Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
“Brace for impact”…


Ik zie nog geen mogelijkheid voor een Taycan of een Etron SUV. Die moeten langsparkeren. Die zie je bij Ionity ook met de kabel over de lak van de frunk krassen. Een aansluiting in de neus haal je nog wel als je net aan de buitenkant van het vak staat met je Zoe of
Zodra Tesla SuCs zullen open zijn aan de anderen, gaan we direct klachten lezen van die eigenaars en misschien ook in de media : “kabels te kort, ik heb betaald dus het is Tesla zijn plicht om aan mijn auto zich aan te passen”. Misschien ben ik te negatief, maar als ik Joe and Jane Average nu al steeds hoor klachten dat Tesla zijn netwerk niet deelt met anderen (terwijl het omgekeerd is -maar ik moet hier niemand overtuigen), vrees ik er hier voor.
 
Ze kunnen ook gewoon niks doen. Zit de laadpoort op de "juiste" plek dan kun je laden en anders niet (auto's kunnen ze herkennen via CCS). Wellicht komt er dan wat standarisatie, ze zijn namelijk met afstand de grootste laadprovider. Zie ze ook nog Tesla laders verkopen aan derden in de toekomst.
 
  • Like
Reactions: cousin_IT
En jullie denken echt dat Tesla de aansluiting van (een deel van) de stalls niet aanpast aan gebruik door andere merken? Dat is toch echt geen raketwetenschap. En anders lenen ze wel een stagiair van SpaceX voor een maandje of wat.

Bij de shell recharge zitten toch ook geen lange kabels? Ik heb al audis op de meest vreemde manieren aan een shell lader zien hangen bij mij in de buurt.. :)

Daarnaast kun je de kabels niet ineens 2x zo lang maken. Als japie dan komt met zijn lege m3p en even 250kw wil binnenslurpen smelt die kabel meteen weg ;)
 
Bij de shell recharge zitten toch ook geen lange kabels? Ik heb al audis op de meest vreemde manieren aan een shell lader zien hangen bij mij in de buurt.. :)

Daarnaast kun je de kabels niet ineens 2x zo lang maken. Als japie dan komt met zijn lege m3p en even 250kw wil binnenslurpen smelt die kabel meteen weg ;)
Het kan wel kijk maar naar deze video op 6:20. Weliswaar ”slechts” 150kW, maar deze constuctie geeft wel meer flexibilitiet.
 

Gisteren onderweg uit München bij deze Supercharger geladen in Zusmarshausen, Duitsland. Daar waan je je echt even in de toekomst, dit is gewoon hoe het moet zijn over 10 jaar. Ik denk dat daar 50 tot 60 autos tegelijk kunnen laden en ik zag zelfs punten met 475 kw/h ..... In het donker ziet het er ook nog eens spectaculair uit. Echt een aanrader :)



IMG_20211007_070837_resized_20211008_045428052.jpg


IMG_20211007_071317_resized_20211008_045427387.jpg
 
Kan je er ook al echt laden? Want ik zie hier ook enkel maar 2 Tesla's aan de supercharger en voor de rest een bestelwagen.

In de zomer was het nog een hele werf, maar met die verlichting mag de shop toch al open zijn hoop ik.

Ja alles was functioneel. Volgens mij zie je ook een auto aan de "paddestoel" lader staan. En om 0630 uur zijn er idd nog niet veel mensen aan 't laden.heleshop
was open idd.