Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Da's nu om helemaal gek van te worden... Ik was er enkele weken geleden, en bezocht de McDo en de winkels ertegenover, maar dit stukje was me niet opgevallen! Goeie locatie, want genoeg voorzieningen voor een snelle hap of wat shoppen. Flachau geeft je wat meer entertainment en een echte taverne, maar dat kan soms ook druk zijn.

En ja, de Tauernpass is een gratis dubbele bergpas, maar de supercharger Flachau ligt eigenlijk een afrit verder dan waar je af moet: via Radtstadt naar St-Michael en dan zo over de Katschberg kan je daar de A10 terug vervoegen.
Schiet nog niet op zo

23EE465F-9CBF-4B35-A229-0FCA3FFE736B.jpeg
 
Poeh, het is nog niet een fijn dagje om met de Tesla door Europa te zoeven. We zijn vanochtend om 7.00 gaan rijden in Istrie (Kroatië) en hebben nu net geladen ten noorden van …… München (19.00).
Dat het druk werd, hadden we ingecalculeerd, maar zo… Een kilometer of 15 voor de Karawankentunnel mochten we laden. Mooi, want dan konden we een stukje provinciaal langs de file. Komen we aan bij de oprit, mochten we hem vanuit het zuiden niet op van de lokale politie. Niet getreurd, dan rijden we door, keren we en dan vanuit het noorden wel. Jaaaaa, uhhhhhh, neeeeeeee, alleen in zuidelijke richting, terug naar Lublijana. Uiteindelijk zijn we maar via de Wurzenpas gereden. Dat ging wel aardig alleen besloten de douaniers ook maar eens flink te controleren. Weer een half uur erbij. En na een laadsessie bij Flachau konden we de fuik in bij Salzburg. 1.5 uur lang kon ik bedenken hoe zo’n file kan ontstaan. Van alles had ik bedacht, tot we aan het einde van het wachten kwamen: de Duitse politie was ook lekker aan het controleren, waardoor al het vakantieverkeer stapvoets Duitsland binnen mocht. Al dat geleuter over laadpauzes valt in het niets bij dit ‘geklungel’ van lokale ambtenaren. ETA? 1.30! Nu maar hopen dat Tesla dat niet te rooskleurig inschat. 🙈
 
  • Informative
Reactions: Nielsjah95
Ligt aan de plek in Europa. Gisteren in 6 uurtjes met 1 stop (Dijon) op dooie akkertje van de Ardèche naar Nancy. 5 min oponthoud in Lyon. Om 15 uur een biertje en een duik in het zwembad van het Novotel. Keurige 11 kWh lader.

Vanmorgen in 5,5 uur met 1 stopje in Urmond (had Eindhoven kunnen halen, maar kinderen niet) van Nancy naar Zeist.

Sta fris en fruitig huilend naar mijn verdroogde tuin te kijken:)
 
Mooi, want dan konden we een stukje provinciaal langs de file. Komen we aan bij de oprit, mochten we hem vanuit het zuiden niet op van de lokale politie.
Politie filtert daar diegenen uit die door het stadscentrum zouden rijden om de file te vermijden en zo het centrum laten dichtsibben. Ze gaan in eerste instantie voort op je nummerplaat, maar als je zegt dat je er echt moet zijn (om te laden) mag je door. Altijd beter dan de tunnel versperren met een lege batterij.
 
Weer een half uur erbij. En na een laadsessie bij Flachau konden we de fuik in bij Salzburg. 1.5 uur lang kon ik bedenken hoe zo’n file kan ontstaan. Van alles had ik bedacht, tot we aan het einde van het wachten kwamen: de Duitse politie was ook lekker aan het controleren, waardoor al het vakantieverkeer stapvoets Duitsland binnen mocht.
Waze opzetten als je de laatste tunnel op de A10 gepasseerd bent. Die stuurt je dan langs een geniepig wegje waar nauwelijks file staat bij de controle 😶
 
Achterhoek, een niet heel erg nauwkeurige plaatsbepaling van Tesla deze keer. Maar op de Suc map zie ik hem gepland staan langs de N18 ter hoogte van Lichtenvoorde.

