Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Dit weekend wat tripjes gemaakt met de SR+ en paar keer een SuC gebruikt. Urmond en Eindhoven om precies te zijn. Viel me op dat ik nergens boven de 70kW uitkwam. Dit terwijl ik hardstikke leeg was (5% in Eindhoven zelfs, Urmond 15%). Bijna niemand bij SuC’s, geen gedeelde stall. Dit is niet echt snelladen zo. Iemand een idee? Dank voor het meedenken alvast.
Was je batterij nog koud? Het duurt met deze temperaturen toch zo’n 40-45 km vooraleer due opgewarmd is.
Welke wagen heb je? Handig om dit in je signature te zetten.
 
Was je batterij nog koud? Het duurt met deze temperaturen toch zo’n 40-45 km vooraleer due opgewarmd is.
Welke wagen heb je? Handig om dit in je signature te zetten.

Dank je. Was in een geval klein kwartier onderweg (wel met voorverwarming), en bij ander een goede 45 minuten (ook voorverwarmd). Warm is het buiten niet meer, maar ik denk toch dat de batterij in beide gevallen warm genoeg was. Ik ga binnenkort was testjes doen.

Er is maar een SR+ model zover ik weet, de Model 3 (met max 150kW laadvermogen). Maar ik zal mijn signature eens aanpassen.
 
Dank je. Was in een geval klein kwartier onderweg (wel met voorverwarming), en bij ander een goede 45 minuten (ook voorverwarmd). Warm is het buiten niet meer, maar ik denk toch dat de batterij in beide gevallen warm genoeg was. Ik ga binnenkort was testjes doen.

Niet denken maar meten.

Om langdurig hoge laadsnelheden te halen moet je batterij minimaal tegen de 40 graden aan zitten. Enkel als je een performance model hebt kun je dit inzien tenzij je een OBD2 poort lezer hebt.

Heel je pack moet dus van 10 graden naar 30 graden en dat duurt echt heel erg lang. Een kwartiertje voorverwarmen gaat weinig helpen. 1-1.5uur rijden op hoge snelheid is in mijn ervaring vaak ook nog niet voldoende.

Wil je snel je pack opwarmen dan is er maar 1 oplossing en dat is veel hard optrekken zodat de cellen veel vermogen af moeten geven wat warmte produceert of als je een Performance model hebt de Ludicrous mode inschakelen en een half uur tot een uur uur wachten :)
 
In de categorie N=1 metingen: gisteravond met nog 5 km resterend bereik in Zaltbommel.

Start met een nimmer eerder gesignaleerde 122 kW.

Daalde uiteraard vrij vlot weer onder de 100 kW, maar toch grappig wat het buitensporig warmere weer doet voor de laadcurve.
 
omvajcpqtfv51.jpg
 
Vandaag even langs Tesla Service Center Zwolle (in Wezep, een voorstadje van Zwolle) gereden.
Adres: Rondweg 46 Wezep (op de hoek met de James Watt straat). Ongeveer 1 km vanaf de afrit van de snelweg.
Mooi groot vrijstaand pand met veel parkeerruimte. Hagelnieuw.
Gaat nog wel even duren voor je er terechtkunt. Ze zijn nog alles aan het opbouwen.
Foto's:
upload_2020-11-3_15-47-56.png


upload_2020-11-3_15-49-33.png
 
Niet denken maar meten.

Om langdurig hoge laadsnelheden te halen moet je batterij minimaal tegen de 40 graden aan zitten. Enkel als je een performance model hebt kun je dit inzien tenzij je een OBD2 poort lezer hebt.

Heel je pack moet dus van 10 graden naar 30 graden en dat duurt echt heel erg lang. Een kwartiertje voorverwarmen gaat weinig helpen. 1-1.5uur rijden op hoge snelheid is in mijn ervaring vaak ook nog niet voldoende.

Wil je snel je pack opwarmen dan is er maar 1 oplossing en dat is veel hard optrekken zodat de cellen veel vermogen af moeten geven wat warmte produceert of als je een Performance model hebt de Ludicrous mode inschakelen en een half uur tot een uur uur wachten :)

Dank voor de heldere uitleg. Realiseer me dat ik supercharger inderdaad nog niet eerder gebruikt heb binnen uurtje rijden, laat staan na 15 minuten. Daarnaast ook niet met buitentemperaturen onder de 20 graden; dat zal ook niet positief bijdragen denk ik. Zij die gemeten hebben mogen dit beamen of ontkrachten
 
Dank voor de heldere uitleg. Realiseer me dat ik supercharger inderdaad nog niet eerder gebruikt heb binnen uurtje rijden, laat staan na 15 minuten. Daarnaast ook niet met buitentemperaturen onder de 20 graden; dat zal ook niet positief bijdragen denk ik. Zij die gemeten hebben mogen dit beamen of ontkrachten

Het helpt om op de navigatie naar een supercharger-locatie te rijden. De auto gaat dan enige tijd voordat je aankomt alvast de accu opwarmen.
 
Het helpt om op de navigatie naar een supercharger-locatie te rijden. De auto gaat dan enige tijd voordat je aankomt alvast de accu opwarmen.

Ja, ben ik mee bekend. Maar dat blijkt dus -zo heb ik geleerd in andere reply op mijn post- niet heel veel zoden aan de dijk te zetten. Lang rijden is het beste (> 45min). Zojuist getest door twee uur te rijden en bij Fastned bij 350kW lader even te snelladen met 10% resterende accu: ik tikte nu van 10% tot 25% net boven de 130kW aan. Eind goed al goed.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Vandaag even langs Tesla Service Center Zwolle (in Wezep, een voorstadje van Zwolle) gereden.
Adres: Rondweg 46 Wezep (op de hoek met de James Watt straat). Ongeveer 1 km vanaf de afrit van de snelweg.
Mooi groot vrijstaand pand met veel parkeerruimte. Hagelnieuw.
Gaat nog wel even duren voor je er terechtkunt.
Enig idee hoelang 'even' is? Ik heb een niet-dringende service issue en dit is qua afstand ideaal
 
Er is een nieuwe update van de supercharger-kaart met nieuwe aangekondigde locaties:

Bezoek een Store | Tesla

upload_2021-1-5_8-41-4.png


In Nederland (ik ben niet zeker welke tevoren al aangekondigd waren):
  • 2 rondom Rotterdam: Ridderkerk en Schiedam
  • Nijmegen
  • Tilburg
  • Utrecht
  • Haarlem
  • Op de afsluitdijk
  • Nederweert
  • Maastricht
België:
  • Turnhout is verdwenen
  • Gent
  • Brussel
  • Luik en Leuven zijn nog altijd aangekondigd
Ook nieuwe locaties voorzien in Roubaix en Luxembourg.

In Duitsland lijkt me dat men er heel veel aankondigt: het Ruhrgebied krijgt 7 nieuwe locaties, de regio rondom Frankfurt krijgt er 7 nieuwe locaties, nabij Stuttgart 2 nieuwe locaties, en een hoop nieuwe locaties tussen Nuremberg en de Oostenrijkse grens, waaronder 3 rondom Munchen, 1 in Ingolstadt en 2 in Nuremberg.

upload_2021-1-5_8-40-25.png


upload_2021-1-5_8-40-8.png