Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla-vriendelijke vakantieadressen

Zag iemand anders het toevallig ook suggereren.. wellicht aardig om een separaat draadje te starten met tips over Tesla-vriendelijke vakantielocaties. Plekken waar je gegarandeerd met een UMC (of zelfs sneller) je auto kunt laden - net als thuis (omdat iemand anders dat ervaren heeft). Voor mensen die nog wat huiver voelen om buiten het bereik van een SuC te komen. Ik herinner me hef gevoel ook nog, de eerste keer in oktober 2013 toen ik de Duitse grens over ging.. -;)

En om af te starten - dit huis in Bretagne (Frankrijk). Pal aan de kust - 50 meter door de tuin en je staat in zee, zwembad etc. Stom toeval - de Franse eigenaar blijkt ook een Tesla te rijden (nog een zeldzaamheid hier) - 250 km van de SuC in Rennes. 13A probleemloos laden (13 km per uur) met UMC. Elektriciteit afrekenen op basis van gebruik (meter) - ook voor zwembad. Wel zorgen dat je +/- kunt omdraaien - kort verlengsnoer is voldoende (ivm Franse stekker met pin) en auto eerste keer instellen op 13A voordat je gaat laden. Anders slaat kering door. Zekering is 20A, maar 16A laden is te veel.

ev1 - 1 (5).jpg

Last edited:
Zie ook mijn post hier voor een pittoresk adres in Normandie, vlak bij zee: #1051
Ik heb de 3fase+neuter aansluiting daar zelf aangelegd voor de UMC. Wel even netjes vragen/aangeven dat je 'm wilt gebruiken want er zijn er al een paar langsgeweest (Scandinaviers) die zonder te vragen aanplugden om daarna hun weg weer te vervolgen, dat is natuurlijk niet zo netjes...

Link naar de accomodatie zelf: Le manoir de Tessy chambres d'hotes Ouville la Riviere

• Informative
Reactions: vdvoorde
Al een eerder gepost - maar zo houden we het een beetje bij elkaar.
Site met Agriturismo in Italië - met filter op laadmogelijkheden.

Zorgeloos laden bij een Agriturismo
"My Italy heeft van alle agriturismo’s in haar selectie in kaart gebracht welke factiliteiten er zijn om uw plug-in auto te laden. (..) Vanwege de agrarische activiteiten is er vaak krachtstroom aanwezig die ook gebruikt kan worden om uw Tesla te laden. Daarnaast investeren veel agriturismo’s bewust in duurzaamheid en zijn ze (nagenoeg) zelfvoorzienend door zonnepanelen."

Schermafbeelding 2016-05-02 om 16.44.17.png

• Like
  • Informative
Reactions: Steven and ebullio
Kwam er later achter.. op 9 km zit een Leclerc Drive in waar je gratis Type 2 (32A) of met adapter Chademo kunt laden. Met een batterij op 50% vol startte het laden met ruim 100A. Op 100 meter zit een supermarkt - shopping while charging. En het huis kent geothermische vloerverwarming - met een warmtepomp naar 100 meter diepte. Prima stek

En om af te starten - dit huis in Bretagne (Frankrijk). Pal aan de kust - 50 meter door de tuin en je staat in zee, zwembad etc. Stom toeval - de Franse eigenaar blijkt ook een Tesla te rijden (nog een zeldzaamheid hier) - 250 km van de SuC in Rennes. 13A probleemloos laden (13 km per uur) met UMC.
...

Over drie weken naar Europa Park in Rust.

De charger van het park zelf staat op een onhandige plaats, de busstation en is heel duur.

Iemand een hotel adres in de buurt waar je kan laden?
En waarom zou je al die moeite doen?
Binnen een straal van 50 kilometer zijn er 3 (!) superchargers.
Strasbourg, Achern, Sausheim. En iets verder in Bazel ook nog 1.
(ik weet niet of je alleen op het park blijft of ook de omgeving gaat verkennen)

We gaan inderdaad bij de heenrit dan maar even extra laden in Achern.

Een destination charger had leuk geweest om de terugrit met 100% aan te vatten.

Echt hotels zijn er ook niet in Rust en omgeving, eerder allemaal huizen die omgebouwd zijn naar appartementen voor verhuur.