Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Die supercharger tarieven van Tesla stijgen harder dan de tarieven bij de andere snelladers. Ik was vorige week ook al iets van €320 aan laadkosten kwijt om heen en weer naar Spanje te rijden. Voor m'n zomervakantie ben ik al aan het kijken om andere laders te pakken (Bonnet laadpas icm FastNed/Allego). Ik wilde over 2 weken misschien nog ff heen en weer naar de F1 in Barcelona, maar met deze prijzen worden de totale kosten v/d trip ook wat te gortig :(
 
Wat een drukte gisteren bij de nieuwe SuC in Beaune! Ik was blij dat ik het laatste plekje had.
1652265156423.jpeg
 
Grappig, je staat op precies dezelfde plaats waar ik eerder al een foto van gepost heb 😊 #3,888
Lekker bij de Italiaan er tegenover gegeten? Erg goed!
Eerlijk gezegd vraag ik me af of het daar ooit druk gaat worden. Maar voor mij is het een prima aanvulling, de Leclerc is beter dan de Carrefour bij de andere SuC in Beaune en je hoeft bovendien niet een heel eind met je boodschappen te sjouwen.
 
Met onze traag ladende 85 konden we laden terwijl we te voet in het centrum effe ging wandelen. Dit was toch een plus punt (voor reizigers zoals wij, niet gehaast).
Maar ja, dit nieuwe locatie, met een Tesla dat snel kan laden is zeker welkom.
 
Met onze traag ladende 85 konden we laden terwijl we te voet in het centrum effe ging wandelen. Dit was toch een plus punt (voor reizigers zoals wij, niet gehaast).
Maar ja, dit nieuwe locatie, met een Tesla dat snel kan laden is zeker welkom.
Ik vrees dat ik de omgevingsverkenningen ook zal missen als mijn MY er is.
 
Misschien niet het juiste topic maar zou Tesla ooit een API endpoint voorzien om manueel de batterij te pre-heaten?
Het kan al eens gebeuren dat ik eens ga snelladen bij Ionity of Fastned.

Helaas zijn er bij ons in de buurt nieuwe fastned's (recentelijk gebouwd, 3 maanden actief).
Deze staan nog niet in de Tesla navigatie. Workaround is navigeren naar een supercharger in de buurt maar dat is redelijk omslachtig.

2de vraag... Wanneer voegt Tesla deze nieuwe punten toe? Gebeurd dat bij de map updates of kan het zomaar toegevoegd worden zonder een update?
 
Vandaag even langs het nieuwe Van der Valk hotel in Nederweert gereden wat ze aan het bouwen zijn. Lijkt voorlopig nog lang niet klaar te zijn. Ook nog geen teken gezien van de Tesla superchargers, er is zelfs nog niet eens een soort van parkeerplaats. Dus deze locatie gaat nog wel even duren denk ik. Zal wel naar Q3 verschuiven i.p.v. Q2. Of het moet ineens wel heel snel gaan.. Zal het een beetje in de gaten houden, misschien wel leuk voor updates. 😉

Iets meer dan 5 weken verder, het hotel in Nederweert schiet op zich best goed op en wordt steeds mooier. Alleen rondom het hotel gebeurt er nog steeds niets. Geen parkeerplaats nog en ook nog geen enkele supercharger of stroomkast van Tesla gezien. Nog zo'n 5-6 weken als ze het echt in Q2 willen halen. Maar denk toch echt dat het ergens midden of laat in Q3 gaat worden. Zodra ik merk dat er iets gaat gebeuren wat de Superchargers betreft zal ik wel wat foto's gaan maken.
 
Iemand hier die weet of er ergens iets lekkers te eten valt op een zaterdagavond in Metz? Normaal ga ik naar Arlon, maar het eten viel twee keer wat tegen. Kan toeval zijn natuurlijk, maar zou Metz ook kunnen overwegen.
De chinees naast de SuC is niet slecht. Het restaurant van de Novotel aan de overkant van de straat kun je beter vermijden en de vreetschuur in het winkelcentrum ook.
 
Iemand hier die weet of er ergens iets lekkers te eten valt op een zaterdagavond in Metz? Normaal ga ik naar Arlon, maar het eten viel twee keer wat tegen. Kan toeval zijn natuurlijk, maar zou Metz ook kunnen overwegen.
Als vooral veel wil moet je ‘une assiete (pitta, hamburger,…) gaan eten in het hamburgerrestaurant. Je moet wel gans de lengte van de parking over en met een M3 haal je dat misschien niet binnen de laadtijd.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Iemand hier die weet of er ergens iets lekkers te eten valt op een zaterdagavond in Metz? Normaal ga ik naar Arlon, maar het eten viel twee keer wat tegen. Kan toeval zijn natuurlijk, maar zou Metz ook kunnen overwegen.
Doorgaans kun je wel goed eten bij restaurants die een Michelin aanbeveling (of hoger) hebben.

 
De chinees naast de SuC is niet slecht. Het restaurant van de Novotel aan de overkant van de straat kun je beter vermijden en de vreetschuur in het winkelcentrum ook.

Als vooral veel wil moet je ‘une assiete (pitta, hamburger,…) gaan eten in het hamburgerrestaurant. Je moet wel gans de lengte van de parking over en met een M3 haal je dat misschien niet binnen de laadtijd.

Willen we de maag vullen of willen we lekker eten……🤔
Geloof mij, bij de restaurants die op de ViaMichelin site staan kun je uitstekend eten en als je een beetje oplet ook voor een redelijke prijs. Lekker wijntje erbij en je hebt een prima avond.
Chinees en Hamburger is natuurlijk op zijn tijd best lekker, maar springt er niet echt uit;)