JoostG
Member
Dat klopt. Ik behoor helaas wel tot die groep (kinderen 9 en 11) die vaak op de drukkere momenten door Frankrijk rijd. Ik anticipeer al door op vrijdagen en zondagen te gaan rijden, maar op die dagen is het de afgelopen jaren behoorlijk drukker geworden. Lege SUC’s kom ik hooguit rond 22.00 tegen. Voor NL niet Tesla EV rijders worden deze SUC’s heel interessant: niet duurder, en forse uitbreiding voor hen. Echter uit de ‘beelden’ van IONITY Langres bleek dat velen nog wel een lange weg te gaan hebben als het gaat om laden: laden tot 100%, terwijl er meerdere auto’s wachten? Dan zal je het blokkeren van een extra laadpalen ook geen issue vinden…….Kijk eens op de kaart met vrijgegven SuC’s. Die “meeste SuC’s” waar het druk was zijn niet vrijgegeven.
Het is net goed beheer dat Tesla om dit eenvoudig te rapen extra zakencijfer nu te gaan benutten.
Buiten de 4-5 zwarte zaterdagen nog nooit een SuC in Frankrijk aangetroffen met >50% bezetting.
Tegelijk wordt de concurrentie onder druk gezet om goedkoper te worden. Daardoor wordt hun winstmarge kleiner en moeten ze meer snelladers bouwen om dezelfde nominale winst te maken.
Overigens zit het ook tussen mijn oren. Ik ben een niet Tesla NL EV rijder (ik heb de Kia eNiro, mijn vrouw de Model3), maar bij een volle SUC met alleen Tesla’s zeggen mijn hersenen: gaaf, Tesla gaat als een tierelier en ome Elon zal snel zorgen voor extra laadplekken. Bij een volle SUC met eTronnen e.d. Zal ik eerder van mening zijn dat een USP verloren is, ‘mijn’ plek bezet wordt en die pannenkoeken er niets van begrijpen…… Terwijl het gevolg hetzelfde is (ik moet wachten) en de uitkomst positief (de EV is aan een stormachtige opkomst begonnen)……