Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla World

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb met een "speciaal programma" de foto van de special guest kunnen reconstrueren!:smile:
special guest1.jpg


special guest 2.jpg
 
Net rare mail van Tesla gekregen:

Beste Tesla eigenaar,

Wellicht heeft u gehoord over een evenement dat georganiseerd wordt met onze naam erin, Tesla World. Dit evenement wordt georganiseerd door Tesla eigenaars, Tesla Motors is niet betrokken bij de organisatie en is er geen officiële ondersteuning van Tesla Motors.

Wij blijven onze eigen events organiseren en zullen u daar steeds voor uitnodigen. Wij communiceren altijd graag direct met u via een email uitnodiging. Tesla Motors zal nooit adverteren voor evenementen via traditionele methoden, zoals met posters of betaalde advertenties.

Als u hierover vragen heeft, dan informeren wij u graag in onze stores in Brussel en Antwerpen.

We waarderen uw vertrouwen in Tesla

Het Tesla Motors Team

Raar - terwijl alle artikels over Tesla World altijd vermelden dat dit georganiseerd wordt door de Tesla Club - niet door Tesla zelf....
Precies een haar in de boter...
 
Ik vermoed dat dit een actie van de juridische afdeling is, het gebruik van de naam Tesla wordt zwaarbewaakt. Ook het evenement in de US heeft daar al ervaring mee, daar is de naam en logo aangepast. Ook app developers worden op de hielen gezeten, vooral ter bescherming van naam en beeldmerk.
 
Ik vermoed dat dit een actie van de juridische afdeling is, het gebruik van de naam Tesla wordt bewaakt... vooral ter bescherming van naam en beeldmerk.

Klopt volledig.
Ik heb ook mijn eigen site moeten sluiten en alle documenten, die we gebruikten moeten herwerken om een proces te vermijden eind juni. Als timing kreeg ik minder dan een week. Wie dus stukken heeft van voor die tijd, kan ze als collectors item bijhouden. Maar ze hopen wel dat we ons werk blijven voortzetten en daarbij hun "brand" blijven ondersteunen.

Ondanks de onsympathieke manier van formuleren wil dit m.i. niet zeggen dat ze zich distanciëren van het initiatief, maar wel dat Tesla naar de buitenwereld wenst duidelijk te maken dat dit niet van hen uitgaat.
In hun correspondentie aan mij werd expliciet verwezen naar het feit dat "aspirine" en "elevator" vroeger echte merken waren en nu verwaterd zijn tot een generische term. En dat ze niet willen dat dit met Tesla ook gebeurt.
In mij geval werd er nog aan toegevoegd dat het merk neergelegd werd niet alleen voor 'automotive', maar ook voor 'financial services'.