Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Maar tot welke soc? bij de 140 kW zakte dat heel snel in.
Zoals je ziet is de 140kW in Pfaffenhofen maar even een piek.

upload_2020-8-11_10-4-2.png


Vergelijk dat met een output van max. 111kW in Mogendorf:

upload_2020-8-11_10-5-18.png
 
@wooter, jammer, had even de ijdele hoop dat oude curve weer terug was. die met 115kW tot rond de 60%.
Dit is natuurlijk de grafiek voor mijn 2017 X100D met 137000km en 9880kWh aan DC laden :)

Ik ben afgelopen zomer 2 keer in Pfaffenhofen geweest en beide keren 139kW aangetikt. De andere superchargers op ons traject in Duitsland waren allen maximum 110 tot 114kW. Enige wat ik opmerk is dat Pfaffenhofen de meest recente is (januari 2020), en de rest van midden 2019 of ouder zijn.
 
Ik kwam ergens de suggestie tegen dat de superchargers in Europa gehomologeerd zouden zijn voor 120kW. Geen flauw idee of het waar is, maar zou wel wat verklaren. Misschien eens kijken wat er op de stickers staat?
Oh....:eek:
Betekend dat dan dat je nooit boven de 120kW uit kunt komen, ook als je auto sneller kan laden?
In dat geval wordt je voordeel van sneller laden dan de andere merken al snel minder.
 
Oh....:eek:
Betekend dat dan dat je nooit boven de 120kW uit kunt komen, ook als je auto sneller kan laden?
In dat geval wordt je voordeel van sneller laden dan de andere merken al snel minder.
Als de snellader is goedgekeurd voor 120kW, dan mag er niet meer uit komen.

De vraag, is dan de homologatie anders bij V3 stalls? Ik zie daar op het forum snelheden van bijna 250kw voorbij komen.
De V3 SuperCharger is totaal nieuwe hardware. Die kan dus een andere keuring hebben.
 
Was het maar 120kW! Sta nu in Duiven en het is 110kW max bij bijna lege SuC. Daarbij is de curve over de hele linie minder goed. Ben live met teslamate de grafieken van deze laadsessie met die van 2 weken geleden hier aan het vergelijken en over de hele linie slechtere snelheid.
 
Maar vergeten we nu niet dat het 30+ graden is? Hier heeft de auto last van maar de laadsystemen neem ik aan ook. Of is deze lagere snelheid al iets wat langer speelt? Ik laad eigenlijk nooit bij superchargers maar ik heb toch vaak zat in Eindhoven de 135 aangetikt met mijn SR+.
Vorig jaar was het in Lyon 42 graden en daar kwam gewoon 142kW er met gemak uit. En dat dagen op rij dus denk dat het ergens anders in zit. Certificering lijkt me aannemelijker.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Was het maar 120kW! Sta nu in Duiven en het is 110kW max bij bijna lege SuC. Daarbij is de curve over de hele linie minder goed. Ben live met teslamate de grafieken van deze laadsessie met die van 2 weken geleden hier aan het vergelijken en over de hele linie slechtere snelheid.
Hier dezelfde ervaring. Twee weken geleden op meerdere Suc’s 140kW gehaald richting Oostenrijk. Gisteren terug allemaal max 116kW gehaald waarbij curve sneller onder de 100kW dook. Dit levert bijna 50% meer laadtijd op. Zo is de voorsprong van Tesla snel verdwenen. Leuk dat je dan lifetime gratis laden hebt.