Dat is voor mij wel een aantrekkelijke plek. Ik ben regelmatig onderweg naar Brabant en ik red geen retour via de A1 naar huis zonder laden. Meestal laad ik op de terugweg dan even bij in Deventer, maar de N18 is een prachtige filevrije route die ik liever rijd. Rustig 100 km/u op de autopilot en genieten van het mooie landschap, onder genot van goede muziek of een interessante podcast Met een korte supercharger laadpauze en een koffie-to-go wordt dit mijn vaste route.
Zojuist de app Chargeprice gedownload, zie deze post. Volgens deze app is er een SuC met 24 stalls bij Struik, Holten aan de A1 Noord. Die SuC is er helemaal niet, maar wellicht weet Chargeprice al de locatie van de nieuwe SuC in de achterhoek?

575B8127-64D6-401B-A926-096456B5E9AB.png
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Zojuist de app Chargeprice gedownload, zie deze post. Volgens deze app is er een SuC met 24 stalls bij Struik, Holten aan de A1 Noord. Die SuC is er helemaal niet, maar wellicht weet Chargeprice al de locatie van de nieuwe SuC in de achterhoek?

View attachment 840838
Er was ooit sprake van dat er daar een Supercharger zou komen maar dat is niet doorgegaan. Deze app haalt volgens mij de data van supercharge.info maar wellicht verwijderen ze locaties niet goed indien deze in de bron verwijderd worden.
 
  • Informative
Reactions: balblas
Vandaag ook eens bij SuC Hilden gaan kijken. Echt een top laadplek! Heb wat kiekjes gemaakt, maar het was druk en wilde de privacy van andere aanwezigen waarborgen dus welicht wat rare hoeken.

Oja, als bonus hebben ze echt heerlijk eten.

Er stond twee man personeel van Tesla bij het zwembad om de strandstoelen en het zwembad te beheren.
 

Attachments

  • 32C2CF52-09CF-4161-8671-33CC35E27AA6.jpeg
    32C2CF52-09CF-4161-8671-33CC35E27AA6.jpeg
    209.3 KB · Views: 71
  • 4D3C1403-D58C-4389-BCF2-E4A894844D52.jpeg
    4D3C1403-D58C-4389-BCF2-E4A894844D52.jpeg
    168.2 KB · Views: 63
  • 80907333-78EC-477E-BD8C-86F7BF16034B.jpeg
    80907333-78EC-477E-BD8C-86F7BF16034B.jpeg
    177.3 KB · Views: 68
  • 2256B1A6-EF27-4BFE-B75B-463F8A81B2BF.jpeg
    2256B1A6-EF27-4BFE-B75B-463F8A81B2BF.jpeg
    88.4 KB · Views: 59
Vandaag ook eens bij SuC Hilden gaan kijken. Echt een top laadplek! Heb wat kiekjes gemaakt, maar het was druk en wilde de privacy van andere aanwezigen waarborgen dus welicht wat rare hoeken.

Oja, als bonus hebben ze echt heerlijk eten.

Er stond twee man personeel van Tesla bij het zwembad om de strandstoelen en het zwembad te beheren.
Vorige week even wezen plonsen. Met nog wat andere Tesla rijders zitten praten die mooie roadtrip hadden gemaakt in Europa.
 
Er was ooit sprake van dat er daar een Supercharger zou komen maar dat is niet doorgegaan. Deze app haalt volgens mij de data van supercharge.info maar wellicht verwijderen ze locaties niet goed indien deze in de bron verwijderd worden.
Ik hoor de gebruikers van de Chargeprice app al klagen… De Tesla locaties zijn onbetrouwbaar, ik ga wel ergens anders laden….

Overigens wat wel bijzonder is…. Ik kijk het voor het eerste op de site van Chargeprice en de site geeft direct aan wat voor auto ik rijd en welk bouwjaar deze is. Blijkbaar kijken ze in cookies van andere sites🤔
 
Ik hoor de gebruikers van de Chargeprice app al klagen… De Tesla locaties zijn onbetrouwbaar, ik ga wel ergens anders laden….

Overigens wat wel bijzonder is…. Ik kijk het voor het eerste op de site van Chargeprice en de site geeft direct aan wat voor auto ik rijd en welk bouwjaar deze is. Blijkbaar kijken ze in cookies van andere sites🤔
Sites kunnen niet bij andere cookies. Maar hij staat standaard op model 3 2019. Die heb ik niet...
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Weer 5 weken verder. Ziet er bij het hotel in Nederweert uit alsof er niet veel vooruitgang meer is geweest. Waarschijnlijk zijn ze nu vooral binnen in het hotel bezig. Rondom nog altijd geen werkzaamheden, staat ook nog niets klaar voor een parkeerplaats of de Tesla superchargers. Wordt nog altijd als Q2 aangegeven maar Q2 is dus duidelijk niet gehaald. Q3.. misschien? Ik zet toch meer in op Q4 nu eigenlijk of het moet ineens wel heel snel gaan de komende maanden. Maar ik hou jullie op de hoogte. 😉

Gisteren nog eens gaan kijken, iets meer dan 2 maanden verder weer. Nog altijd niets te zien van een parkeerplaats rond het hotel in Nederweert en geen Superchargers of stroomkasten van Tesla. Wordt nu ook aangegeven als Q4, ben benieuwd. Mogen toch wel eens opschieten ermee, al paar keer gehad dat ik deze Supercharger goed had kunnen gebruiken. 😅 Hotel zelf lijkt ook nog niet eens klaar te zijn. Misschien dat het toch naar volgend jaar gaat schuiven. 🤔
 
Misschien een vreemde vraag, maar ik heb hier (gelukkig) nog geen ervaring mee; over een paar weken moet ik in een weekend op en neer naar Zwitserland. Vanaf de laatste supercharger Sulz-Vohringen (100%) naar mijn eindbestemming (Romanshorn waar geen enkele slow charger in de buurt beschikbaar is) geeft ABRP een batterij van 53% bij aankomst. De volgende dag moet ik terug, en dat zou dus theoretisch net moeten kunnen. ABRP geeft voor de terugweg als tussenstation Schaffhausen SUC op waar ik dan 7 minuten moet laden om weer bij Sulz-Vohringen terecht te komen. De omweg is bijna 1 uur…
Is dat een groot risico om het er op te wagen zonder de tussenstop? Theoretisch zou ik 6% over hebben voor ik bij die SUC ben..
M3 LR 18 Aero (uiteraard alle parameters in ABRP opgegeven).
Wellicht een optie om het laatste stuk wat rustiger te rijden? Of haal ik dat wel?
 
Misschien een vreemde vraag, maar ik heb hier (gelukkig) nog geen ervaring mee; over een paar weken moet ik in een weekend op en neer naar Zwitserland. Vanaf de laatste supercharger Sulz-Vohringen (100%) naar mijn eindbestemming (Romanshorn waar geen enkele slow charger in de buurt beschikbaar is) geeft ABRP een batterij van 53% bij aankomst. De volgende dag moet ik terug, en dat zou dus theoretisch net moeten kunnen. ABRP geeft voor de terugweg als tussenstation Schaffhausen SUC op waar ik dan 7 minuten moet laden om weer bij Sulz-Vohringen terecht te komen. De omweg is bijna 1 uur…
Is dat een groot risico om het er op te wagen zonder de tussenstop? Theoretisch zou ik 6% over hebben voor ik bij die SUC ben..
M3 LR 18 Aero (uiteraard alle parameters in ABRP opgegeven).
Wellicht een optie om het laatste stuk wat rustiger te rijden? Of haal ik dat wel?
Geen andere aanbieders zoals Ionity or Shell Recharge beschikbaar? Dan zou je daar met een korte top-up misschien wel veel tijd kunnen besparen.