Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Uitleggen heeft niet zoveel zin,
Misschien doet de man/vrouw dit volledig uit onwetendheid, en heeft een woordje uitleg misschien wel zin...
Aan de langsrichting gaan staan heeft hier overingens geen zin, want dan sta je op de toegangsweg en blokkeer je de slagboom op die plek.
Ik ben er zeker van dat er op heel dat SuC park (zie googlemaps) wel ergens dwars kan geparkeerd worden zonder de slagboom of anderen te hinderen.
Tesla had beter alleen auto’s kunnen toelaten die de laadpoort op de juiste plek hebben zitten.
Dit punt krijg je, dit is ook mijn mening. Maar, daarom is het misschien een proefproject en moet er geleerd worden van de uitdagingen die ze nu tegenkomen...
 
Misschien doet de man/vrouw dit volledig uit onwetendheid, en heeft een woordje uitleg misschien wel zin...

Ik ben er zeker van dat er op heel dat SuC park (zie googlemaps) wel ergens dwars kan geparkeerd worden zonder de slagboom of anderen te hinderen.

Dit punt krijg je, dit is ook mijn mening. Maar, daarom is het misschien een proefproject en moet er geleerd worden van de uitdagingen die ze nu tegenkomen...
Natuurlijk doet de persoon het uit onwetendheid, maar nogmaals er staat nergens dat je niet zo mag laden dus de persoon doet niets fout. Je kunt het wel uitleggen maar naar mijn idee zit de fout bij Tesla en niet bij de gebruiker die hier gewoon mag laden.

Ik ben hier meerdere keren geweest en ook op googlemaps kun je zien dat je nergens dwars kunt parkeren/laden zonder stil te staan op de toegangsweg…..

Ik ben inderdaad ook benieuwd welke conclusies Tesla gaat trekken uit deze proef.
 
Niet-Tesla's Supercharger Pilot
1637439138656.png
 
Mensen, het is een pilot. het heet ook niet voor niets Niet-Tesla's Supercharger Pilot

Het is mooi dat Tesla het beschikbaar maakt zoals het nu is, HET IS TIJDELIJK! en leren van de kennis die is opgedaan MET PRAKTIJK cijfers en ervaringen.

We weten ook allemaal dat de huidige aansluiting en huidige infrastructuur niet voldoende is. Maar het is fantastisch dat agile wordt opgepakt om nu te ervarinmgen de delen, ik vermoed dat ze genoeg telefoontjes hebben gekregen van niet-Tesla eigenaren.

My best guess is; nadat deze pilot in eind fase komt zal de volgende itteratie van niet-Tesla laden zal zijn; 5% tot 15% van de stalls op de supercharger lokaties komt met duidelijke indicatie (blauw ipv rode paal) met een langere CCS kabel (omdat losse verlengkabels cq adaptors niet mogen van CCS2 - zover mij bekend is - wat overgiens wel kan, maar niet mag volgens de richlijnen)
 
Mods, Is het misschien een idee om een topic te maken met "Experiences non-Tesla Supercharging". En dan posts zoals bovenstaande met foto's daarin op te nemen?

Daarmee helpen we Tesla, en uiteindelijk ons zelf, om te leren over wat er allemaal goed en fout gaat.

Het beste is om dat topic Engelstalig te houden, zodat ze in de USA mee kunnen lezen.
 
Mensen, het is een pilot. het heet ook niet voor niets Niet-Tesla's Supercharger Pilot
Niets is zo permanent als een Pilot. Volgende keer als iemand zulke burgerlijke ongehoorzaamheid ziet meteen deze stumpers uit de auto trekken en een uur lang uitwooteren. En als dat niet helpt kunnen we ze altijd nog wooterboarden in een kelderkamertje bij van der Valk. Klaar mee.
 
