Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Wall Charger overleden?

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allen,

Sinds twee dagen is mijn Tesla Wall Charger overleden. Auto wordt niet opgeladen. Er branden geen lampjes op de unit. Heb dus ook geen foutcode. Zekering is in orde. Het apparaat staat op spanning (doorgemeten met multimeter). Ik zie op de voorste printplaat geen doorgebrande elementen. Heeft iemand een tip hoe hier verder mee om te gaan? Kan Tesla iets betekenen? Is dit te repareren?
 
Beste allen,

Sinds twee dagen is mijn Tesla Wall Charger overleden. Auto wordt niet opgeladen. Er branden geen lampjes op de unit. Heb dus ook geen foutcode. Zekering is in orde. Het apparaat staat op spanning (doorgemeten met multimeter). Ik zie op de voorste printplaat geen doorgebrande elementen. Heeft iemand een tip hoe hier verder mee om te gaan? Kan Tesla iets betekenen? Is dit te repareren?
Wat vervelend! Om welke Wall Charger gaat het? Heb je nog garantie?
 
Beste allen,

Sinds twee dagen is mijn Tesla Wall Charger overleden. Auto wordt niet opgeladen. Er branden geen lampjes op de unit. Heb dus ook geen foutcode. Zekering is in orde. Het apparaat staat op spanning (doorgemeten met multimeter). Ik zie op de voorste printplaat geen doorgebrande elementen. Heeft iemand een tip hoe hier verder mee om te gaan? Kan Tesla iets betekenen? Is dit te repareren?
Er is ook een reset knop. Even 30seconden indrukken. Weinig kans misschien, maar je weet maar nooit.
 
Pas een v3 versie aangeschaft en zie dat deze voor niet commercieel gebruik 4 jaar garantie heeft. Zou toch maar eens de bon opzoeken..

De Beperkte Garantie Laadapparatuur is onderhevig aan de onderstaande beperkingen en uitsluitingen en omvat restitutie, reparatie of vervanging die noodzakelijk is om constructiefouten te verhelpen in een door Tesla gefabriceerde en geleverde Wall Connector die optreden bij normaal persoonlijk gebruik gedurende een periode van 48 maanden, of een periode van 12 maanden voor normaal commercieel gebruik*, en in een door Tesla gefabriceerde en geleverde Mobile Connector of laadadapter die optreden bij normaal gebruik gedurende een periode van 12 maanden, berekend vanaf de factuurdatum aan de klant voor alle oplaadapparatuur.
 
Pas een v3 versie aangeschaft en zie dat deze voor niet commercieel gebruik 4 jaar garantie heeft. Zou toch maar eens de bon opzoeken..

De Beperkte Garantie Laadapparatuur is onderhevig aan de onderstaande beperkingen en uitsluitingen en omvat restitutie, reparatie of vervanging die noodzakelijk is om constructiefouten te verhelpen in een door Tesla gefabriceerde en geleverde Wall Connector die optreden bij normaal persoonlijk gebruik gedurende een periode van 48 maanden, of een periode van 12 maanden voor normaal commercieel gebruik*, en in een door Tesla gefabriceerde en geleverde Mobile Connector of laadadapter die optreden bij normaal gebruik gedurende een periode van 12 maanden, berekend vanaf de factuurdatum aan de klant voor alle oplaadapparatuur.
Ga ik zeker uitzoeken. Dank!
 
Als ie nog werkt maar in fout zit, zou er een lampje rood moeten branden.

Als er geen lampjes branden, zal er iets grondig fout zijn, of krijgt het ding niet correct stroom.

Hoe zien de aansluitingen in het ding eruit? Steken alle kabels nog correct in de klemmen?
 
Als ie nog werkt maar in fout zit, zou er een lampje rood moeten branden.

Als er geen lampjes branden, zal er iets grondig fout zijn, of krijgt het ding niet correct stroom.

Hoe zien de aansluitingen in het ding eruit? Steken alle kabels nog correct in de klemmen?
Visuele inspectie heeft niets opgeleverd. Alle aansluitingen zitten vast. Geen doorgebrande onderdelen op printplaat te zien. Alle netstroom aansluitingen aan onderzijde doorgemeten. Staan allen op spanning.
 

Attachments

  • IMG_6827.JPG
    IMG_6827.JPG
    593.7 KB · Views: 164
  • IMG_6828.JPG
    IMG_6828.JPG
    728.7 KB · Views: 89
  • Like
Reactions: Hbrink
Nou, in mijn Gen2 zit geen ABB automaat. De echte aansluiting zit onderaan het ding

View attachment 901305

Misschien is de stroom onderbroken in de ABB automaat? Die lijkt me tussen de kabel naar je auto en de TWC gemonteerd te zijn.
Die zit inderdaad tussen de TWC en de kabel naar de auto. Ik kom op internet soortgelijke indelingen tegen. Weet dus niet zeker welk type TWC ik heb. Maar als die automaat kapot zou zijn, zou je dan niet verwachten dat hij alleen niet meer laadt? De hele unit lijkt overleden omdat ik ook geen lampjes zie.
 
Update: contact opgenomen met Tesla. Deze hebben via de auto de oplader uitgelezen en geconstateerd dat deze niet meer te repareren was. Na het opsturen van de aankoopbon is mij onder garantie een nieuwe TWC gestuurd (Gen 3!). Het apparaat was iets meer dan 4 jaar oud. Zeer net opgelost dus. Iemand nog geïnteresseerd in overname van een kapotte TWC Gen 2 voor reserve-onderdelen?
 
Die van mij was doorgebrand links onder de 500V capacitor (die grote onder de ABB schakelaar). Betrof het onderdeel rechts naast het woordje CYA9 op de printplaat en direct onder de 4x 3136 dingentjes. Zelfde gedrag als wat jij had. Leek mij eenvoudig te vervangen, maar ik kon niet achterhalen dat op die plek zat...

Bij mij was het echter wel veel meer moeite om een nieuwe te krijgen. Die van mij was een referral awards, dus geen aankoopbon. Ik moest er eerst één zelf bestellen, dan zou m'n oude opgestuurd kunnen worden en bij vaststellen dat het onder garantie viel zou ik een creditnota krijgen. Dat ging dus fout en heb drie maanden om m'n geld lopen vragen...
Fijn dat ze nu wel gewoon direct een nieuwe opsturen. Het enige jammere is dat de Gen3 een irritante hoge frequentie piep heeft in idle, dat had de Gen2 niet.