Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de vakantiegangers:

upload_2021-1-5_8-52-50.png


Spanje en Portugal krijgen er een hoop bij

Uitbreidingen op Corsica en Sicilië, maar ook Griekenland, Roemenië en tot in Turkije

upload_2021-1-5_8-54-30.png


Noordelijker zouden Kiev, en Moskou via de Baltische staten bereikbaar worden, maar die dingen hebben geen target dates.

upload_2021-1-5_8-56-41.png
 
Thanks!
Klein dingetje wat nog ontbreekt, is welke stekkers er aan die SuC’s hangen, want alleen de output power is voor de non-techie niet altijd even helder ;-)

Nog een paar van die dingen in Tsjechië planten voor een geplande roadtrip (ergens na alle lockdowns en inentingen)
 
In Nederland (ik ben niet zeker welke tevoren al aangekondigd waren):
  • 2 rondom Rotterdam: Ridderkerk en Schiedam
  • Nijmegen
  • Tilburg
  • Utrecht
  • Haarlem
  • Op de afsluitdijk
  • Nederweert
  • Maastricht

Ik zie:

Almere Q3/2021
Amsterdam Q2/2021
Bergen op Zoom Q3/2021
Eemnes Q1/2021
Haarlem Q3/2021
Hengelo Q2/2021
Klazienaveen Q1/2021
Nederweert Q4/2021
Nijmegen Q4/2021
Maastricht Q3/2021
Sassenheim Q1/2021
Schiedam Q4/2021
Tilburg Q2/2021
Ridderkerk Q3/2021
Utrecht Q4/2021
 
Ik zie:

Almere Q3/2021
Amsterdam Q2/2021
Bergen op Zoom Q3/2021
Eemnes Q1/2021
Haarlem Q3/2021
Hengelo Q2/2021
Klazienaveen Q1/2021
Nederweert Q4/2021
Nijmegen Q4/2021
Maastricht Q3/2021
Sassenheim Q1/2021
Schiedam Q4/2021
Tilburg Q2/2021
Ridderkerk Q3/2021
Utrecht Q4/2021

Het pinnetje van Schiedam staat in het centrum. bij de afrit wordt nu een Vd Valk hotel gebouwd.
De kans lijkt mij dan ook groot dat hij gelukkig wel dicht bij de snelweg komt.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Het pinnetje van Schiedam staat in het centrum. bij de afrit wordt nu een Vd Valk hotel gebouwd.
De kans lijkt mij dan ook groot dat hij gelukkig wel dicht bij de snelweg komt.
Ja, de pinnetjes van de verwachte locaties is altijd het stadscentrum, maar dat is nooit de effectieve locatie. Je gaat dus ook geen supercharger in het centrum van Luik of Maastricht aantreffen.
 
Leuk die uitbreiding in NL, maar zal er weinig gebruik van maken (al heb ik recent toch 2x gebruik gemaakt van Meerkerk, omdat ik vooraf te lui was om de SOC te controleren.....). Ik had graag gezien dat Lecce (Puglia, Zuid-Italie) al in de lucht zou zijn. Dat maakt een reis naar Nardo waar we jaarlijks zitten net wat makkelijker. Ik heb geen zin meer om te vliegen en huurauto te regelen (dat kost uiteindelijk ook een dag). Al besef ik mij dat met volladen bij Bari ik het ook wel ga redden (272km) en ik inmiddels weet dat met lokaal laden goed te leven is.
 
Even verzamelen wat we weten en vermoeden:

Almere Q3
Amsterdam Q2
Bergen op Zoom Q3 - pin staat bij rest. Moerstede, zijn reeds laders, komt er een hotel? Ver van de snelweg?
Eemnes Q1
Haarlem Q3
Hengelo Q2 - bij Van der Valk Hengelo A1 afslag 30
Klazienaveen Q1
Nederweert Q4 - ik vermoed dat de pin net verkeerd staat en dat dit bij KFC/Mac/Subway A2 afslag 39 is
Nijmegen Q4
Maastricht Q3
Sassenheim Q1 - bij Van der Valk Sassenheim A44 afslag 4
Schiedam Q4 - bij nieuwe Van der Valk Schiedam A4/A20 afslag 10 (opening voorjaar 2021)
Tilburg Q2
Ridderkerk Q3 - bij van der Valk Ridderkerk A15 afslag 20
Utrecht Q4
Zurich Q4 - bij Haje restaurant A7/N31

(pins die in het centrum van steden staan zijn nog nader te bepalen: Nijmegen, Haarlem, Maastricht)
 
