Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla X ruilen voor Model 3 voor 3 dg om Kerst 2019 te redden

This site may earn commission on affiliate links.
Voor 22 dec t/m 24 dec staat een familie Kerst bijeenkomst in de agenda. Dit jaar wordt de Kerst gevierd bij een familielid woonachtig in Frankfurt. Hiervoor zullen 2 gezinnen uit Nederland (5+4 gezinsleden) en 1 vader/opa afreizen naar Duitsland. Er zijn 2 auto's dus 5 personen per auto. Past prima dus.

Helaas is er 1 zelfzuchtige dochter die besloten heeft op de terugreis haar eigen plan te trekken en heeft inmiddels geuit dat opa van 85 jaar op Kerstavond best alleen met de trein naar huis kan. En voila ... een familie issue is geboren.

Als buitenstaander (vriend van de andere dochter) probeer ik een oplossing te vinden om de kerst van mijn schoon familie nog een beetje gezellig te houden. Zelf rij ik een Model 3. Met een Model X 6 of 7-zitter kunnen wij opa mee nemen.

Natuurlijk kan ik een auto huren op Snappcar maar dat is minimaal al 3x 200,- terwijl ik zelf over een prima auto beschik om mee naar Duitsland af te reizen. Ik vind de schoon familie aardig maar niet aardig genoeg om zo'n 600,- extra uit mijn eigen zak te betalen. Een bedrag per kilometer is natuurlijk wel bespreekbaar, de reis vanuit mijn voonplaats is zal zo'n 900km totaal zijn.

Is er wellicht een Model X rijder (met een X met winterbanden) die het leuk vindt om 3 dagen over een Model 3 te beschikken en bereidt is om voor 3 dagen te ruilen met mijn Model 3?
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Goede actie. (Heb een X 5 seater, en kan hem helaas niet missen met de kerstdagen, dus daar heb je niks aan)

In een dergelijke situatie mijn oplossing (mocht je er wat aan hebben): “Plan B”: zelfzuchtige dochter op de trein tyfen. “Plan C” geef die heks een bezem.

Succes. Hoop dat het gaat lukken!