Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd! En zeker een update op Supercharge.info waard.

Is het grootste laadplein op het moment Breukelen met 28 Tesla stalls?

Offtopic: Overigens vind het gebruik van deze thread verwarrend met de Superchargers NL thread.
Breukelen is 32.
Bij de Herder komen er een stuk of 25 begreep ik van ze. Dus wellicht met nog andere merken erbij het grootste laadplein van de Benelux maar niet alleen van Tesla
 
Breukelen is 32.
Bij de Herder komen er een stuk of 25 begreep ik van ze. Dus wellicht met nog andere merken erbij het grootste laadplein van de Benelux maar niet alleen van Tesla
Breukelen is toch 28? Naarden en Badhoevedorp zijn toch 32? Grootste van Benelux zou dan minimaal 4 stalls meer dienen te zijn! Maar dan behoor je wel tot de grootste van Europa immers is Liertoppen 40 en Vierzon 36 stalls. De locatie zelf is dan wel weer dik in orde kwa ligging aan de A2.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Hoi, wat is jullie ervaring met SuC in Frankrijk? Gaan eind van de maand naar de Ardèche en vraag me af of het verstandig is om 's nachts te gaan rijden.
Ben 2x 's-nachts door Frankrijk gereden naar Zuid Spanje en Portugal. Ik vind het prima gaan. Alleen bij de terugweg via Parijs was een ellende. Niet vanwege de supercharger, maar vanwege de file-leed.

Nu Rij jij wel een stuk oostelijker.

Waar zit je zorg over 's-nachts laden? Mijn ervaring is dat je 1 van de weinige bent en daarmee altijd ok.
 
Ben 2x 's-nachts door Frankrijk gereden naar Zuid Spanje en Portugal. Ik vind het prima gaan. Alleen bij de terugweg via Parijs was een ellende. Niet vanwege de supercharger, maar vanwege de file-leed.

Nu Rij jij wel een stuk oostelijker.

Waar zit je zorg over 's-nachts laden? Mijn ervaring is dat je 1 van de weinige bent.

Oh nee zeker geen zorgen over 's nachts rijden lijkt me juist lekker rustig vandaar die gedachte. Heb jij toevallig ook ervaring met laden bij andere chargers evt van de snelweg af? Ben aan het zoeken naar een goede optie als back up (pasje bestellen etc).
 
Aparte ervaring bij supercharger Zaltbommel deze morgen. Ik was op terugweg met mijn Model X.

Aan 10A, ik arriveerde met 8%:
1654854475669.png


Dan verplaatst naar 9A:
1654854540563.png


Dan de CCS-adapter uit gehaald en deze aangesloten:

1654854587089.png
 
Met de CCS adapter lijkt het normaal maar een beetje aan de lage kant. (Niet optimaal warme accu?)

Wat er mis is met de standaard kabel snap ik niet want bij jouw auto gaat het volgens mij hetzelfde.
Standaard kabel blijft hangen bij 60kW. 2e poging schiet ie naar 130, en zakt heel snel terug naar 60kW. Pas met de CCS-adapter krijg ik een vertrouwde curve.
 
  • Like
Reactions: Niek
Ja dat zie ik maar de CCS adapter geleid de stroom naar dezelfde connectoren die de standaard kabel gebruikt in de auto. En ik denk dat in de stall ook dezelfde omvormers gebruikt worden. Dus ik begrijp niet dat je min of meer hetzelfde probleem bij 2 stalls hebt.
 
Ja dat zie ik maar de CCS adapter geleid de stroom naar dezelfde connectoren die de standaard kabel gebruikt in de auto. En ik denk dat in de stall ook dezelfde omvormers gebruikt worden. Dus ik begrijp niet dat je min of meer hetzelfde probleem bij 2 stalls hebt.
CCS gebruikt een aparte module voor authenticatie, dus er zal toch iets anders gebeuren?

Ik heb vaker gezien dat V2's nogal traag uit de startblokken schieten of zelfs continu traag blijven, terwijl ik bij V3's nog nooit problemen heb gehad. De curve van Zaltbommel lijkt erg veel op de V3's van een paar weken terug doorheen Duitsland.
 
Oh nee zeker geen zorgen over 's nachts rijden lijkt me juist lekker rustig vandaar die gedachte. Heb jij toevallig ook ervaring met laden bij andere chargers evt van de snelweg af? Ben aan het zoeken naar een goede optie als back up (pasje bestellen etc).
Ik rij al jaren uitsluitend 's nachts in een classic zonder backup pasjes naar Italie/Frankrijk. Zalig, en met zo'n nieuwerwetse M3P hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.
 
  • Like
Reactions: Maurice1