Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Trade-In

This site may earn commission on affiliate links.
En daarbij, als je met ICE vergelijkt, heb je toch al een aantal gemeentes waar je niet of de eerste uren geen parkeergeld hoeft te betalen. Wij zijn meer geld kwijt aan parkeerkosten dan aan diesel. Het zijn accountmanagers welke winkelbezoek doen, dus heel de dag op pad en tijdens pauze even bij de SuC slurpen kom je dan heel ver mee. Sommige klanten hebben een laadpaal voor bezoekers, dus prima te doen.
Ja! En dan kun je tijdens dat gratis parkeren ook nog gratis laden hier in Zoetermeer:biggrin:. Ook direct onder de Mediamarkt Paul...
 
Ik hoor het al, ik moet ook maar eens voor me zelf gaan beginnen :cool:

Als je alleen voor een Tesla rijden voor jezelf moet gaan beginnen dan zou je niet goed bezig zijn. Het heeft 3 jaar geduurd voordat ik een auto van de zaak kocht en daarna na 5 jaar teruggekocht naar privé en toen nog eens 5 jaar voordat ik voor mezelf de Tesla kocht...... Is pas mijn 2de zakelijke auto voor mezelf. Heb er wel 12 maar die zijn voor de mannen. Ik ga zelf niet vaak op bezoek dus 10.000 km was al veel per jaar, dus was gewoon zonde om een auto van de zaak te rijden. Beter in het begin 0,19 cent de kilometer aan jezelf vergoeden. Geen bijtelling en geen aanslag op je ondernemers vermogen. Nu heb ik er al 30.000 opzitten en de S is volgende week 1 jaar, 4% bijtelling maar wel het btw forfait wat erin hakt...maar ja, dat weegt echt niet op tegen het plezier!
 
We hebben de berekening eens gedaan met de Zoë en met de Clio. Nu is de Zoë een stuk duurder in aanschaf maar met name in gebruik dan de Clio. Dit komt met name door de accuhuur welke je niet kan kopen en in het gunstigste geval je dus 5 cent de km kost. Daar is het al duidelijk dat een Tesla goedkoper is op den duur.

Onze Clio's rijden zo een 70.000 km per jaar en als je dan de met name 8 jaar garantie op accu en drive train neemt en onbeperkte km van de Tesla dan verbruik je 3 Clio's in 8 jaar waar je met een S er 1 hebt. Tel daarbij het voordeel van superchargen, wegenbelasting, onderhoud op en je komt al erg ver. Uiteraard is de wegenbelasting nog maar de vraag hoe lang dit zal duren.

En we hebben het over een auto van 10 klasse lager. Je moet de berekening eens doen. Met een BMW 3, Volkswagen Passat oid. Dan zie je al snel een goede return of investment met een standaards Tesla op 19" velgen.
Heb je de Nissan Leaf al eens in die situatie doorgerekend? Als je die bestelt inclusief accu-eigendom, aantal opties en 5 jaar garantie kost die ongeveer 30k excl. BTW. Ben benieuwd hoe dat uitkomt.
 
Last edited:
Tijdens de opening van HQ Europe, Amsterdam, sprak ik uw landgenoot, Geert-Jan Geerinckx. Tesla medewerker van het eerste uur samen met Rogier Kroymans. Geert-Jan was net terug uit Noorwegen ivm zijn nieuwe functie: European Remarketing Manager. Maw hoofd inruil:biggrin:. Logisch dat ie net uit Noorwegen kwam. Heb m meteen aan een paar medeforumleden, pvh, Maarten, edi99 etc geïntroduceerd:wink:. Hij bevestigde dat ze één deze dagen het inruil programma hier ook gaan opstarten.

Hello,

I could deffo use some hindsight about the new trade-in program, do you know how to contact Mr Geerinckx, EU Remarketing Manager ?
You can MP me, many thanks.

E.
 
