Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla telefonische support gestopt!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb drie jaar geleden een Tesla S 90D gekocht inclusief telefonische support. Onderstaande tekst uit de voorwaarden waaronder ik de auto heb gekocht destijds.

Hulp onderweg en technische ondersteuning
Technische ondersteuning en hulp onderweg is 24 uur per dag, zeven dagen per week en 365 dagen per jaar beschikbaar.
Bel het gratis nummer 0800 29 027 of het plaatselijke nummer 013 799 9525.
Klik hier voor een volledige lijst met onze telefoonnummers voor hulp onderweg......


Afgelopen zomer met de auto op vakantie in Italië had ik dringend support nodig maar wordt door het bandje steeds doorverwezen naar de Tesla App om support aan te vragen? WTF?

Wat blijkt, Tesla heeft de telefonisch support beëindigd zonder de Tesla eigenaren daarvan te informeren. De medewerker in Duiven die ik daarover sprak doet de vraag af met, "sorry we zijn met de telefonische support gestopt, kan ik je verder nog ergens mee van dienst zijn....".

Misschien zijn er al andere draadjes over dit onderwerp, maar ik wilde het toch even kwijt. Ben zo langzamerhand helemaal klaar met Tesla, achterlichten vol met water, drie nieuwe voorstoelen, 1 nieuwe bestuurdersstoel, lekkage, stuurwiel draaischakelaar defect, piepende elektrmotor, voor ledlamp defect...... Ga zo door Tesla!
 
Misschien zijn er al andere draadjes over dit onderwerp, maar ik wilde het toch even kwijt. Ben zo langzamerhand helemaal klaar met Tesla, achterlichten vol met water, drie nieuwe voorstoelen, 1 nieuwe bestuurdersstoel, lekkage, stuurwiel draaischakelaar defect, piepende elektrmotor, voor ledlamp defect...... Ga zo door Tesla!

Maar is alles door hen opgelost?
 
Ik heb drie jaar geleden een Tesla S 90D gekocht inclusief telefonische support. Onderstaande tekst uit de voorwaarden waaronder ik de auto heb gekocht destijds.

Hulp onderweg en technische ondersteuning
Technische ondersteuning en hulp onderweg is 24 uur per dag, zeven dagen per week en 365 dagen per jaar beschikbaar.
Bel het gratis nummer 0800 29 027 of het plaatselijke nummer 013 799 9525.
Klik hier voor een volledige lijst met onze telefoonnummers voor hulp onderweg......


Afgelopen zomer met de auto op vakantie in Italië had ik dringend support nodig maar wordt door het bandje steeds doorverwezen naar de Tesla App om support aan te vragen? WTF?

Wat blijkt, Tesla heeft de telefonisch support beëindigd zonder de Tesla eigenaren daarvan te informeren. De medewerker in Duiven die ik daarover sprak doet de vraag af met, "sorry we zijn met de telefonische support gestopt, kan ik je verder nog ergens mee van dienst zijn....".

Misschien zijn er al andere draadjes over dit onderwerp, maar ik wilde het toch even kwijt. Ben zo langzamerhand helemaal klaar met Tesla, achterlichten vol met water, drie nieuwe voorstoelen, 1 nieuwe bestuurdersstoel, lekkage, stuurwiel draaischakelaar defect, piepende elektrmotor, voor ledlamp defect...... Ga zo door Tesla!

Misschien mis ik iets, maar Road-side assistance nummer staat toch gewoon op de center console? Deze week nog gebeld met een probleem. De issues met je auto zijn natuurlijk heel vervelend, maar telefonische support is er toch nog wel?
 
Nee helaas ze komen niet, ANWB lidmaatschap genomen ter plekke.
Die komen niet voor voorstoelen etc. Bedoel, zijn al je problemen waar ik je in quote opgelost door Tesla? En ik heb ook nog ANWB, want het enige wat Tesla doet is je afslepen en naar een SeC transporteren. Dan krijg je waarschijnlijk een ICE rent-a-car waar je maar de helft van je bagage in kwijt kan... Begrijp dat je baalt, maat pech onderweg buiten Nederland is met iedere auto vervelend en een Tesla kan niet zomaar iedereen repareren.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Het zou wel handig zijn als Tesla iedereen een mailtje zou sturen met daarin overzichtelijk aangegeven hoe ze voortaan te bereiken zijn: noodnummer, whatsapp, service-afspraak via de app, etc.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze overstappen naar modernere communicatiemethoden - we doen met z’n allen tenslotte ook tegenwoordig het meeste via whatsapp ipv telefoon - maar het zou wel goed zijn als ze dat melden en alles even duidelijk op een rijtje zetten.
 
