Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla World

This site may earn commission on affiliate links.
En ze brengen deze tekst onderaan uit terwijl een spreker van JustDiggit niet welkom is. Wel over onze E Rally en dan max 1min48 over een echt duurzaam initiatief ...

"Tesla World is conceived in the spirit of its beloved brand, Tesla. It carries out the philosophy of this powerful brand in every dimension. It is a convention organized by Tesla owners and $TSLA Shareholders. Aiming at a high-end and exclusive audience of entrepreneurs, business people, innovators... it bundles innovations, trends and expectations for the future regarding sustainable lifestyle. We are open to everybody who wants to join us to make a difference in the world."
 
Ik ben lid van de Tesla Club Belgium, maar ga helaas niet naar het Tesla World event. Ik zou dan met plezier een (kleine) gift doen aan de tesla club voor de activiteiten die ze voor hun leden (en buitenstaanders) organiseren. Hoewel men dit niet graag gaat horen, en hoop dat ze me daar niet "vies" voor bekijken, maar persoonlijk kan ik me niet vinden in het concept van het TW-event. Ik vind dat dit haaks op de Tesla community staat.

Desalniettemin zullen de mensen van TW keihard aan het werken zijn om ervoor te zorgen dat dit een top-event zal zijn/worden. Als ik dan toch nog zou gegaan zijn,zou het zijn voor Bj0rn Nyland eens te zien. Had ook eerder "leuk" gevonden mochten ze gewoon vertellen wie de special guest zou zijn. Nogmaals, dit is mijn idee & gevoel, ik hoop dat iedereen die zich ingeschreven heeft zich rot zal amuseren! De Hilton in Antwerpen is een goeie locatie, en Byron kennende zal het eten zeker in lijn zijn met de locatie.
 
Ik ben lid van de Tesla Club Belgium, maar ga helaas niet naar het Tesla World event. Ik zou dan met plezier een (kleine) gift doen aan de tesla club voor de activiteiten die ze voor hun leden (en buitenstaanders) organiseren. Hoewel men dit niet graag gaat horen, en hoop dat ze me daar niet "vies" voor bekijken, maar persoonlijk kan ik me niet vinden in het concept van het TW-event. Ik vind dat dit haaks op de Tesla community staat.

Desalniettemin zullen de mensen van TW keihard aan het werken zijn om ervoor te zorgen dat dit een top-event zal zijn/worden. Als ik dan toch nog zou gegaan zijn,zou het zijn voor Bj0rn Nyland eens te zien. Had ook eerder "leuk" gevonden mochten ze gewoon vertellen wie de special guest zou zijn. Nogmaals, dit is mijn idee & gevoel, ik hoop dat iedereen die zich ingeschreven heeft zich rot zal amuseren! De Hilton in Antwerpen is een goeie locatie, en Byron kennende zal het eten zeker in lijn zijn met de locatie.

Hoewel je het zeer genuanceerd brengt, waarvoor lof, ben ik het niet met je eens waar je zegt dat dit "haaks op de Tesla community staat".
Die community is voor mij zeer veelzijdig en moet ruimte bieden aan allerlei initiatieven waar wij dan weer vrij zijn om al dan niet in te participeren.

Voor mij is die community dagelijks dit forum, de roadtrips (in mei naar Italië geweest en nu de vrienden die in Noorwegen zijn), het gevoel deel te hebben aan iets bijzonders met een auto die in alle opzichten anders is dan wat ik ooit gehad heb (en ik kom uit de MPV klasse), het gevoel van thuiskomen als je ver van huis de verlichte SuC-stalls ziet staan en als je daar midden in de nacht gaat laden en stilletjes hoopt dat er nog iemand komt, de kinderen die enthousiast reageren als ze een andere Tesla zien, de rally's, het plezier als er weer een SuC bij is gekomen waardoor je tegen een collega met een vakantiewoning in Italië kunt zeggen dat ik er nu ook moeiteloos heen kan rijden, het moment als je na 1.500 km op het hongaarse platteland de auto binnen het hek van de schoonfamilie zet en de UMC inplugt en het groene licht ziet knipperen (volgende maand al voor de zesde keer met onze Tesla), de bijzondere events zoals de opening van het hoofdkantoor en volgende week de nieuwe factory, het als vanzelfsprekend anderen laten rijden in je auto omdat ze het moeten hebben meegemaakt en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het initiatief van de Tesla World kost geld. Maar als ik op mijn vakgebied een bijeenkomst bezoek (wat moet vanwege dat ouderwetse systeem van PE punten) ben ik voor een dagdeel vaak al dit bedrag (dat nu met een kortingscode trouwens behoorlijk lager werd) kwijt terwijl ik nu van 09.00 tot ik meen 22.00 uur bezig ben.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er op verheug, ook al kan ik dan niet naar de opening hier in Tilburg (al zou ik natuurlijk wel ingeloot moeten zijn).

Tja, een mystery guest komt vaker voor. Het werkt wel als het dan ook een bijzondere gast is.
Ik wacht het af maar voor mij hoort het er wel bij in de community in brede zin en draagt het ook bij aan de bekendheid van Tesla.
Misschien mis ik iets maar dat blijkt dan wel en dan kan ik daar na de 25e iets over zeggen.
 
Hoewel je het zeer genuanceerd brengt, waarvoor lof, ben ik het niet met je eens waar je zegt dat dit "haaks op de Tesla community staat".
Die community is voor mij zeer veelzijdig en moet ruimte bieden aan allerlei initiatieven waar wij dan weer vrij zijn om al dan niet in te participeren.

