Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla wake-up

This site may earn commission on affiliate links.
Dat hoeft op zich niets te maken te hebben met de auto.
gister ook meerdere keren deze melding gehad.
"Network Request error" is meestal een probleem bij de servers van Tesla.
In mijn logging heb ik gister ook veel gaten gehad die er op duiden dat er problemen bij de servers van Tesla waren.
 
Wel al een paar keer meegemaakt dat ik aan het einde van de vakantie geen verbinding meer kon maken met de auto. Die gaat blijkbaar op enig moment in een deep sleep, en komt er dan via de app niet meer uit. Energy saving aan of uit maakte daarbij niets uit. Ook Tesla kon geen contact meer maken. Na instappen duurt het dan ook erg lang voordat alle systemen weer zijn opgestart.
 
Wat ik nog weleens meemaak is dat na parkeren in een parkeergarage de navi het een tijdje niet doet. Heel vervelend als je geen richtingsgevoel hebt en onbekend bent in de plaats waar je bent.
De eigen telefoon doet het wel natuurlijk maar ja, in ons land stikvol regelgeving mag dat niet hè...:mad:

Daarom hoop ik nog steeds (dat is al eerder geopperd door verschillende personen) dat er een mogelijkheid komt om de telefoon te koppelen aan scherm als ware Android Auto / Apple Carplay, of meer een "mirror" van het telefoonscherm op grote scherm. Dan bestuur je het met spraakbesturing via Tesla/telefoon en krijg je op grote scherm alle info te zien.
 
  • Like
Reactions: herb_k
Wat ik nog weleens meemaak is dat na parkeren in een parkeergarage de navi het een tijdje niet doet.

Gebeurt ook als ik van huis vertrek. Vaak is hij een aantal minuten volledig van de slag.
Gelukkig is het op dat moment nooit een probleem, maar OK is anders.

Overigens: afgelopen week heeft de navigatie mij wel weer heel gelukkig gemaakt.
Ik kreeg tijdig de waarschuwing om, komende vanuit het oosten, niet de A9 of A10 aan de zuidzijde van Amsterdam te nemen omdat het daar vast stond. Werd keurig langs de noordzijde van Amsterdam geleid en mij werd zo veel fileleed bespaard.:)
Files vermijden doet hij als de beste. Ook meerdere keren in Duitsland meegemaakt!
Maar goed, wellicht meer iets voor het navigatie-draadje.
 
Gebeurt ook als ik van huis vertrek. Vaak is hij een aantal minuten volledig van de slag.
Ik heb daarom de wifi afgezet. Hij verbond met mijn Wifi, maar die was te zwak om iets mee te doen. Na vertrek bleef hij via wifi proberen.
Trouwens, zou de mogelijkheid om wifi uit te zetten met een recente update gekomen zijn? Denk niet dat dit vroeger mogelijk was.