Last edited:
Mensen, het is een pilot. het heet ook niet voor niets Niet-Tesla's Supercharger Pilot

Het is mooi dat Tesla het beschikbaar maakt zoals het nu is, HET IS TIJDELIJK! en leren van de kennis die is opgedaan MET PRAKTIJK cijfers en ervaringen.
Ik ben erg sceptisch over de combinatie Tesla en luisteren naar klanten. Het zou echt voor het eerst zijn dat ze zich iets aantrekken van hun klanten, maar wie weet gloort er een mooie toekomst.
Vind overigens dat de bestuurder van die Ampera zich erg netjes heeft gedragen. Zeg maar hoe het anders moet. Die SUC’s zijn nou eenmaal niet ontworpen voor andere auto’s.
 
Een Pilot is een proef voordat het echte werk wordt ingezet:
- Het is dadelijk bewezen dat het kan.
- Ja er zijn een paar barrières te nemen, zoals wat langere kabels... of tesla dat doet, vanwege onderhoudsgevoeligheid is maar de vraag. Ik denk eerder dat Tesla beroept op goed gedrag van de EV rijder....
- Gaat de de pilot om naar het echte werk: Jazeker, want extra inkomen. Wel kan het zijn dat Tesla "Adviseert" dat de laadaansluitingen op de "juiste" plek gemonteerd gaan worden voor toekomstige EV's.
 
  • Like
Reactions: nico180
Ik ben erg sceptisch over de combinatie Tesla en luisteren naar klanten. Het zou echt voor het eerst zijn dat ze zich iets aantrekken van hun klanten, maar wie weet gloort er een mooie toekomst.
Vind overigens dat de bestuurder van die Ampera zich erg netjes heeft gedragen. Zeg maar hoe het anders moet. Die SUC’s zijn nou eenmaal niet ontworpen voor andere auto’s.
Hij staat op de stoep, mag niet, krijg je zelfs boete voor.
Hij blokkeerd en tweede laadplaats.
Resultaat; het kan omdat het kan, maar zal vele vele irritaties opwekken...
Conclusie; een ampera heeft niks te zoeken bij de supercharger in deze pilot fase. Leuk om te proberen, maak een foto, kom weer terug als de voorzieningen beter zijn.

Ik verwacht ook niet dat Tesla luistert naar de klant, ze luisteren wel naar feedback van het systeem, dat zal gewoon verbeteren, continue.
 
Ik was vanmiddag bij de SuC in Duiven, daar stond een Ampera te laden. Half op de stoep omdat de kabel anders te kort was en nam ook twee plaatsen in beslag. Ook nog bij een V3 terwijl de Ampera slechts met 46kW kan laden. Dit soort situaties zie je dus liever niet.

View attachment 735339
Allemaal leuk en aardig de discussie over parkeren in een vak en twee stalls bezet houden. Ik vind het een schokkendere gedachten om naast een ontploffende ampera te moeten staan.
Daar helpt uitwooteren niet tegen hoor, of u moet dan zoveel consumptie produceren dat het vuur zal doven.
 
Allemaal leuk en aardig de discussie over parkeren in een vak en twee stalls bezet houden. Ik vind het een schokkendere gedachten om naast een ontploffende ampera te moeten staan.
Daar helpt uitwooteren niet tegen hoor, of u moet dan zoveel consumptie produceren dat het vuur zal doven.
Eerste reactie was: Valt toch wel mee?
Maar:
 
Hij blokkeerd en tweede laadplaats.
Als ik mij in zijn hoofd verplaats, klopt dit niet (en niet alleen omwille van de dt-fout). Niets duidt aan dat je links van de paal moet staan. Bij een Tesla kan je niet anders, maar voor een Teslaleek is dit niet duidelijk en eigenlijk dus ook niet verplicht. In het begin heb ik mij ook eens (verstrooid) verkeerd geparkeerd achter de laatste SuC paal (met de paal rechts achter) omdat daar nog een plaats op de grond getekend stond, maar dat was dus een parkeerplaats en geen laadplaats.
In Kortrijk heb ik eens ten onrechte een ICE-rijder uitgekafferd omdat hij de SuC bezette, tot hij doodleuk zei dat de laadplaatsen aan de achterkant van de palen waren. Zelfs dat was niet duidelijk. Ik heb meerdere Tesla collega’s gezien die daar aan de verkeerde kant laadden. Ze moesten er zelfs over de stopdrempel voor rijden.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Als ik mij in zijn hoofd verplaats, klopt dit niet
Uh...