Het zou wel handig zijn als Tesla iedereen een mailtje zou sturen met daarin overzichtelijk aangegeven hoe ze voortaan te bereiken zijn: noodnummer, whatsapp, service-afspraak via de app, etc.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze overstappen naar modernere communicatiemethoden - we doen met z’n allen tenslotte ook tegenwoordig het meeste via whatsapp ipv telefoon - maar het zou wel goed zijn als ze dat melden en alles even duidelijk op een rijtje zetten.
En dat combineren met een zoekbare, makkelijk te surfen users manual met filmpjes etc in de auto, ipv een pdf... Dat zou al de helft van de telefoontjes/mailtjes en dergelijke schelen.
Probeer bijv. maar eens snel in de auto terug te vinden wat het aandraaimoment van je wielen is. Of waar dat nieuwe icoontje rechtsbovenin het grote scherm (waar een rode punt in komt als je er op tikt) voor is...
 
En dat combineren met een zoekbare, makkelijk te surfen users manual met filmpjes etc in de auto, ipv een pdf... Dat zou al de helft van de telefoontjes/mailtjes en dergelijke schelen.
Probeer bijv. maar eens snel in de auto terug te vinden wat het aandraaimoment van je wielen is. Of waar dat nieuwe icoontje rechtsbovenin het grote scherm (waar een rode punt in komt als je er op tikt) voor is...

Sorry hoor, maar als je in de manual op je scherm bij de zoekfunctie "wiel" invoert kom je direct bij het linkje Wielen, en daar vind je meteen een tabelletje met gegevens waaronder aanhaalmoment. Right in your face.

Daarnaast is er nog zoiets als Google. "Tesla red dot". Vraag echt af wat of wie het probleem is.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Sorry hoor, maar als je in de manual op je scherm bij de zoekfunctie "wiel" invoert kom je direct bij het linkje Wielen, en daar vind je meteen een tabelletje met gegevens waaronder aanhaalmoment. Right in your face.

Daarnaast is er nog zoiets als Google. "Tesla red dot". Vraag echt af wat of wie het probleem is.
Ik als IT-er die de hele dag bezig is met queries en documentatie is natuurlijk het probleem, wie anders? Maar als ik problemen heb, dan ligt het aan de auto en niet aan mezelf natuurlijk :D

Zoekfunctie? Bij mij gebeurde er helemaal niks toen ik dit voorjaar bij de bandenboer in de auto in de manual de zoekfunctie probeerde te gebruiken, kon niet eens tekst intypen, er kwam slechts een wit vlak op het scherm. Ik moest de inhoudsopgave in klein lettertype doorploeteren voordat ik (helemaal achteraan) bij de specificaties de gegevens vond.
En als ik google naar het aanhaalmoment kwam ik bij mijn eigen posts op dit forum uit...

Het feit dat ik in Google op 'Tesla red dot' moet gaan zoeken is natuurlijk ook een faal, ik moet dat toch direct in de auto zelf terug kunnen vinden bij de authoritative source?

Enfin, begrijp het wel, fatsoenlijke uitleg en documentatie is zo vorige eeuws. Gewoon half afgemaakte beta meuk die je al slingerend soms wel soms niet de afslag opstuurt over de muur gooien, dat is de norm tegenwoordig. Allemaal hartstikke leuk hoor, maar geen wonder dat je support apparaat overbelast raakt.
 
Last edited:
Of waar dat nieuwe icoontje rechtsbovenin het grote scherm (waar een rode punt in komt als je er op tikt) voor is...

Voor dingen die nieuw zijn kan je beter gewoon de release notes lezen.

Screenshot 2019-08-13 at 22.13.27.png
 
Misschien mis ik iets, maar Road-side assistance nummer staat toch gewoon op de center console? Deze week nog gebeld met een probleem. De issues met je auto zijn natuurlijk heel vervelend, maar telefonische support is er toch nog wel?

Het Road-side assistance nummer (013 799 9525) schakelt door naar een bandje met het verzoek via de Tesla App support de service in te plannen.
Misschien mis ik iets, maar Road-side assistance nummer staat toch gewoon op de center console? Deze week nog gebeld met een probleem. De issues met je auto zijn natuurlijk heel vervelend, maar telefonische support is er toch nog wel?

Helaas het nummer is doorgezet naar een voice response systeem en geeft aan dat de Tesla app gebruikt kan worden voor het plannen van een service verzoek.