Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik haat wachten, dus liefst zo snel dat ik niet hoef te wachten (laden tijdens rijden). Maar ja zover zijn we nog niet.

Erg vervelend vindt ik het wachten niet, maar 20-30 minuten is wel al lang voor mij (dan wordt ik ongeduldig).
Dat bedoel ik net. Als het 20min, is dan betekent dat ‘wachten’. Als het 40 of meer is, kan je iets doen waardoor het geen wachten meer is.
 
De auto kan natuurlijk niet weten of je wat tijd hebt, en er 40 minuten tot een uur van maakt, of dat je gehaast bent en maar 10 minuten tijd wil verspelen.

Doorgaans moet ik nooit uitwijken naar superchargers, behalve op vakantie. En op vakantie probeer ik zo te plannen dat de eerste laadstop samen valt met een koffie - en dan is 20 minuten meer dan genoeg - en de tweede laadstop met lunch is dan vaak langer dan 20 minuten.

Plannen is overigens een groot woord. Als je vanuit België ergens wil geraken in West-Europa terwijl het nog dag is, moet je sowieso 's morgens vertrekken en valt die 2e laadbeurt wel in de buurt van 12-15u :)
 
Je moet wel een beetje plannen. Wanneer ik vanuit mijn huis richting Hannover over verder wil en ik ga redelijk vol weg, haal ik Lauenau in de winter waarschijnlijk net niet.(311km zou eigenlijk wel moeten kunnen). Bad Oeyenhausen zou een goede plek voor een supercharger voor mij zijn. Dus ik moet gaan kiezen of ik laad een beetje bij in Apeldoorn (55km) in het bovenbereik van mijn accu voor 23cent/kWh of ik rij door naar Emsburen (158 km) waar mijn Accu in het middenbereik is maar voor 36cent/kWh.
 
Er is een Allego paal in Bissendorf en IONITY in Auetal 😬
Ik vind stroom al duur in Duitsland en dan wil je me nog meer laten betalen. :D
Op mijn werkplek kan ik gratis laden (als er niets in de weg staat).
20210305_085100.jpg
 
Even verzamelen wat we weten en vermoeden:

Almere Q3
Amsterdam Q2
Bergen op Zoom Q3 - pin staat bij rest. Moerstede, zijn reeds laders, komt er een hotel? Ver van de snelweg?
Eemnes Q1
Haarlem Q3
Hengelo Q2 - bij Van der Valk Hengelo A1 afslag 30
Klazienaveen Q1
Nederweert Q4 - ik vermoed dat de pin net verkeerd staat en dat dit bij KFC/Mac/Subway A2 afslag 39 is
Nijmegen Q4
Maastricht Q3
Sassenheim Q1 - bij Van der Valk Sassenheim A44 afslag 4
Schiedam Q4 - bij nieuwe Van der Valk Schiedam A4/A20 afslag 10 (opening voorjaar 2021)
Tilburg Q2
Ridderkerk Q3 - bij van der Valk Ridderkerk A15 afslag 20
Utrecht Q4
Zurich Q4 - bij Haje restaurant A7/N31

(pins die in het centrum van steden staan zijn nog nader te bepalen: Nijmegen, Haarlem, Maastricht)

Lijst geupdate, op volgorde van mogelijke datum

1617797935024.png
 
Lijst geupdate, op volgorde van mogelijke datum

View attachment 651680
Tilburg en Maastricht zal vd Valk worden. Aanvraag voor 2 elektra stations zijn daar al gedaan. Vraag voor Nijmegen gaat het wss Vd Valk Cuijk worden. Daar is deze week door BAM inspectie geweest voor een trace tussen het hoogspanningsverdeelstation en de achterzijde van de parkeerplaats. Nederweert zal waarschijnlijk het nieuw vd Valk worden wat in Weert komt bij afrit Nederweert. Maar daar zijn ze al 10 jaar over bezig dus dat zal wel niet 2021 worden.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Tilburg en Maastricht zal vd Valk worden. Aanvraag voor 2 elektra stations zijn daar al gedaan. Vraag voor Nijmegen gaat het wss Vd Valk Cuijk worden. Daar is deze week door BAM inspectie geweest voor een trace tussen het hoogspanningsverdeelstation en de achterzijde van de parkeerplaats. Nederweert zal waarschijnlijk het nieuw vd Valk worden wat in Weert komt bij afrit Nederweert. Maar daar zijn ze al 10 jaar over bezig dus dat zal wel niet 2021 worden.
Jammer had gehoopt op de van der valk nijmegen lent die is net nieuw gebouwd
 
  • Like
Reactions: job-lek
Indrukwekkend tempo in Nederland, staat in schril contrast met de ontwikkeling in België (en Wallonië al helemaal). Op de kaart op de website lijkt Nederland ook het meest dense netwerk ter wereld te hebben.
Gezien hoe de EV's en dus ook Tesla's daar gretig aftrek vinden, ook wel een beetje logisch.

En in België hoor ik dat het makkelijk een jaar duurt tussen locatie hebben en vergunning krijgen. De traagheid qua het uitbreiden van snelladers is niet enkel bij Tesla Superchargers te zien.