In Kortrijk heb ik eens ten onrechte een ICE-rijder uitgekafferd omdat hij de SuC bezette, tot hij doodleuk zei dat de laadplaatsen aan de achterkant van de palen waren.
Ja, als iemand zich in jouw hoofd verplaatst, is het natuurlijk vanzelfsprekend dat je de ICE rijder uitkaffert.

Maar dat wil niet zeggen dat je correct was. En idem met deze bestuurder.

De hint dat ie foutzit is overigens dat ie met zijn auto met de vooras op de stoep moet gaan staan om het te doen passen.

Het zit hier op 3 niveau's fout:
  • Met de voorwielen op de stoep
  • aan max. 50kW
  • gebruikt de stall van de plek links van 'm terwijl ie geparkeerd staat op een plaats waar ie de stall rechts van 'm moet gebruiken.
Nu, op een rustige dag ga ik natuurlijk niet moeilijk doen en zo iemand uitkafferen.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
De hint dat ie foutzit is overigens dat ie met zijn auto met de vooras op de stoep moet gaan staan om het te doen passen.
Niet omdat hij aan de verkeerde kant staat. Zelfs aan de juiste kant, moet hij op de stoep gaan staan. Ik zou het in zijn plaats als een proof of concept issue zien, dat bij het veralgemenen een oplossing gaat krijgen.
Ik blijf er van uitgaan dat Tesla alle issues gaat oplossen, zelfs bezettingsissues waardoor Tesla rijders benadeeld zouden worden.
aan max. 50kW

Nergens is gezegd dat dit niet mag. Hij is even snel vol als een Tesla omdat zijn batterij kleiner is. Een koude of bijna volle Tesla komt er ook niet boven. Als het nodig is en kan, gaan we er met onze Zoe ook laden (gezien het gebruiksprofiel, weinig waarschijnlijk, maar zou kunnen). Ik moet dan misschien zelfs 2 plaatsen bezetten, maar als ik niemand hinder zou ik het niet laten.
Maar dat wil niet zeggen dat je correct was. En idem met deze bestuurder.
Voor mijn geval idd (hoewel niet juridisch), In geval van die bestuurder niet. En zeker al niet juridisch. Je hebt te veel een Tesla-paardebril op in deze.
Niet Tesla rijders weten echt niet dat je de paal links achter moet hebben. Het is ook nergens aangegeven.
Dat hij op de stoep staat, daar had ik het niet over. Dit is strikt juridisch wel verkeerd, maar dat wijt ik aan de PoC. Het zal ook privé terrein zijn, een boete gaat hij niet krijgen. Je gaat voor een PoC geen onnodige ombouw doen als je niet weet of het gaat doorgaan. Dat is de definitie van een PoC.
Dat je een Ampera kan laden, is misschien wel een nuttige test voor de PoC.
 
De tesla supercharger palen welke beschikbaar komen (na de pilot...) voor non-tesla krijgen een langere kabel, dan is er geen discussie meer betreft dubbelparkeren of gebruik van de stoep, probleem opgelost.

Hoelang gaat het duren? niet lang verwacht ik, als voorbeeld is de uitbreidingen van nagenoeg alle V2 stalls met een extra CCS kabel, dat was ook in korte periode geimplementeerd. Problem solved!

Parkeren op de stoep wordt getolereerd, deze verkeersoverlast heeft geen prioriteit bij de handhaving, maar het is niet toegestaan.