You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Metz is een beetje een trieste locatie op een gigantische supermarktparking. Het moet er bovendien niet eens zo heel druk zijn om gedeeld V2 te laden. Toch een merkelijk verschil met één van de grootste V3-SuC's naast een mooi Van der Valk hotel met propere toiletten en voorzieningen voor snel zelfbedieningshapje in de lounge of thee/koffie/eten in het restaurant.Sowieso altijd interessant om zo ver mogelijk te rijden. Met minder SoC aankomen is langer op vol vermogen laden.
Is wel enkel V2 daar denk ik. Aarlen heeft ook V3.
Idd, altijd liever Arlon dan Metz. Metz vaak vol en alleen V2, 's avonds is die supermarkt dicht en kun je daar niet meer naar het toilet. In Metz is waarschijnlijk meer te beleven dan in Arlon, maar niet bij de superchargerMetz is een beetje een trieste locatie op een gigantische supermarktparking. Het moet er bovendien niet eens zo heel druk zijn om gedeeld V2 te laden. Toch een merkelijk verschil met één van de grootste V3-SuC's naast een mooi Van der Valk hotel met propere toiletten en voorzieningen voor snel zelfbedieningshapje in de lounge of thee/koffie/eten in het restaurant.
Ja, ik ken het alleen van overdag en het is dan meestal onze stopplaats voor onze typische ‘op reis shopping’. Picnic, flesje wijn, hapje voor erbij…Idd, altijd liever Arlon dan Metz. Metz vaak vol en alleen V2, 's avonds is die supermarkt dicht en kun je daar niet meer naar het toilet. In Metz is waarschijnlijk meer te beleven dan in Arlon, maar niet bij de supercharger
Binnenkort Metz-Sud, met 28x v3 (vanaf mijn huis precies 400km, dus wel wat krapjes of ik dat haal, even een korte stop tussendoor is dan wel handig)Idd, altijd liever Arlon dan Metz. Metz vaak vol en alleen V2, 's avonds is die supermarkt dicht en kun je daar niet meer naar het toilet. In Metz is waarschijnlijk meer te beleven dan in Arlon, maar niet bij de supercharger
Ik ben afgelopen weekend door Frankrijk gereden, op weg naar portugal. Ik ben op zaterdag ochtend om 6:30 gaan rijden en geen enkele SuC gehad waar het druk was. In het noorden was het iets drukker, maar nergens stall-pairing. Eenmaal voorbij Parijs stonden we vrijwel overal alleen of slechts met één andere Tesla. Ik heb het nog nooit zo rustig gezien op de tolwegen.Hoi, wat is jullie ervaring met SuC in Frankrijk? Gaan eind van de maand naar de Ardèche en vraag me af of het verstandig is om 's nachts te gaan rijden.
Uiteraard, ik denk niet dat ze nog nieuw V2 zullen plaatsen. Verwacht dat alles CCS-only is.Progressie in Maastricht, de stalls staan en de bestrating wordt gelegd. Q2 kan nog wel eens gehaald worden. Het is CCS-only.
View attachment 818034
Iets meer dan 5 weken verder, het hotel in Nederweert schiet op zich best goed op en wordt steeds mooier. Alleen rondom het hotel gebeurt er nog steeds niets. Geen parkeerplaats nog en ook nog geen enkele supercharger of stroomkast van Tesla gezien. Nog zo'n 5-6 weken als ze het echt in Q2 willen halen. Maar denk toch echt dat het ergens midden of laat in Q3 gaat worden. Zodra ik merk dat er iets gaat gebeuren wat de Superchargers betreft zal ik wel wat foto's gaan maken.
Zou heel mooi zijn ja. Als de Tesla's maar binnen staan, de mensen kunnen buiten wel in een tentje slapen.Ha, da's mooi.... Indoor chargen! (tenzij je dan buiten moet eten en slapen...)
De gemiddelde prijs per kW is veertig eurocent.Volgens 1Limburg wordt de supercharger in Maastricht "donderdag" geopend. Bedoelen ze dan vandaag? Hij is nog niet zichtbaar in de navigatie.
Tesla opent groot oplaadstation in Maastricht
Tesla opent donderdag een nieuw oplaadstation in Maastricht. Het is de grootste van de vier snellaadlocaties van het Amerikaanse bedrijf in Limburg.www.1limburg.nl
Ze noemen daar 4 superchargers in Limburg, ook een in Venray. Maar die bestaat niet.
Nee de gemiddelde prijs die ze noemen is €0,40 per kW. Dus als je met 250 kW gaat laden kost het je €100 voor een volle accu.De gemiddelde prijs per kW is veertig eurocent.
Heb ik iets gemist? Zijn de prijzen terug gezakt?
Hoho, het kost je 100 euro om op 250kW te laden. Vol of niet vol, maar voor dat bedrag zou ik zeker even blijven staan.Nee de gemiddelde prijs die ze noemen is €0,40 per kW. Dus als je met 250 kW gaat laden kost het je €100 voor een volle accu.
Los van dat het irritant is dat mensen kW en kWh door elkaar blijven halen. Ik zag dat dit begin maart €0,35 per kWh was, ik kan nu even niet checken wat mijn auto nu zegt als huidig tarief.
Net terug van 3 weken Spanje. Ritten waren overdag en heb in Frankrijk zo'n 10 SuCs gezien, altijd rustig net buiten hoogseizoen. Skip hoe dan ook Charleville, hangen bordjes van Ibis dat wegens ongewenst gedrag van tesla laders de toiletten enkel voor klanten van het hotel zijn, dan maar koffie genomen uit beleefdheid maar nog nooit zo veel betaald voor zo iets goors, ook totaal asociaal personeel en verder niets in de buurt. Alle SuCs toch iets verder van de snelweg maar qua voorzieningen (muv Charleville) goed tot zeer goed. 2x AC geladen, beide Reveo, 1x hit 1x miss (denk stuk), gewoon met passen die ik in NL ook gebruik.Hoi, wat is jullie ervaring met SuC in Frankrijk? Gaan eind van de maand naar de Ardèche en vraag me af of het verstandig is om 's nachts te gaan rijden.
Koffie genomen uit beleefdheid?? Ik zou eerder de neiging hebben om daar rechtstreeks tegen de bar te pissen als ik niet naar de toiletten zou mogen. Idioten....Skip hoe dan ook Charleville, hangen bordjes van Ibis dat wegens ongewenst gedrag van tesla laders de toiletten enkel voor klanten van het hotel zijn, dan maar koffie genomen uit beleefdheid maar nog nooit zo veel betaald voor zo iets goors, ook totaal asociaal personeel en verder niets in de buurt...