Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Trackday

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist ontving ik een e-mail van VitaeMobility over dit evenement. Is er iemand bezig om uit verschillende bronnen e-mail adressen te verzamelen?
De bedrijfsnaam zegt me niets, en ik weet 100% zeker dat ik me daar nooit voor aangemeld heb en heb ook weinig tolerantie voor ongevraagde e-mail.
Ik mag toch hopen dat het mailbestand van eRally of TeslaClubBE hier niet voor is (mis)bruikt?
 
Zojuist ontving ik een e-mail van VitaeMobility over dit evenement. Is er iemand bezig om uit verschillende bronnen e-mail adressen te verzamelen?
De bedrijfsnaam zegt me niets, en ik weet 100% zeker dat ik me daar nooit voor aangemeld heb en heb ook weinig tolerantie voor ongevraagde e-mail.
Ik mag toch hopen dat het mailbestand van eRally of TeslaClubBE hier niet voor is (mis)bruikt?


Ik kan je met 100% zekerheid melden dat eRally NOOIT persoonlijke gegevens deelt met derden.

Bvb : Het presentje van één van de sponsoren welke dit jaar na de rally bezorgd werd, is -voor rekening van de betreffende sponsor- door eRally zelf verstuurd.
 
Ik verdenk laatstgenoemde partij (TeslaClub BE).
Kijk maar eens naar de link 'update your preferences' onderin het bericht.

Heb ik ook weinig appreciatie voor.
Byron en Gunter kennen elkaar inderdaad vrij goed, maar dan vind ik het raar dat mijn vrouw de mail niet heeft gehad. (hoewel haar emailadres ook bekend is bij TeslaclubBelgium)
 
Ik kan je met 100% zekerheid melden dat eRally NOOIT persoonlijke gegevens deelt met derden.

Bvb : Het presentje van één van de sponsoren welke dit jaar na de rally bezorgd werd, is -voor rekening van de betreffende sponsor- door eRally zelf verstuurd.

Gelukkig maar, ik had het van jullie ook eigenlijk niet verwacht. De reden voor mij om er aan te denken is dat beide mailtje binnen het kwartier aankwamen.

- - - Updated - - -

Ik verdenk laatstgenoemde partij (TeslaClub BE).
Kijk maar eens naar de link 'update your preferences' onderin het bericht.

Bij mij wijst dat echt naar een VitaeMobility adres, dat doet vermoeden dat er een kopie van een lijst is gemaakt.

Al met al bijzonder onprofessioneel.
 
Heb ik ook weinig appreciatie voor.
Byron en Gunter kennen elkaar inderdaad vrij goed, maar dan vind ik het raar dat mijn vrouw de mail niet heeft gehad. (hoewel haar emailadres ook bekend is bij TeslaclubBelgium)
Ik weet het niet hoor. Mijn vrouw of ik hebben beide GEEN mail van Vitaemobility gehad terwijl we beide lid zijn van TeslaClubBelgium (dat kan als Nederlanders gewoon hè).
 
Jullie hebben me aan het twijfelen gebracht. Het spambericht was gericht aan mijn zakelijke e-mailadres en in de profielgegevens was het correcte vestigingsadres vermeld. Het enige andere lek (dan Byron c.s., die ik dat eigenlijk ook niet zie doen) dat ik me kan voorstellen, is Tesla Motors. Maar dat zou absurd zijn.
 
Het is (helaas?) uitgesloten dat het een mail van Tesla zelf is, want ik heb m ook gehad en ik krijg dit soort mails nooit van Tesla:mad:.

Maar even serieus, ik neem aan dat Byron er geen belang bij heeft om de TCB gegevens aan een andere partij uit te geven, en indien hij als service zo'n bericht aan het ledenbestand zou willen sturen, hij dat (net als stichting e-rally zoals al door Dirk aangegeven) ook zelf verstuurd zou hebben en geen gegevens af hebben gegeven.

Als we echt willen weten wie / wat er achter zit, dan zullen we moeten kijken wat de overeenkomsten zijn van de aangeschrevenen. Ik heb me naast de e-rally nergens anders voor ingeschreven dan TCB en Tesla zelf, van wie ik gekscherend hierboven nog een keer heb aangegeven dat ik van hun geen mails krijg.

Wat wel bijzonder is, is dat ze idd een hoop gegevens van me hebben, zoals mailadres, voornaam, achternaam, woonplaats, provincie, maar dat mijn (oude) woonplaats wel ineens in België ligt.....
 
Jullie hebben me aan het twijfelen gebracht. Het spambericht was gericht aan mijn zakelijke e-mailadres en in de profielgegevens was het correcte vestigingsadres vermeld. Het enige andere lek (dan Byron c.s., die ik dat eigenlijk ook niet zie doen) dat ik me kan voorstellen, is Tesla Motors. Maar dat zou absurd zijn.

Ik heb de mail ook ontvangen, maar niet via het adres dat ik bij TCB gebruik...
Zou de lek dan toch (iemand bij) Tesla zelf zijn ?


Ik herinner me overigens ook nog dat ik niet gelukkig was ovr het feit TNM plots mijn gegevens had, nadat ik een Tesla besteld had...

(intussen ben ik wel blij met TNM-pas én met de Tesla)
 
Aan de gegevens komen ze toch legaal of niet. Sinds ik een Tesla bezit heb ik nog nooit zoveel aanzoeken gehad in mijn leven allemaal via mail. :scared:

Dat is omdat je de "chick magnet" optie aan staan hebt in je config. Probleem is dat je niet kan instellen in welke chicks je geïnteresseerd bent. Er komt vanalles op af. Beter terug uitzetten. :tongue:

- - - Updated - - -

babe-magnet als optie gekozen ?:wink:

Great minds think alike. :rolleyes: