CE1DB4EFB1DA.jpeg

2 weken geleden een lekker schnitzel gegeten daar :)
 
Maandag nog eens naar de Nurburgring geweest. De twee SuC's stonden, vlak naast het hoofdgebouw, weer braafjes op ons te wachten (navigatie stuurt je naar een TWC aan een hotelletje). Halfuurtje laden, ondertussen een hapje eten en dan maar gaan knallen!! Niet dus... Nur am de Wochenende... . En ja ik weet het 11 november is geen feestdag in Duitsland.

En nu met foto....
avatar.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910 and wooter
Ik vind eigenlijk een EV op dit moment geen optie als je zelf niet de beschikking hebt (of op korte termijn krijgt) over een laadpaal. Anders ben je afhankelijk van SuCs en dat is in de praktijk gewoon geen feestje. Natuurlijk heb je mensen die het prima vinden om na een werkdag een half uur aan een SuC te gaan staan laden, maar ik moest er niet aan denken. Overbruggen totdat je een laadpaal hebt kan ik me nog voorstellen, maar om dit voor de komende 5 jaar te moeten zou ik echt niet trekken. Dan maar weer tanken.

ik heb nu een week of 6 mijn M3sr+
Ik woon in een oude binnenstad, en heb dus geen eigen oprit of paal
Ik zie het probleem niet. Ik laad bij een openbare op Max 10m lopen van mijn huis. Geniet van de wandeling door de historische binnenstad.
Of laad 1-2/ week op mijn werk.
 
De meeste domme zet van Tesla is gratis supercharge kilometers te geven. Hierdoor zijn er zat mensen die onnodig bij e
ik heb nu een week of 6 mijn M3sr+
Ik woon in een oude binnenstad, en heb dus geen eigen oprit of paal
Ik zie het probleem niet. Ik laad bij een openbare op Max 10m lopen van mijn huis. Geniet van de wandeling door de historische binnenstad.
Of laad 1-2/ week op mijn werk.

Jij kan laden op werk :)

Ik merk vaker dat ik op bestemming niet kan laden omdat de paal bezit. Ik laad ook in de straat en ik denk dat ik in 25% van de gevallen in de avond pech heb bij de eerste paal maar het geluk gehad dat de doorrijden naar de 2e paal wel een vrije plek was.
 
Vandaag SuC Drachten. 2 uur parkeren. Komen twee mini's aanrijden. Bij het inparkeren heb ik de mini rijder nog uitgelegd dat het niet de bedoeling is te parkeren bij een SuC. De bestuurder verteld dat het maar voor 5 min is. Uitgelegd dat autos ook niet bij een benzine pomp parkeren. Na de uitleg loopt de bestuurder gewoon weg. Asociaal gedrag.

En later gaat er ook nog een Clio bij parkeren....

IMG_8700.jpg
IMG_8701.jpg