Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Wall Connector Gen3 NL

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb laatst na bijna 2 maanden reactie van Tesla EMEA gekregen en die konden niks zinnigs zeggen over levering van de TWC 3e generatie in deze regio. Er was nog niks over bekend. Wat overigens ook gewoon kan betekenen dat ze volgende week gewoon verkrijgbaar zijn. Het blijft Tesla natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: GuyVL

Gen 3 is eindelijk beschikbaar in NL. Opvallend genoeg alleen in een 7.5m versie, ipv de 2.5m en 7.5m versie van gen 2.
 

Gen 3 is eindelijk beschikbaar in NL. Opvallend genoeg alleen in een 7.5m versie, ipv de 2.5m en 7.5m versie van gen 2.
Interessante functie in de Gen3:

1619979340885.png
 
Er zit load sharing in met tot 15 andere Gen3 TWC's, via wifi.

Load sharing is een softwarematige functie die er initieel nog niet in zat. Vandaar dat ik benieuwd ben of deze functie al operationeel is. In dit draadje geef je aan: "Er zit load sharing in met tot 15 andere Gen3 TWC's, via wifi.". Maar ik zie in jouw link staan: "De TWC3 is een smart charger, maar de software om 'm smart te maken bestaat nog niet".
 
Inderdaad. Load sharing zit er al in, maar er zit nog geen functionaliteit in waarbij je bv tezamen met een PowerWall en Tesla Solar je opwek zo nuttig mogelijk kan opslaan en verbruiken met je TWC3.

Er zit ook nog een upgrade aan te komen van het CCS2-protocol wat V2G zou toelaten. Met een aangepaste lader in je Tesla zou het dus in de toekomst met een TWC3 ook mogelijk zijn om aan V2G te doen, maar natuurlijk aan Tesla tijd.

De TWC2 was een relatief domme lader, die zich enkel liet sturen door dip switches en RS485. De TWC3 heeft meer elektronica aan boord (oa een web server) en kan dus uitgerust worden met slimme programma's die meer aan kunnen.
 
  • Like
Reactions: nico180
Er zit ook nog een upgrade aan te komen van het CCS2-protocol wat V2G zou toelaten. Met een aangepaste lader in je Tesla zou het dus in de toekomst met een TWC3 ook mogelijk zijn om aan V2G te doen, maar natuurlijk aan Tesla tijd.
Begreep dat de model 3 lader al 2-way is qua design. Wellicht gewoon software. Heb altijd het idee dat men bij tesla paar stappen vooruit denkt. Hier zullen ze vast al over nagedacht hebben.