Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij al jaren uitsluitend 's nachts in een classic zonder backup pasjes naar Italie/Frankrijk. Zalig, en met zo'n nieuwerwetse M3P hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.
Tesla netwerk volstaat inderdaad voor de lange afstanden. Als je ook lokaal rondrijdt en niet kan laden aan je verblijf kijk je best even in het draadje van vakantie in Frankrijk. Dat staan wat suggesties voor laadpassen.
 
Oh nee zeker geen zorgen over 's nachts rijden lijkt me juist lekker rustig vandaar die gedachte. Heb jij toevallig ook ervaring met laden bij andere chargers evt van de snelweg af? Ben aan het zoeken naar een goede optie als back up (pasje bestellen etc).
Neem er een Shell/Recharge pasje bij als backup. Geen vaste maandelijkse kosten. Kun je bij 'n hoop laders (Ionity en Fastned o.a.) ook laden.
Prima als backup. Heb 'm zelf in de afgelopen 6 jaar denk ik 2 of 3 keer gebruikt.
 
Oh nee zeker geen zorgen over 's nachts rijden lijkt me juist lekker rustig vandaar die gedachte. Heb jij toevallig ook ervaring met laden bij andere chargers evt van de snelweg af? Ben aan het zoeken naar een goede optie als back up (pasje bestellen etc).
Bonnet (UK) app, kost standaard niets. Ik heb nu abbo van 50 Ukp per maand, 200Kw, bij alle Allego, Fastnet en Ionity laad ik nu voor 0,29 eurocent. Dus ook bij de fastchargers voordeliger dan bij Tesla.. Snelladen heb ik nodig niet gedaan bij Ionity/Fastnet, maar ga dat op buitenland trips zeker doen.
 
Aparte ervaring bij supercharger Zaltbommel deze morgen. Ik was op terugweg met mijn Model X.

Aan 10A, ik arriveerde met 8%:
View attachment 814917

Dan verplaatst naar 9A:
View attachment 814918

Dan de CCS-adapter uit gehaald en deze aangesloten:

View attachment 814919
Stalls 10A en 10B in Zaltbommel zijn een unicorn: het V2 cabinet dat daar staat is er een die voor Urban Superchargers gebruikt wordt.
Hij verdeelt het vermogen over 2x72kW, en niet dynamisch zoals de andere cabinets. Of die het anders doet met de CCS aansluitingen op de stalls weet ik niet.
 
Stalls 10A en 10B in Zaltbommel zijn een unicorn: het V2 cabinet dat daar staat is er een die voor Urban Superchargers gebruikt wordt.
Hij verdeelt het vermogen over 2x72kW, en niet dynamisch zoals de andere cabinets. Of die het anders doet met de CCS aansluitingen op de stalls weet ik niet.
Ik dacht zoiets, daarom dat ik me verplaatste van 10A.

Mijn 2e poging was aan 9A, en eerst met de gewone Type2 connector, en erna met de CCS adapter.
 
Ik ben bij de Dwaze Herder in Maastricht langs geweest en ik heb 24 stalls geteld. Er staan 6 kabinetten "387 kVA @ 480V, 4 output".
387 kVA (kW) is niet voldoende voor V3 stalls zonder sharing!?

Panoramafoto wil niet uploaden, dus imgur plaatje:
IMG_20220611_071251.jpg


IMG_20220611_071224.jpg

IMG_20220611_071217.jpg
 
Ik ben bij de Dwaze Herder in Maastricht langs geweest en ik heb 24 stalls geteld. Er staan 6 kabinetten "387 kVA @ 480V, 4 output".
387 kVA (kW) is niet voldoende voor V3 stalls zonder sharing!?
Dit is een V3 cabinet. Specificaties zijn gelijk met andere V3 locaties. Het is een misvatting dat V3 geen stall sharing heeft. Dit is in Duitsland al een keer in Hilden aangetoond waar alle stalls achter 2 of 3mw zitten. Dit is ook al eens gedaan op een cabinet. Als iedereen gelijktijdig inplugt met een geconditioneerde accu dan is er wel degelijk sharing. Toch is de snelheid met sharing altijd nog hoger bij V3 dan bij V2.
 
A.s. woensdag rij ik vanuit Limburg naar de Vogezen in Frankrijk. Idealiter zou ik dan willen stoppen bij de superchager in Aarlen (Arlon). Nu zag ik zojuist op supercharge.info dat er bij deze supercharger staat dat er onderhoud is op de dag dat ik daar zou willen laden. Er staat alleen niet bij wat de bron is van deze informatie. Mijn eigen zoektocht heeft ook niets opgeleverd. Weten jullie waar je kan zien of er gepland onderhoud is voor een supercharger?
 
A.s. woensdag rij ik vanuit Limburg naar de Vogezen in Frankrijk. Idealiter zou ik dan willen stoppen bij de superchager in Aarlen (Arlon). Nu zag ik zojuist op supercharge.info dat er bij deze supercharger staat dat er onderhoud is op de dag dat ik daar zou willen laden. Er staat alleen niet bij wat de bron is van deze informatie. Mijn eigen zoektocht heeft ook niets opgeleverd. Weten jullie waar je kan zien of er gepland onderhoud is voor een supercharger?
Zou je vanuit Limburg niet in Metz geraken? Daar valt ook meer te beleven dan in Arlon. Kom je ook leger aan en laadt hij sneller.