Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla verkocht. Wat allemaal te doen?

This site may earn commission on affiliate links.
Nog twee weken en dan is mijn Model S 90D 5 jaar oud en verlaat hij de familie. Wat moet ik allemaal doen om het vlotjes te laten verlopen? Niet alleen voor mijzelf maar ook voor de nieuwe eigenaar. Is er een soort checklist? Thx
 
Nee sorry. Na 5 jaar Tesla met teveel issues ben ik er even klaar mee. Ga naar de concurrent… Zal de S wel missen. Toch een leuke ervaring geweest en samen 170k kilometers meegemaakt.
 
Last edited:
Is een Audi e-tron S Sportback geworden in Siambeige. Weer eens wat anders…. Wel nog een paar maanden wachten. Als tussenwagen een shortlease Ford Kuga Vignale PHEV. Kan ik daarna weer extra blij worden van meer vermogen. Model S langer houden werd financieel een slechte keuze doordat de bijtelling na 5 jaar omhoog klapte. Prive overnemen was een mogelijkheid maar Audi bood een goed bedrag voor de S. Onderaan de streep was dit de beste optie…
 
Is een Audi e-tron S Sportback geworden in Siambeige. Weer eens wat anders…. Wel nog een paar maanden wachten. Als tussenwagen een shortlease Ford Kuga Vignale PHEV. Kan ik daarna weer extra blij worden van meer vermogen. Model S langer houden werd financieel een slechte keuze doordat de bijtelling na 5 jaar omhoog klapte. Prive overnemen was een mogelijkheid maar Audi bood een goed bedrag voor de S. Onderaan de streep was dit de beste optie…

Van de kinderziektes van de Model S naar de kinderziektes van de E-Tron Sportback :p
 
Nee sorry. Na 5 jaar Tesla met teveel issues ben ik er even klaar mee. Ga naar de concurrent… Zal de S wel missen. Toch een leuke ervaring geweest en samen 170k kilometers meegemaakt.
tot binnenkort dan.. Je gaat de auto missen en vergeet niet dat de laatste modellen minder issues zullen hebben (had hiervoor een S, maar gezien de progressie ga ik nooit meer in een ander merk rijden, al is de service soms zo slecht als de koffie van kwikfit, maar ik heb nog geen reden tot klagen, al met al, slechts 1 issue-tje gehad bij 68 k km)
Tip: volg het forum, vooral als de model Y verschijnt!
 
Zo… morgen lever ik de S 90D in bij Audi. Gewassen en gestofzuigd. Boekje en historie verzameld en de boel terug naar fabriekinstellingen. Nog even geld in ontvangst nemen, tenaamstelling wisselen en account overdragen/stoppen.

Bye bye Tessie. Het waren vijf mooie jaren met teveel uren doorgebracht bij een SeC. De stapel reparatiebonnen is te groot voor deze klasse auto. Maar daar genoeg over in andere topics. Ik had het niet willen missen. Inmiddels niet meer zo speciaal maar 5 jaar geleden was een S nog apart en uniek. 167.000km en veel landen doorkruist zonder een enkel laad-probleem. Iets meer plannen maar goed te doen…

Tesla gaat het wel redden. De kwaliteit wordt beter en elektrisch is niet meer te stoppen. Op naar de toekomst!

Dank voor alle informatie, inzichten, meningsverschillen en virtuele ruzies… veel geleerd en elke dag wijzer geworden.

Wellicht tot over drie jaar! 😇😂😬

grtz!
 
1629316901093.png
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Krisja