Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Uit nieuwsgierigheid en voor toekomstig gebruik, heb ik meteen de App eens geïnstalleerd. Voor een Belgische account weliswaar terwijl duidelijk gecommuniceerd werd dat deze opening voorlopig alleen voor Nederlandse inwoners geldt.
Vermoedelijk is dat ook de reden dat ik de optie 'laden van niet-Tesla' niet zie staan. Zijn er mensen uit Nederland zonder Tesla die de optie er wel bij krijgen?
 
Uit nieuwsgierigheid en voor toekomstig gebruik, heb ik meteen de App eens geïnstalleerd. Voor een Belgische account weliswaar terwijl duidelijk gecommuniceerd werd dat deze opening voorlopig alleen voor Nederlandse inwoners geldt.
Vermoedelijk is dat ook de reden dat ik de optie 'laden van niet-Tesla' niet zie staan. Zijn er mensen uit Nederland zonder Tesla die de optie er wel bij krijgen?
De auto in dit filmpje uit Tilburg heeft geen NL kenteken dus ik neem aan dat de berijder geen NL ingezetene is, dus het lijkt niet per se gelockt aan Nederlands inwonerschap

 
  • Informative
Reactions: house9
Uit nieuwsgierigheid en voor toekomstig gebruik, heb ik meteen de App eens geïnstalleerd. Voor een Belgische account weliswaar terwijl duidelijk gecommuniceerd werd dat deze opening voorlopig alleen voor Nederlandse inwoners geldt.
Vermoedelijk is dat ook de reden dat ik de optie 'laden van niet-Tesla' niet zie staan. Zijn er mensen uit Nederland zonder Tesla die de optie er wel bij krijgen?
Ik woon wel in Nederland maar zie de optie 'laden van niet-Tesla' ook niet :-(
Zou onder account moeten zitten en dan de jouw auto en Tesla shop naar links swipen toch ?
 
pfff, ik zie in ieder geval het grote pluspunt van Tesla verdwijnen. Ik vraag me af of ze zich hiermee niet in hun eigen voet schieten, maar ik kan natuurlijk niet bepalen hoeveel winstmarge er zit op het laden door externen. Als ik zie dat de Hyundai rijder al blij is met 63KWh laden......
Aan de andere kant biedt dit in de toekomst wel de mogelijkheid om een ander merk auto te kiezen.
 
  • Like
Reactions: Falcon73
pfff, ik zie in ieder geval het grote pluspunt van Tesla verdwijnen. Ik vraag me af of ze zich hiermee niet in hun eigen voet schieten, maar ik kan natuurlijk niet bepalen hoeveel winstmarge er zit op het laden door externen. Als ik zie dat de Hyundai rijder al blij is met 63KWh laden......
Aan de andere kant biedt dit in de toekomst wel de mogelijkheid om een ander merk auto te kiezen.

Wellicht dat men dan ziet dat het laden beter werkt dan bij andere en met een Tesla is het de helft goedkoper dan voor een ander.
Dus volgende auto toch maar een Tesla, dat kan ook het argument zijn.
€ 0,57 per kWh is best een mooie marge.
 
Aan de andere kant biedt dit in de toekomst wel de mogelijkheid om een ander merk auto te kiezen.
Is dat echt zo? Is er een andere EV die gewoon beter is dan een Tesla?

Ik ken ze niet hoor. En ik ken er veel. Ja, de Taycan is vanachter mooier, maar krapper en slechtere navi. Audi heeft zelfs de looks niet mee. VW/Skoda is goedkoper, maar niet beter. Zelfde met Hyundai/Kia. Ook BMW slaat volgens mij maar een duf figuur zonder frunk, gebrekkige navi en in de basis gewoon een ICE koetswerk. Idem met Mercedes. Er is geen ander merk dat uitblinkt in wat volgens mij belangrijk is in 2021: een connected "self driving" car. Want allen hebben wel gewoon degelijke zetels, redelijke laadsnelheid/bereik en nauwelijks bruikbare navi zodat je toch je smartphone met Waze aan de ruit plakt.

Nee, netto gezien zijn de Model 3/Y/S/X de beste EV's op de markt.

De runner-up zou de Ford Mustang Mach-E kunnen zijn, met grote scherm, maar ook daar is de software de achilleshiel.
 
  • Like
Reactions: watt
Ik woon wel in Nederland maar zie de optie 'laden van niet-Tesla' ook niet :-(
Zou onder account moeten zitten en dan de jouw auto en Tesla shop naar links swipen toch ?
Even de app op je mobiel "bijwerken" via appstore.
Ik was ook aan het zoeken, na update Tesla-app werkt het.
Tegenwoordig vaker app updates dan software updates bij de Tesla zelf ;)
 
  • Like
Reactions: Camelroel
Is dat echt zo? Is er een andere EV die gewoon beter is dan een Tesla?

Ik ken ze niet hoor. En ik ken er veel. Ja, de Taycan is vanachter mooier, maar krapper en slechtere navi. Audi heeft zelfs de looks niet mee. VW/Skoda is goedkoper, maar niet beter. Zelfde met Hyundai/Kia. Ook BMW slaat volgens mij maar een duf figuur zonder frunk, gebrekkige navi en in de basis gewoon een ICE koetswerk. Idem met Mercedes. Er is geen ander merk dat uitblinkt in wat volgens mij belangrijk is in 2021: een connected "self driving" car. Want allen hebben wel gewoon degelijke zetels, redelijke laadsnelheid/bereik en nauwelijks bruikbare navi zodat je toch je smartphone met Waze aan de ruit plakt.

Nee, netto gezien zijn de Model 3/Y/S/X de beste EV's op de markt.

De runner-up zou de Ford Mustang Mach-E kunnen zijn, met grote scherm, maar ook daar is de software de achilleshiel.
Voor jou en een aantal anderen is connected self driving heel belangrijk. Voor mij en vele anderen is dit helemaal niet zo belangrijk. Voor mij is laadsnelheid/bereik, looks (binnen en buiten) en ruimte belangrijk. Daarin zijn steeds meer nieuwe EV‘s gelijkwaardig aan Tesla en qua looks beter dan Tesla. Ik vind performance ook belangrijk, daarin is Tesla dan wel superieur. Wat smartbart zegt, helemaal mee eens.
 
Uit nieuwsgierigheid en voor toekomstig gebruik, heb ik meteen de App eens geïnstalleerd. Voor een Belgische account weliswaar terwijl duidelijk gecommuniceerd werd dat deze opening voorlopig alleen voor Nederlandse inwoners geldt.
Vermoedelijk is dat ook de reden dat ik de optie 'laden van niet-Tesla' niet zie staan. Zijn er mensen uit Nederland zonder Tesla die de optie er wel bij krijgen?
Je krijgt alleen de (beschikbare / vrijgegeven) Tesla laders in beeld welke zich rondom jou positie bevinden.
Ik ben momenteel in Zaandam maar zie SUC Meerkerk niet staan (valt net buiten gebied van m'n mobiel)

Aantal beschikbare laders en prijs wordt overigens netjes vermeld (ik had overigens niet anders verwacht bij Tesla :cool: )

Edit / @fivari -> je kunt via de app ook direct een Tesla bestellen (dan hoor je er direct helemaal bij en loop je niet meer achter qua techniek :p )
 
Je krijgt alleen de (beschikbare / vrijgegeven) Tesla laders in beeld welke zich rondom jou positie bevinden.
Ik ben momenteel in Zaandam maar zie SUC Meerkerk niet staan (valt net buiten gebied van m'n mobiel)

Aantal beschikbare laders en prijs wordt overigens netjes vermeld (ik had overigens niet anders verwacht bij Tesla :cool: )

Iets uitzoomen en dan bovenin beeld drukken op "zoeken in deze regio", dan laat hij alle palen zien die in je kaart op beeld zouden vallen.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
En nog een mooi overzicht welke modellen Supercharger stalls zullen blokkeren, in 18 tweets:
De vraag is maar wat je blokkeren noemt. Niets wijst er nu op dat je moet parkeren als een Tesla, t.t.z. parkeren in het vak links van de lader. Als iemand in het vak rechts ervan parkeert, sluit die het laden van een Tesla in het linkervak uit, maar niet een andere auto met de stekker op dezelfde plaats. Je kan in tien stalls tien e-trons kwijt. Het vervelendste wordt natuurlijk als Tesla en e-tron elkaar afwisselen, dan worden er veel plaatsen verspild. Maar dan nog kan je met de huidige aanduidingen niet zeggen dat de e-tron fout staat.

Ik ben wel benieuwd naar de impact in vakanties als het ook buiten Nederland mogelijk gemaakt wordt. Het moment om als niet-Tesla-rijder een maand aan abonnement te nemen en de drukte enorm te zien toenemen. Hopelijk is er vooraf een grote toename van de capaciteit van het netwerk.
 
  • Like
Reactions: Fransosowitz
1635858470161.png
 
Voor jou en een aantal anderen is connected self driving heel belangrijk. Voor mij en vele anderen is dit helemaal niet zo belangrijk. Voor mij is laadsnelheid/bereik, looks (binnen en buiten) en ruimte belangrijk. Daarin zijn steeds meer nieuwe EV‘s gelijkwaardig aan Tesla en qua looks beter dan Tesla. Ik vind performance ook belangrijk, daarin is Tesla dan wel superieur. Wat smartbart zegt, helemaal mee eens.
In 2007 had je ook heel veel mensen die nog een smartphone met toetsen wensten. En nu nog zijn er mensen die liever een desktop tower verkiezen, of een dikke 17" laptop met numeriek toetsenbord ernaast. Of een groot fototoestel met telelens, al dan niet met film ipv een CMOS chip. Maar maakt dat die dikke laptop de beste laptop, of de grootste lens ook het beste fototoestel?
 
Voor jou en een aantal anderen is connected self driving heel belangrijk. Voor mij en vele anderen is dit helemaal niet zo belangrijk. Voor mij is laadsnelheid/bereik, looks (binnen en buiten) en ruimte belangrijk. Daarin zijn steeds meer nieuwe EV‘s gelijkwaardig aan Tesla en qua looks beter dan Tesla. Ik vind performance ook belangrijk, daarin is Tesla dan wel superieur. Wat smartbart zegt, helemaal mee eens.
Bespaar je deze moeite Johan: volledig kansloos om wooter proberen te laten inzien dat verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben en dat Tesla soms dus niet als meest geschikte auto uit de bus komt.