Voor mij is die community dagelijks dit forum, de roadtrips (in mei naar Italië geweest en nu de vrienden die in Noorwegen zijn), het gevoel deel te hebben aan iets bijzonders met een auto die in alle opzichten anders is dan wat ik ooit gehad heb (en ik kom uit de MPV klasse), het gevoel van thuiskomen als je ver van huis de verlichte SuC-stalls ziet staan en als je daar midden in de nacht gaat laden en stilletjes hoopt dat er nog iemand komt, de kinderen die enthousiast reageren als ze een andere Tesla zien, de rally's, het plezier als er weer een SuC bij is gekomen waardoor je tegen een collega met een vakantiewoning in Italië kunt zeggen dat ik er nu ook moeiteloos heen kan rijden, het moment als je na 1.500 km op het hongaarse platteland de auto binnen het hek van de schoonfamilie zet en de UMC inplugt en het groene licht ziet knipperen (volgende maand al voor de zesde keer met onze Tesla), de bijzondere events zoals de opening van het hoofdkantoor en volgende week de nieuwe factory, het als vanzelfsprekend anderen laten rijden in je auto omdat ze het moeten hebben meegemaakt en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het initiatief van de Tesla World kost geld. Maar als ik op mijn vakgebied een bijeenkomst bezoek (wat moet vanwege dat ouderwetse systeem van PE punten) ben ik voor een dagdeel vaak al dit bedrag (dat nu met een kortingscode trouwens behoorlijk lager werd) kwijt terwijl ik nu van 09.00 tot ik meen 22.00 uur bezig ben.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er op verheug, ook al kan ik dan niet naar de opening hier in Tilburg (al zou ik natuurlijk wel ingeloot moeten zijn).

Tja, een mystery guest komt vaker voor. Het werkt wel als het dan ook een bijzondere gast is.
Ik wacht het af maar voor mij hoort het er wel bij in de community in brede zin en draagt het ook bij aan de bekendheid van Tesla.
Misschien mis ik iets maar dat blijkt dan wel en dan kan ik daar na de 25e iets over zeggen.

Hans

Geloof me gerust, het bezoeken van seminaries, trainingen, en zelfs de grote plas oversteken voor alles wat met mijn vakgebied te maken heeft kost een smak geld, maar brengt op een indirecte manier extra value op. Wat die extra value is niet altijd (instant) financieël representeerbaar. Knowledgde is power!

De ervarigen die je hierboven opsomt zou ik onder de groep "tesla-feeling" willen catalogeren. Er is inderdaad niets leuker dan zien dat er een extra SuC is gekomen, of dat je dochtertje van 6 de klasgenootjes probeert uit te leggen dat de Tesla wel een auto is die anders is als andere, en dat die belangrijk voor onze toekomst is. Heerlijk, de vakanties, ik zou ze niet meer anders willen.

Persoonlijk heb ik geleerd door enkele fameuze "ervaring" dat ik dit het Tesla-rijden (of andere dingen waar de normale sterveling niet van kan genieten) moet zien als een privelege, en niet als een verworven recht. Ik besef me nu net dat ik waarschijnlijk onbewust de rekening al gemaakt heb. Misschien komt het dus wel neer op feit dat ik de verhouding value-for-money voor zo een event misschien niet helemaal vind kloppen. Ik moet er een volledige dag consultancy voor laten vallen, wat dus de totaalsom aardig aanpast; ttz. toegangsgeld + verloren dag inkomsten door het event. Iedereen maakt dat natuurlijk voor zijn eigen uit, en ik wil zeker niemands belevingsfactor van dit event aantasten. Just not my cup of tea. En wie weet, is het zo goed meegevallen dat er een TW2 komt, en wie weet ben ik dan wel van de partij. Ik zeg dus ook nooit, nooit!
 
Hans

Misschien komt het dus wel neer op feit dat ik de verhouding value-for-money voor zo een event misschien niet helemaal vind kloppen. Ik moet er een volledige dag consultancy voor laten vallen, wat dus de totaalsom aardig aanpast; ttz. toegangsgeld + verloren dag inkomsten door het event. Iedereen maakt dat natuurlijk voor zijn eigen uit, en ik wil zeker niemands belevingsfactor van dit event aantasten. Just not my cup of tea. En wie weet, is het zo goed meegevallen dat er een TW2 komt, en wie weet ben ik dan wel van de partij. Ik zeg dus ook nooit, nooit!

Hier heb je natuurlijk gewoon gelijk in. Sterker nog, stel dat ik een aanbieding had om op die dag ergens een presentatie of les te geven of wat dan ook en ik zou dat moeten laten schieten en daarmee direct ook die inkomsten (die beduidend meer zouden zijn dan het toegangsgeld) dan zou ik het ook niet doen.

Maar dat is niet zo. Die dag had ik niets gepland en wat er verder die week nog is kan ik er gemakkelijk omheen plannen. Dus ik kan het iets comfortabeler benaderen.
 
Voor diegenen die niet tevreden zijn met het feit dat Tesla World op een vrijdag valt...
Dit was niet de wens van Tesla Club Belgium. Het oorspronkelijke event was ingepland op een weekend eind oktober. Velen van ons hadden die datum al in onze agenda staan. Waarom denken jullie dat die datum uiteindelijk werd gewijzigd naar volgende vrijdag?
 
Voor diegenen die niet tevreden zijn met het feit dat Tesla World op een vrijdag valt...
Dit was niet de wens van Tesla Club Belgium. Het oorspronkelijke event was ingepland op een weekend eind oktober. Velen van ons hadden die datum al in onze agenda staan. Waarom denken jullie dat die datum uiteindelijk werd gewijzigd naar volgende vrijdag?

Ik krijg zo het gevoel dat ik er steeds meer naar moet gaan uitzien :) Ik heb geen overnachting vooraf dus zal al heel vroeg richting Antwerpen gaan rijden (is natuurlijk niet ver vanuit Tilburg).