Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, geen bijzonderheden op dat vlak. Vond t ook hoog dus heb t toen nog even een paar keer extra getest. Was wel een paar weken terug toen het nog wat kouder was en het wat meer waaide dus misschien dat dat nog scheelt. Met 100 kmh is ie uiteraard een heel stuk zuiniger.
Ik heb het net nog even teruggekeken en tijdens mijn wintersport was het verbruik van de SR+ 192Wh/km en van de LR 210Wh/km. In NL vmax + 10 gereden en in Dld tussen 130 en 140.
Vreemd dat het verbruik van een performance zoveel hoger ligt. Wellicht ergens een defect of is je bandenspanning niet ok.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Er is een mooie nieuwe Supercharger under construction voor Nederlanders op weg naar het zuiden: Metz Sud.
28 stalls V3, vlak naast de A31.

Screenshot 2022-04-26 145443.png
 
SuC Kortrijk: slagboom gaat niet open met de code. Ik ben nu aan het laden vanaf de andere kant. Is wel goed doseren met de wattpedaal voor nodig om over de drempel te geraken en toch de laadpaal niet omver te rijden.
Maandag was de slagboom er af. Het één zal wellicht met het ander te maken hebben.
Ik heb de Tesla noodlijn op de hoogte gebracht.
 
SuC Kortrijk: slagboom gaat niet open met de code. Ik ben nu aan het laden vanaf de andere kant. Is wel goed doseren met de wattpedaal voor nodig om over de drempel te geraken en toch de laadpaal niet omver te rijden.
Maandag was de slagboom er af. Het één zal wellicht met het ander te maken hebben.
Ik heb de Tesla noodlijn op de hoogte gebracht.
De volgende kon gewoon binnenrijden met de code... Zou mijn telefoontje zo snel resultaat gegeven hebben?
Ik laad er regelmatig, maar zou ik toch tot 4 keer toe mistypt hebben?
 
Superchargers komen in NL maar zelden bij een tankstation, er schiet me er eigenlijk geen een te binnen.
Wie wil er nou ook tussen de benzinedampen staan te laden? :(

Een paar lokaties die in augustus van de kaart waren gevallen zijn weer terug: Nederweert, Maastricht, Utrecht,
Den Bosch, Deventer, Groningen, Houten, Roermond, Roosendaal, Spier en Zoetermeer zijn nieuw.

Ben benieuwd of Haarlem en Amsterdam nu wel dit kwartaal worden gerealiseerd.

View attachment 764751
De Find Us kaart met geplande supercharger lokaties is weer door Tesla bijgewerkt.
Helaas voor Nederland zo op het eerste gezicht geen nieuwe lokaties erbij.
Amsterdam en Haarlem zijn van de kaart gevallen. Maar er zijn eerder lokaties verdwenen en later weer bijgekomen.
 
De Find Us kaart met geplande supercharger lokaties is weer door Tesla bijgewerkt.
Helaas voor Nederland zo op het eerste gezicht geen nieuwe lokaties erbij.
Amsterdam en Haarlem zijn van de kaart gevallen. Maar er zijn eerder lokaties verdwenen en later weer bijgekomen.
Correctie, er zijn er een aantal verdwenen maar toch ook nieuwe tov de vorige kaart: Harderwijk, Heerlen en Nuland
1651228096092.png
 
Afgelopen meivakantie op vakantie geweest naar Spanje (Girona) met de Model 3 SR+. Dit was de derde keer in een jaar dat ik deze reis maakte, het viel me op dat in het afgelopen jaar een hoop supercharger locaties bij zijn gekomen én dat de bestaande locaties uitgebreid zijn qua stalls. Ook een paar locaties gezien waar een aantal stalls bijgeplaatst waren op betonblokken (tijdelijk ivm verwachtte drukte meivakantie vermoed ik). Ik heb zowel heen als terug snachts gereden, in Frankrijk kom je dan gewoon geen enkele andere Tesla tegen bij de superchargers. Op de heenweg alleen druk bij Lille en Senlis (Senlis zelfs even stall moeten sharen). Vervolgens bij Rivesaltes (nieuwe supercharger vlak tegen de Spaanse grens, aanrader!) pas weer andere Tesla's tegen gekomen!

Meest troosteloze supercharger op de hele rit was trouwens de Supercharger Aire de Reims-Champagne-Nord. 6 stalls naast een BP station 30 meter van de snelweg.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nu het er zit aan te komen dat binnenkort heel europa wordt opengesteld voor andere wagens vraag ik me af als ze daar nu al rekening mee houden bij plaatsen van nieuwe stalls.

Ik heb eigenlijk geen ervaring met écht nieuwe stalls.
Zijn deze al aangepast zodat ze ook rekening houden met andere laadklep posities of worden deze nog op da manier gebouwd hoe ze vroeger ook stonden?