Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla verwijdert 400 kWh gratis SuC per jaar

This site may earn commission on affiliate links.
Wordt dit periodiek aangepast dan? In mijn 2015 MS had ik gratis SuC en in mijn huidige ook gewoon weer (12/2019 MS).

Ja dit werd voorheen voor de Model S en X regelmatig aangepast;
1) gratis superchargen
2) gratis superchargen met een cap op 400 kWh/jaar
3) niets

Ik zat op de 2e optie maar kennelijk is er iets gebeurd waardoor ik dus nu op optie 3 beland ben. Zeker omstreeks 2017/2018 zijn er wisselingen geweest met deze regelingen.
Nieuwe Model S/X worden vanaf enkele maanden standaard weer geleverd met optie 1 (waaronder jij).
 
Ja dit werd voorheen voor de Model S en X regelmatig aangepast;
1) gratis superchargen
2) gratis superchargen met een cap op 400 kWh/jaar
3) niets

Ik zat op de 2e optie maar kennelijk is er iets gebeurd waardoor ik dus nu op optie 3 beland ben. Zeker omstreeks 2017/2018 zijn er wisselingen geweest met deze regelingen.
Nieuwe Model S/X worden vanaf enkele maanden standaard weer geleverd met optie 1 (waaronder jij).

Wat zegt Tesla? Dit is misschien gewoon een simpel foutje dat zo is rechtgezet?
 
Na meerdere malen herinneringen gestuurd te hebben via e-mail nu dan toch iets van een tussentijdse status:

De Service Advisor van het SeC heeft navraag gedaan over mijn situatie en het blijkt dat die 400 kWh-regeling enkel geldt voor de eerste eigenaren. Ze kon mij niet vertellen waarom ik het dan wel eerst voor langere tijd kreeg.

Heb een reactie teruggestuurd dat ik hier niet heel erg blij van ga worden (zacht uitgedrukt), mijn vermoeden blijkt dus te kloppen, ze hebben gewoon intern besloten dat dat vanaf X moment (vermoedelijk ergens in Q1 2020) uit mijn account verwijderd moest worden zonder verdere communicatie. Ik heb het idee dat dit tijdens het bijschrijven van de referral-credits is besloten aangezien dat in dezelfde periode is gebeurd.

Uitendelijk is het wel zoals @wooter al zegt een kleinigheidje (maar 100 EUR per jaar), maar het principe speelt hier voor mij.

Ik heb een auto gekocht met de passage op de Tesla website dat bepaalde Model S en Model X versies die 400 kWh regeling krijgen. Deze regeling was dus gewoon actief op het moment dat deze auto op mijn bedrijfsnaam overgeschreven was, en nog langere tijd daarna ook aanwezig. Er werd nergens melding gemaakt dat dit dus enkel voor de eerste eigenaar (of tenaamgestelde) zou zijn. Sterker nog: er staat dat het gebonden is aan de auto.

Ook heb ik de auto dus niet via Tesla zelf aangeschaft maar via een autobedrijf, waardoor het wel vreemd is dat ze zomaar ineens besluiten een bepaalde service van de auto er af te halen. Dit zou hetzelfde zijn als je die Premium Connectivity welke aan de auto gebonden is, ineens er af zou halen als hij via een particulier of autobedrijf buiten Tesla om verkocht zou worden.

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Ben ik nu aan het overdrijven of sta ik ergens wel sterk? Ik kan hier wel redelijk pissed van worden!
 
Na meerdere malen herinneringen gestuurd te hebben via e-mail nu dan toch iets van een tussentijdse status:

De Service Advisor van het SeC heeft navraag gedaan over mijn situatie en het blijkt dat die 400 kWh-regeling enkel geldt voor de eerste eigenaren. Ze kon mij niet vertellen waarom ik het dan wel eerst voor langere tijd kreeg.

Heb een reactie teruggestuurd dat ik hier niet heel erg blij van ga worden (zacht uitgedrukt), mijn vermoeden blijkt dus te kloppen, ze hebben gewoon intern besloten dat dat vanaf X moment (vermoedelijk ergens in Q1 2020) uit mijn account verwijderd moest worden zonder verdere communicatie. Ik heb het idee dat dit tijdens het bijschrijven van de referral-credits is besloten aangezien dat in dezelfde periode is gebeurd.

Uitendelijk is het wel zoals @wooter al zegt een kleinigheidje (maar 100 EUR per jaar), maar het principe speelt hier voor mij.

Ik heb een auto gekocht met de passage op de Tesla website dat bepaalde Model S en Model X versies die 400 kWh regeling krijgen. Deze regeling was dus gewoon actief op het moment dat deze auto op mijn bedrijfsnaam overgeschreven was, en nog langere tijd daarna ook aanwezig. Er werd nergens melding gemaakt dat dit dus enkel voor de eerste eigenaar (of tenaamgestelde) zou zijn. Sterker nog: er staat dat het gebonden is aan de auto.

Ook heb ik de auto dus niet via Tesla zelf aangeschaft maar via een autobedrijf, waardoor het wel vreemd is dat ze zomaar ineens besluiten een bepaalde service van de auto er af te halen. Dit zou hetzelfde zijn als je die Premium Connectivity welke aan de auto gebonden is, ineens er af zou halen als hij via een particulier of autobedrijf buiten Tesla om verkocht zou worden.

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Ben ik nu aan het overdrijven of sta ik ergens wel sterk? Ik kan hier wel redelijk pissed van worden!

Als niet-jurist denk ik zomaar dat je gelijk hebt. Tesla respecteert je rechten niet of onvoldoende.

Echter als ik jou was zou ik terdege afwegen waar je je energie, tijd, emotie en geld in stopt. De juridische weg tegen een Amerikaanse multinational met handige contacten en contracten met zuid-as-advocaten is lang en duur.

Dat geld kun je waarschijnlijk beter omzetten in champagne. Kun je meer plezier van hebben.

En (negatieve) publiciteit zoeken werkt waarschijnlijk ook niet. Als Tesla daar gevoelig voor zou zijn bestond het al niet meer.

Ik wens je veel wijsheid toe, en word geen Don Quichot. My 2 cents...