Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik herken die max. 110-120 kW niet in NL (wel toen ik onderweg was in Italie). Sta nu bijvoorbeeld in Apeldoorn-Zuid: gewoon 140 kW.
 

Attachments

  • 66573D7D-1936-4C1C-9C3B-474B41A26D97.jpeg
    66573D7D-1936-4C1C-9C3B-474B41A26D97.jpeg
    18.4 KB · Views: 71
  • Informative
Reactions: robertvg
Kunnen we ergens een stramien in herkennen? Bijvoorbeeld supercharger locaties die zijn opgeleverd in 2020 vs oudere? Want dat is wat ik in Duitsland zag: de enige supercharger die 140kW+ haalde was eentje van begin dit jaar. Ook Rosmalen is niet zo oud. Misschien zijn die dozen wel gekeurd op 150kW terwijl de oudere modellen effectief gekeurd zijn tot 130kW maar Tesla ze tijdelijk softwarematig ook op 150kW liet gaan tot iemand ging klagen?
 
Vandaag ruim 1.200 km gereden en 4x SUC (3x Dld / 1x Italie)
Allemaal richting de 150 kW en dat hielden ze nog vrij lang vol bij 25-30 Gr.C. (wel serieuze plas water onder de auto en na verloop van tijd een loeiende koeling)

Iedere keer na 25-30 minuten weer vertrekken met 80-90% in de accu. Echt een stuk sneller dan een jaar geleden en dan moet ik de eerste V3 nog tegen komen.... (de rest van het jaar geen snellader gebruikt)

Geen MX en ook geen M3 gezien.
Ook geen NL, wel Dld, Zwitsers en iemand uit GB. Maar dus alleen maar MS en max met z’n 3’en laden. Nu begrijp ik waarom topic “drukte bij SUC niet meer bovenaan staat :))
 
  • Like
Reactions: robertvg
Vandaag in Uchelen aangekomen met 11% en de lader startte met maar liefst 58kW, dat soort hoge snelheden zie ik niet vaak, zakte wel binnen een paar minuten in tot 48, maar hield dat vrij lang aan. In 17 minuten bijgeladen van 11 naar 42 %. 15,5kW bijgeladen, genoeg om thuis te komen, heel bruikbaar in een dik kwartier.. Als hij tot een procent of 90 met deze snelheid zou laden zou het leuk zijn!
 
Vandaag ruim 1.200 km gereden en 4x SUC (3x Dld / 1x Italie)
Allemaal richting de 150 kW en dat hielden ze nog vrij lang vol bij 25-30 Gr.C. (wel serieuze plas water onder de auto en na verloop van tijd een loeiende koeling)

Iedere keer na 25-30 minuten weer vertrekken met 80-90% in de accu. Echt een stuk sneller dan een jaar geleden en dan moet ik de eerste V3 nog tegen komen.... (de rest van het jaar geen snellader gebruikt)

Geen MX en ook geen M3 gezien.
Ook geen NL, wel Dld, Zwitsers en iemand uit GB. Maar dus alleen maar MS en max met z’n 3’en laden. Nu begrijp ik waarom topic “drukte bij SUC niet meer bovenaan staat :))


Hoeveel kWh snelladen heeft uw accu al gedaan?
Verder is de accu van de m3 wel even andere oost dan mijn model S 85...
 
Last edited:
Nou dacht ik dat die SuC kabels en connectoren al inwendig gekoeld werden. In dat geval zal een nat lapje (aan de buitenkant van die dikke, geïsoleerde en vandaalbestendige kabel) toch niet zo'n groot verschil maken? Mss dat de koeling van die Suc naar de filistijnen was?
 
Nou dacht ik dat die SuC kabels en connectoren al inwendig gekoeld werden. In dat geval zal een nat lapje (aan de buitenkant van die dikke, geïsoleerde en vandaalbestendige kabel) toch niet zo'n groot verschil maken? Mss dat de koeling van die Suc naar de filistijnen was?
V2 kabels en connectoren zijn enkel passief gekoeld, als je al over koeling kan spreken. V3 is actief gekoeld door vloeistof.

Schijnbaar kan je dus met een strategisch geplaatste natte doek de connector voldoende koelen zodat er ergens een sensor niet actief geraakt en het vermogen knijpt.

De V2 stekker wordt inderdaad wel warm, dus als daar een sensor in zit om het vermogen te beperken om de stekker niet te heet te maken, is het actief koelen van de stekker met een natte handdoek niet onlogisch.