Last edited:
En in Nederland ook Beuseberg eindelijk afgevoerd na jaren van gepland en Hengelo (vd Valk) aan de A1 erbij.
Opvallend dat Deventer niet vermeld staat, terwijl het personeel van het nieuwe Van der Valk hotel aldaar bevestigd heeft dat er een Tesla supercharger komt.
Verder een prachtige uitbreiding van het Europese SuC netwerk. Tenminste, als dit alles in 2021 daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Dat is het afgelopen jaar tegengevallen, maar ik geef Tesla het voordeel van de twijfel omdat de v3 ontwikkeling wellicht voor vertraging heeft gezorgd.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg
Als ik het antwoord op mijn vraag op 'n andere plek kan terugvinden dan hoor ik het graag. Met de zoekfunctie kwam ik er niet goed uit in ieder geval.

Afgelopen jaar zijn we met veel plezier met de vouwwagen achter de model 3 op vakantie geweest. Heel goed te doen als het oké voor je is om de dagafstanden een beetje te beperken. We trekken meestal langs meerdere campings en rijden eigenlijk nooit meer dan rond de 750 op een dag. Iets wat we aankomende zomer wat ons betreft weer gaan herhalen. We zagen alleen 1 nadeel. Je staat al snel 'n keer of 3 per dag stil bij 'n supercharger locatie waarvan sommigen ronduit fantastisch zijn en anderen ronduit verschrikkelijk zijn en zelfs 'n basisfaciliteit als 'n toilet missen. Smaken verschillen natuurlijk, maar picknicken bij Limoges aan Lac d'Uzurat vonden wij fantastisch. Tussen het groen zitten met zicht op het meer was heerlijk, zie het bijgevoegde plaatje.

Wat zijn volgens jullie de mooiere supercharger locaties in Frankrijk / Noord Spanje?

Onze verwachte globale route aankomende zomer:
Utrecht - Saint-Jean-de-Luz (uiterste zuidwestelijke puntje Frankrijk) in 'n dag of 2.
Saint-Jean-de-Luz - Gerona (noordoost Spanje) 1 dag.
Gerona - Montelimar 1 dag.
Montelimar - Utrecht, 2 dagen.


IMG_0969.jpeg
 
Als ik het antwoord op mijn vraag op 'n andere plek kan terugvinden dan hoor ik het graag. Met de zoekfunctie kwam ik er niet goed uit in ieder geval.

Afgelopen jaar zijn we met veel plezier met de vouwwagen achter de model 3 op vakantie geweest. Heel goed te doen als het oké voor je is om de dagafstanden een beetje te beperken. We trekken meestal langs meerdere campings en rijden eigenlijk nooit meer dan rond de 750 op een dag. Iets wat we aankomende zomer wat ons betreft weer gaan herhalen. We zagen alleen 1 nadeel. Je staat al snel 'n keer of 3 per dag stil bij 'n supercharger locatie waarvan sommigen ronduit fantastisch zijn en anderen ronduit verschrikkelijk zijn en zelfs 'n basisfaciliteit als 'n toilet missen. Smaken verschillen natuurlijk, maar picknicken bij Limoges aan Lac d'Uzurat vonden wij fantastisch. Tussen het groen zitten met zicht op het meer was heerlijk, zie het bijgevoegde plaatje.

Wat zijn volgens jullie de mooiere supercharger locaties in Frankrijk / Noord Spanje?

Onze verwachte globale route aankomende zomer:
Utrecht - Saint-Jean-de-Luz (uiterste zuidwestelijke puntje Frankrijk) in 'n dag of 2.
Saint-Jean-de-Luz - Gerona (noordoost Spanje) 1 dag.
Gerona - Montelimar 1 dag.
Montelimar - Utrecht, 2 dagen.


View attachment 624491
Als er kinderen mee rijden: wij proberen te laden (in de zomer) waar er een zwembad is, zoals de Novotel in Poitier & Bordeaux.
Suc in Saintes heeft ook een mooie zwembad, maar ben niet zeker of je daar zou kunnen zwemmen. Misschien als je ter plaats ook eet. Wij hadden daar een gezellig ontbijt, alhoewel aan de dure kant.
Tours is nog een leuke locatie. Chateau is merkwaardig, alhoewel nogmaals duur om iets te drinken/eten. Maar je kan te voet de baan oversteken en iets gezelliger (en goedkoper) vinden om te eten langs de Loire.

Ik gebruik de app (iPhone) Teslarati & Superchargers for Tesla (Ndili): daarin kan je foto's en commentaar zien van andere.
 
  • Like
Reactions: ERvee