Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Wall Connector Gen3 NL

This site may earn commission on affiliate links.
TWC v3 is inderdaad enkel regelbaar via software, en Tesla lost dat momenteel op door het laadvermogen via de auto te beperken.

Bij de v2 kan je nog gebruik maken van de RS-485 aansluiting om het vermogen te regelen. Je kan tot 4 TWC's aan mekaar koppelen zodat ze met mekaar load balancing doen, of 3 TWC's aan een sturing koppelen waar de sturing zich voordoet als de master naar de andere 3 TWC's en zo het maximum vermogen bepaalt.
 
Ik begrijp dit niet. Knijpen vòòr de TWC, die op een apart circuit zou moeten zitten, beperkt toch jouw aansluiting niet voor de andere circuits?
Denk dat we elkaar niet begrijpen idd. Mijn redenering is waarom ik m zou willen knijpen voor de TWC, door m bijvoorbeeld af te zekeren op 16A, terwijl je dit op de TWC zelf ook kan instellen.

Mijn wens is juist helemaal niet knijpen indien voldoende vermogen voorhanden is. Zodra er in huis een quooker, keramische kookplaat, droogzwierers etc. ingeschakeld worden dan wel, zodat de hoofdzekering er niet uit klapt.
 
Ik denk dat Phil V bedoelt dat er ook manieren zijn om voor de TWC te knijpen naar een variabel maximum vermogen. Ja, het zou beter zijn als je dat met de TWC zelf zou kunnen, maar de 3rd party integratie ontbreekt momenteel op de V3 (of je zou via de API van je auto dynamisch het vermogen moeten beperken in functie van het totale beschikbare vermogen).
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik denk dat Phil V bedoelt dat er ook manieren zijn om voor de TWC te knijpen naar een variabel maximum vermogen. Ja, het zou beter zijn als je dat met de TWC zelf zou kunnen, maar de 3rd party integratie ontbreekt momenteel op de V3 (of je zou via de API van je auto dynamisch het vermogen moeten beperken in functie van het totale beschikbare vermogen).
Zou jij of iemand anders een 3rd party weten die dit variabel knijpen(waar ik loadbalancing onder versta) met de Gen3 TWC's kan? Ik wil er dan 2 aansluiten.
 
Mijn redenering is waarom ik m zou willen knijpen voor de TWC, door m bijvoorbeeld af te zekeren op 16A,
Een zekering knijpt niet. Zal alleen de stroom volledig afschakelen als je een tijdje boven de 16A zit (niet verminderen).
Ik denk dat Phil V bedoelt dat er ook manieren zijn om voor de TWC te knijpen naar een variabel maximum vermogen.
Zoals met een volumeknop. Ik dacht inderdaad aan een extra controller.
 
Ik zou graag ne tweede twc willen aansluiten (gen 2) ( We hebben momenteel 3x m3 en 1x ms in gebruik).
Heeft iemand dit al geinstalleerd en werkt de load balacing. Bestaat er hier misschien al een ander draadje over.
Dat werkt en staat in de handleiding. 2 TWC's aansluiten zorgt ervoor dat het ingestelde vermogen gedeeld wordt over de 2 TWC's.
 
Misschien toch eens naar een Zappi kijken. Die kan via sensoren zien hoeveel stroom het huis totaal gebruikt. Je kan bv zeggen maximum is 25 A, je kan je auto met 16 A laden en moment je was machine en quooker samen 15 A nodig hebben zal Zappi het vermogen naar auto terugschroeven naar 10A. Werkt bij mij perfect, heb 2 Zappi,s en laad vooral het overschot van mijn zonnepanelen in de auto’s. ( in Zwitserland krijg ik 1/3 terug dan de kWH kostprijs)
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Hallo, onlangs een model Y gekocht en gelijk een wall connector gen3 erbij besteld. De TWC gen3 is al binnen. Klopt het dat met deze TWCgen3 geen load balancing mogelijk is?
Wel load balancing met andere Gen3’s, niet met de rest van je thuisnetwerk.

Er zijn er wel die via de P1 poort van hun slimme meter de Tesla API aansturen om load balancing te doen.
 
Wel load balancing met andere Gen3’s, niet met de rest van je thuisnetwerk.

Er zijn er wel die via de P1 poort van hun slimme meter de Tesla API aansturen om load balancing te doen.
Vervelend... Ik ben van plan vooral overdag te laden, vanwege mijn zonnepanelen en ik wil eigenlijk niet dat mijn vrouw of mijn dochter zich zorgen moeten maken over hoeveel er door 3fase inductie-koken, warmtepomp, of wasmachine/droger wordt verbruikt. Ze moeten hem gewoon zonder zorgen op kunnen laden...
Beter een andere lader kopen misschien?
 
Beter een andere lader kopen misschien?
Dat moet je zelf uitmaken. Er is een reden waarom Tesla TWC's goedkoper zijn dan de concurrentie, minder componenten vereisen en geen abonnementskosten kennen.

Als je niet zelf voorziet dat je Tesla op basis van P1 waarden zijn laadvermogen regelt, moet je dus een laadpaal kopen die dat voor jou doet. Linksom, rechtsom, het is hetzelfde principe.
 
Als je een beetje handig bent kun je de Zappi V2 eenvoudig zelf installeren en configureren.
Voor de Zappi heb je geen abonnement nodig en werkt uitstekend in combinatie met loadbalancing en zonnepanelen. Ik maak er al een paar jaar dankbaar gebruik van.
 
  • Like
Reactions: pp61
Over twc Gen2
Weet iemand dit ?
- Is een type B schakelaar verplicht bij 3 Fase ?
- ik heb een type A (master 300mv) en daarna een type B voor de TWC is zo een aansluiting veilig of is dit een probleem omdat er al een A op het Circuit aanwezig is.
- Heb ik een Type B nodig bij een TWC gezien er al een beveiliging inzit.
Bedankt