Tijdens de opening van HQ Europe, Amsterdam, sprak ik uw landgenoot, Geert-Jan Geerinckx. Tesla medewerker van het eerste uur samen met Rogier Kroymans. Geert-Jan was net terug uit Noorwegen ivm zijn nieuwe functie: European Remarketing Manager. Maw hoofd inruil:biggrin:. Logisch dat ie net uit Noorwegen kwam. Heb m meteen aan een paar medeforumleden, pvh, Maarten, edi99 etc geïntroduceerd:wink:. Hij bevestigde dat ze één deze dagen het inruil programma hier ook gaan opstarten.

De nieuwe Seats + AutoPilot zijn voor mij al genoeg om sterk te denken aan een upgrade. Zou dan ook D + AirSuspension nemen. Enig nadeel: kan geen bruin meer kiezen. (moet ook denken aan mijn wederhelft)
 
..... Beter in het begin 0,19 cent de kilometer aan jezelf vergoeden. Geen bijtelling en geen aanslag op je ondernemers vermogen. Nu heb ik er al 30.000 opzitten en de S is volgende week 1 jaar, 4% bijtelling maar wel het btw forfait wat erin hakt...maar ja, dat weegt echt niet op tegen het plezier!

Paul, voor een privé Tesla hoef je toch geen bijtelling en btw forfait af te dragen?
 
Paul, voor een privé Tesla hoef je toch geen bijtelling en btw forfait af te dragen?

Nee, ik heb de Tesla uiteraard zelf niet privé. Ik bedoel, je kan beter een "gewone" auto privé rijden als je net als ondernemer begint, en jezelf €0,19 de km geven en als het goed met ondernemen gaat en alles stabiel lijkt voor de komende jaren overgaan tot aanschaf van een erg luxe auto. Ik heb met mijn Holding de S gekocht, en uiteraard betaal ik wel dan bijtelling en BTW forfait.
 
In BE mag je zelfs € 0,3461 per km uitkeren. Wel beperkt tot 24000km / jaar, anders moeten de kosten bewezen worden. Ik doe dit vandaag zo voor m'n motor..

Dus onder 24.000 km/jaar geen bewijs nodig over de gemaakte kms? Hmm ... interessant. Helaas in NL iets minder florissante regeling voor belastingvrij uitkeren van zakelijk gereden kms.
 
Zo heb ik het ook gedaan de eerste jaren privé een auto gekocht en zakelijk enkel de bedrijfswagens echter kwam ik nu op het punt van het gaat erg goed, betaal me blauw aan belasting dus had zoiets van auto privé eruit en zakelijk de tesla. Privé schreef ik in 3 jaar 777 euro per maand af! Met alle berekeningen kost de tesla mij straks over 5 jaar minder dan mijn Audi a4.
 
Ik had begrepen dat je tot 24.000 km op die manier mag inbrengen zonder probleem op voorwaarde dat je een overzicht bijhoudt van de ritten. En mocht je meer dan 24.000 km willen indienen, dan moet je een goede reden hebben om dat te doen en om uit te leggen waarom je bedrijf geen wagen aankoopt hiervoor...



In BE mag je zelfs € 0,3461 per km uitkeren. Wel beperkt tot 24000km / jaar, anders moeten de kosten bewezen worden. Ik doe dit vandaag zo voor m'n motor..
 
Het Tesla Trade-In programma is online gezet. http://my.teslamotors.com/nl_NL/financing/faq

Knipsel.JPG
 
Ik vermoed van wel. Hier is de Belgische versie:
Frequently Asked Questions - Financing | Tesla Motors

Inderdaad alleen voor _nieuwe_ lease klanten.
Afhankelijk van je lease zul je wel een stuk moeten bijlappen om de rest van de lease af te kopen denk ik, er staat na 36 maanden lease betalen een groter bedrag open dan de terugkoopprijs van de auto (ervan uitgaande dat je zo'n 20% voorschot hebt betaald). Maar goed de bedoeling is natuurlijk dat je dan weer een nieuwe least, dat zal daar dan wel in verwerkt worden :).

Edit: hmm ik ben het hoofdrekenen duidelijk verleerd zie ik, de terugkoopprijs komt aardig overeen met het nog openstaand bedrag aan lease, dus je zou hiermee zonder veel extra kosten in een nieuwe wagen moeten kunnen stappen na 36 maanden (en daarmee een nieuwe lease aangaan natuurlijk).
 
Last edited: