Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

tesla verschillende oplaad niveaus op verschillende plaatsen

This site may earn commission on affiliate links.

bartdv

Raven MSLRP-FSD & Classic S60
Ik had graag een ander oplaad niveau bij mij thuis dan op het werk ingesteld. Ik heb liever dat mijn bedrijf het gross van de rekening betaald :).

Bvb

home 70%
Werk 85%.

Nu verander ik dit steeds manueel. En vergeet dit ook meestal.

Dus kent er iemand een truc die echt werkt of instelling dat ik niet ken om dit op een simpele manier op te lossen.


Bedankt
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Ik had graag een ander oplaad niveau bij mij thuis dan op het werk ingesteld. Ik heb liever dat mijn bedrijf het gross van de rekening betaald :).

Bvb

home 70%
Werk 85%.

Nu verander ik dit steeds manueel. En vergeet dit ook meestal.

Dus kent er iemand een truc die echt werkt of instelling dat ik niet ken om dit op een simpele manier op te lossen.


Bedankt
Dat is wel een interessant voorstel!

Voor zover ik weet kan dit (nog) niet.

Volgens mij onthoudt hij wel het amperage per laadpunt. Daar zou je mee kunnen spelen om in combinatie met tijd thuis of tijd op het werk ongeveer op je gewenste waarden uit te komen.
 
Recent opgeladen bij een openbare laadpaal. De APP geeft bij oplaadstatistieken aan dat ik geladen heb als THUIS terwijl de auto 160 meter verder aan een openbare paal is geladen. Zijn er mensen die dit ook hebben of ben ik de enige?
 
Recent opgeladen bij een openbare laadpaal. De APP geeft bij oplaadstatistieken aan dat ik geladen heb als THUIS terwijl de auto 160 meter verder aan een openbare paal is geladen. Zijn er mensen die dit ook hebben of ben ik de enige?
Klopt, thuis is nogal een ruime cirkel.

Met Teslafi of TeslaMate kun je ook zeer veel van je laad gedrag in zien en elke sessie taggen als je dat zou willen.
 
Inderdaad. Idem voor Sentry mode. Als je 500m van huis parkeert, en de settings staan ‘sentry aan, uitgezonderd thuis’, dan zal Sentry niet op staan.

Tja, hier ook overduidelijk gemaakt voor de USA markt, met die mansions en ranches aldaar 😂


Pre-corona had ik ook zoiets ontwikkeld in Python. Als de auto zich in een bepaalde radius bevond (thuis) dan zou ik het laadniveau naar 80% zetten en zou tijdens weekdagen de auto 's nachts gaan opladen zodat de auto – precies op de tijd dat ik vertrok naar mijn werk – voor 80% opgeladen was. Dit is natuurlijk nu overbodig geworden omdat Tesla dit nu zelf heeft geïmplementeerd. Ik heb toen ook nog wel even gespeeld met de streaming API die later beschikbaar kwam. Afhankelijk van je kennis en ervaring met programmeren/scripten kan dit vrij eenvoudig worden gedaan (en is nog leuk ook!) 😀
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik heb een gelijkaardig probleem, maar dan andersom: als ik thuis laad dan zet hij de laadsessie de ene keer bij Overig en de andere keer bij thuis. Het valt niet te voorspellen. Nu heb ik de tarrieven al gelijk gezet zodat ik een beeld heb van de kosten, maar is dit niet te vermijden? Waarop baseert die zich om thuis 'thuis' te noemen of overig?