You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, V3 heeft alleen een CCS stekker.Beetje blonde vraag, maar hoe herken je een V3 stall. Overmorgen weer op pad naar de Franse Alpen en kom misschien bij SuC’s die zowel V2 als V3 stalls hebben. Was het niet dat V3 maar 1 kabel heeft en de V2 twee (ook nog voor de niet CCS auto’s) ?
Als je auto geen CCS ondersteunt zie je de V3 CCS Superchargers ook niet in de Tesla navigatie. En als je de CCS upgrade koopt passen ze ook de software aan zodat je de V3 Superchargers wel ziet.Beetje blonde vraag, maar hoe herken je een V3 stall. Overmorgen weer op pad naar de Franse Alpen en kom misschien bij SuC’s die zowel V2 als V3 stalls hebben. Was het niet dat V3 maar 1 kabel heeft en de V2 twee (ook nog voor de niet CCS auto’s) ?
Ja maar als je dan op een SuC locatie uit je navigatie aankomt, moet je nog kunnen zien welke palen V2 en welke V3 zijn. Via het aantal kabels dus.Als je auto geen CCS ondersteunt zie je de V3 CCS Superchargers ook niet in de Tesla navigatie. En als je de CCS upgrade koopt passen ze ook de software aan zodat je de V3 Superchargers wel ziet.
Ja klopt, wilde Robert alleen aanvullen in het geval Ger356 dat nog niet wist. Aangezien Ger een Model 3 heeft is het overbodige informatie zie ik nu .Ja maar als je dan op een SuC locatie uit je navigatie aankomt, moet je nog kunnen zien welke palen V2 en welke V3 zijn. Via het aantal kabels dus.
V2: 2 kabels
V3: 1 kabel
Al een keer met een lampje in je aansluiting gekeken? Misschien dat er iets los in ligtBen benieuwd of iemand het volgende al eens gehad heeft. Was vorige week bij de suc in Zevenaar en heb drie stalls geprobeerd maar geen communicatie mogelijk. Dus een dag hamsteren van lading gehad want de granny en gewone publieke lader ging prima. In de avond op de terugweg nog even bij Duiven geweest en daar ging de suc prima. Later nog twee keer in Zwolle geweest en dat ging ook prima. Blijft heel vreemd dat je bij drie stalls niet kunt laden en dat Tesla via de helpdesk dan ook niets kan behalve een afsleep regelen of een serviceafspraak maken. Heb die maar geannuleerd aangezien het nu wel goed werkt.
Vanaf de buitenkant ziet alles er in iedergeval schoon uit. Ik heb niet aan de binnenkant gekeken. Dank voor de tip in iedergeval, dat zou een heel simpele oplossing zijn geweest als het zo was.Al een keer met een lampje in je aansluiting gekeken? Misschien dat er iets los in ligt
Voor het geval dit nog niet bekend was. Superchargers bij Van der Valk Schiedam zijn gereed en te gebruiken. Inmiddels ook al een aantal dagen zichtbaar in de navigatie.Is er al activiteit bij het hotel in Schiedam?
Is eigenlijk wel belachelijk hoe hard het in Duitsland gaat. Ik ben even gaan kijken en op mijn normale traject naar Oostenrijk zijn er op enkele jaren tijd losweg 2 superchargers bijgekomen na elke klassieke supercharger-stop.In Duitsland breid het SuC netwerk nu ook flink uit. Sinds midden maart elke 2 dagen een opening van een locatie of aankondiging van bouw. In Belgie daarentegen is sinds nov 2020 niks meer gebouwd.
Is eigenlijk wel belachelijk hoe hard het in Duitsland gaat. Ik ben even gaan kijken en op mijn normale traject naar Oostenrijk zijn er op enkele jaren tijd losweg 2 superchargers bijgekomen na elke klassieke supercharger-stop.
Zeker die in Limburg vind ik interessant, want het stuk tussen Mogendorf en Wertheim was soms nogal lang, en binnenkort liggen er 3 extra superchargers op dat traject. En Wertheim en Geiselwind waren met 6 stalls per locatie toch vaak een risico, alhoewel ik er nooit in de file heb gestaan.
Ik denk overigens dat Duitsland net zoveel superchargers krijgt omdat er ook veel Tesla's verkocht worden. Frankrijk gaat ook goed, maar misschien niet zo hard als Duitsland. En misschien in Duitsland is de regelgeving ook flexibeler gemaakt om sneller dergelijke superchargers te bouwen. Dat valt in België en Frankrijk wat tegen.
Ik had begrepen dat ze geen energie mochten verkopen omdat ze daarvoor geen vergunning kregen. Ze mochten wel parkeerplekken verhuren...Als ik me het goed herinner was er eerst gezeur dat Tesla geen stroom mocht verkopen omdat de Superchargers niet volgens de Duitse regels geijkt konden worden en daarom waren de Duitse suc's gebaseerd op tijd.
En later moesten andere merken (duitse) ook bij nieuwe laadpalen kunnen laden. Dat werd voor Tesla volgens mij soepeler toen de onderhandelingen over Giga Berlijn begonnen waren.
Volgens mij was het niet kunnen ijken de reden waarom ze geen vergunning voor het verkopen van energie kregen. Maar komt op ongeveer hetzelfde neer.Ik had begrepen dat ze geen energie mochten verkopen omdat ze daarvoor geen vergunning kregen. Ze mochten wel parkeerplekken verhuren...
Iets specifieker: het gaat hier om de Ladesäulenverordnung, de Duitse uitwerking van EU regelgeving. Hierdoor werd het voor openbare laadpunten verplicht om een stekker met industriestandaard (CCS)te installeren, iets waar Tesla in 2016 helemaal geen zin in had. In Berlijn heeft Tesla nog geprobeerd een SuC te openen achter een slagboom met als argument dat het daarmee geen openbaar laadpunt was, maar daar trapte de rechter niet in. Pas met de introductie van de M3 en de daarvoor benodigde CCS-aansluitingen kon Tesla weer voldoen aan de wettelijke eisen.In Duitsland is er anderhalf jaar niets bijgekomen toen het nog alleen V2 was.
Pas nadat Tesla overging op CCS (mocht?) werd er weer bijgebouwd.
Ook in Duitsland daarom werd daar laadtijd berekend.Geen elektriciteit mogen verkopen was in Italië. Daar mochten alleen de elektriciteitsmaatschappijen dat. Daarom bleef laden in Italië lang gratis.