Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
“Alternative Tesla Supercharger Post”
Megacharger, V4 of allebei?
View attachment 830292
Ik denk eigenlijk dat deze stall zo is gemaakt dat hij geretrofit kan worden op bestaande V2 en V3 lokaties. Zie dat de socket nog dezelfde afmetingen heeft. En ook de TESLA letters zitten op dezelfde hoogte als bij de oude, als je deze nieuwe kap op een oude stall monteert zijn de letters ook mooi verlicht.
De kabel gaat van ~2 meter naar zo’n 3 meter en is daarmee geschikt om ook de laadpoort van auto’s te bereiken waar deze aan de linkervoorzijde of rechterachterzijde zit (achteruit inparkeren) of als deze iets meer naar achteren is geplaatst (Taycan).
Een redelijk kostenefficiente oplossing.
 
  • Like
Reactions: ERvee and wooter
Inderdaad, en met 3 meter kabel zou het zelfs mogelijk kunnen zijn om ook auto's met de laadpoort aan de 'verkeerde' kant toch aan te koppelen.

Met nog langere kabels moet je al hele constructies bouwen waarbij de kabel opgehangen wordt, want je wil zo een kabels ook niet achteloos over de grond laten rondslingeren.

Enkel jammer van al die kabels van 2 meter. Die kan je niet verlengen dus je moet de componenten recycleren.
 
Inderdaad, en met 3 meter kabel zou het zelfs mogelijk kunnen zijn om ook auto's met de laadpoort aan de 'verkeerde' kant toch aan te koppelen.

Met nog langere kabels moet je al hele constructies bouwen waarbij de kabel opgehangen wordt, want je wil zo een kabels ook niet achteloos over de grond laten rondslingeren.

Enkel jammer van al die kabels van 2 meter. Die kan je niet verlengen dus je moet de componenten recycleren.
Koper recycleren kost niets.
Ik had ooit een klant met een ‘pijpafdeling’🫢. Kleine koperen koppelstukjes werden er voorbereid voor op de assemblagelijn. De geproduceerde hoeveelheid werd niet afgestemd met de behoefte op de lijn er werd gewoon continu bij geproduceerd als er voorraad verbruikt werd (kanban) en als iets uit productie ging en alle bakjes toch nog gevuld stonden, werd het koper gewoon gerecycleerd. Was goedkoper dan alle admin die er zou nodig zijn om het juist te doen.
 
Als je langs de Supercharger in Hilden (DE) passeert (Tesla + Fastned), dan zwembroek niet vergeten🤗
Had ik er maar een patent op genomen. 😅
20210520_181142.jpg
 
Ik denk eigenlijk dat deze stall zo is gemaakt dat hij geretrofit kan worden op bestaande V2 en V3 lokaties. Zie dat de socket nog dezelfde afmetingen heeft. En ook de TESLA letters zitten op dezelfde hoogte als bij de oude, als je deze nieuwe kap op een oude stall monteert zijn de letters ook mooi verlicht.
De kabel gaat van ~2 meter naar zo’n 3 meter en is daarmee geschikt om ook de laadpoort van auto’s te bereiken waar deze aan de linkervoorzijde of rechterachterzijde zit (achteruit inparkeren) of als deze iets meer naar achteren is geplaatst (Taycan).
Een redelijk kostenefficiente oplossing.
Moet er nog wel iets bedacht worden om de juiste parkeerplaats aan de juiste lader te koppelen. Als je poort niet linksachter zit is dat niet voor de hand liggend.
 
Als je langs de Supercharger in Hilden (DE) passeert (Tesla + Fastned), dan zwembroek niet vergeten🤗
Ik rij daar binnenkort op weg naar Oostenrijk 's-morgens vroeg langs. Ik denk dat ik het bad maar oversla. Zo vroeg heb ik er vast nog geen zin in en eigenlijk wil ik iets zuidelijker laden want volgens abrp heb ik daar nog ongeveer 40% Soc. 😀 Al wil ik Hilden wel eens bekijken.
 
Ik rij daar binnenkort op weg naar Oostenrijk 's-morgens vroeg langs. Ik denk dat ik het bad maar oversla. Zo vroeg heb ik er vast nog geen zin in en eigenlijk wil ik iets zuidelijker laden want volgens abrp heb ik daar nog ongeveer 40% Soc. 😀 Al wil ik Hilden wel eens bekijken.

Kom op, even zin maken en het water in, levert een mooi (beetje Off-Topic) Pic-moment op voor dit draadje! :cool:
 
Last edited:
"Roland Schüren is the owner of the fast charging park in Hilden, Germany. He partnered with Tesla and Fastnet to build one of the best customer focused charging parks in Germany. He just won the german Cgargeport Award 2022 for the nicest charging location in Germany. As of today, locals can go for a swim in the newly installed swimming pool provided by Tesla while their electric vehicle is charging. He gives us some insights about this very special place. "